2026-05-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Så kan det vara. Så länge hon håller på att fjanta sig med den där masken kommer hon aldrig att respekteras som en seriös artist.

Varför då? Kiss, Ghost, Slipknot & Daft Punk är bara några av riktigt stora och populära band som smyckar ut sig och blir tagna oerhört seriöst.
Lordi klär ut sig med monstermasker och de vann ESC 2006.

I ESC är det normalt att spöka ut sig på konstiga vis.. Så nej masken hade inget med hennes förlust att göra.

Man kan istället fråga sig varför en låt som "Bangaranga" vann, jag förstår det inte. ESC har gått från "Waterloo" och "Euphoria" till jävligt märklig musik.
Senast redigerad av Rogersson 2026-05-17 kl. 09:05.
Citera
2026-05-17, 09:08
Medlem
picapicans avatar
Den sämsta låten vann. Är det riggat? Israel fick massa sympatisörer.
Citera
2026-05-17, 09:08
Medlem
Jaha var det vänsterjuryn som satte käpparna i hjulet för Israel igen
Citera
2026-05-17, 09:10
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tittade inte så noga på Melodifestivalen 2026 men fanns det någon artist och någon låt där som hade kunnat funka bättre i Eurovision?
Jag kollade inte på melodifestivalerna nånting alls i år men ska Sverige vinna igen så är väl det optimala valet att inte fokusera så mycket på musiken och det politiska utan istället gå all-in på det majoriteten människor världen över uppskattar, alltså avklädd porrig dans och pyroteknik.
Citera
2026-05-17, 09:13
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Låten var fruktansvärd men kroppen är 110%.

Ja vilka monsterlökar hon hade. Förstår inte varför folk diskuterar massa annat.
Citera
2026-05-17, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Hela tråden handlar om Israel... well. Felicia låt funkar inte inom Eurovision, men 20:e plats. Hon värde top 5, jämfört med andra skitlåtar. Fast Bulgariens var en värdig vinnare, bra låt!

Nej, hennes låt var bäst... men lite för lite ”weirdo”, Det är tydligen sånt som går hem bäst, eller så är det västpolitiska favoriter.. Israels stat låg nog bakom hennes resultat.
Citera
2026-05-17, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Fel låt vann.

Ja, men den riktiga låten vann Marcel Bezençon-priset (den bästa låten som valdes ut av de deltagande kompositörerna i melodi-grand prix):

https://www.berlingske.dk/danmark/danmarks-eurovision-sang-faar-pris-af-sangskrivere-foer-finaleshow
Citera
2026-05-17, 09:16
Medlem
Hygrotorks avatar
Jag förstår fortfarande inte. Hur kunde Finland vara favoriter i år? Jag minns ingenting från deras låt.
Citera
2026-05-17, 09:16
Medlem
ceyifam2s avatar
Var mycket fokus på annat än låten och det är inte alltid bra (pratar nu om Sveriges bidrag).

Masken, oavsett om det är en trosa eller BH, gav mig associationer till att hon var på rast från jobbet på ett turkiskt harem och hade den här låten som extraknäck.

Har ingen koll på turkiska harem, givetvis, men, det är sådana associationer jag gör.

Helt uppenbart fungerade inte låt och show tillsammans, även om Felicia gjorde ett bra framträdande i finalen. Jämfört med exempelvis Rumänien och främst Bulgarien stod sig det svenska bidraget ganska slätt.

Väldiga utslag i "folkets" röst dessutom, 0 poäng till vissa, flera hundra till andra. Spackel-tanten påpekade ju ett par gånger även att länder med 0 poäng hade fått röster, men, ja, hur många? Som systemet är upplagt verkar det förstärka såväl uppåt som neråt.
Citera
2026-05-17, 09:17
Medlem
SmartSkalles avatar
Skrattade åt uselheten när jag såg Bolliobompa-"låten" ...sen gick den och vann :-).
Israel var bäst men lägg ner skiten så man slipper tortyren.
Senast redigerad av SmartSkalle 2026-05-17 kl. 09:27.
Citera
2026-05-17, 09:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Den sämsta låten vann. Är det riggat? Israel fick massa sympatisörer.

Om den sämsta låten framförs av någon med jättepattar så tycker jag det är helt ok. Varför diskuterar folk massa andra saker än hennes pattar? Dom var jävligt göttiga och då ska hon vinna.
Citera
2026-05-17, 09:20
Medlem
Visste man direkt att felicias låt kommer fungera dåligt på euro. Har du en leende folksamling på scen och några dragspel å fioler har du top 10.
ELLER en riktigt bra P4 låt som kan fungera för flertalet. Dunkadunka med stiff laserbrud funkar helt enkelt inte i europa
Brandsta city släckers hade placerat sig bättre
Senast redigerad av Skodaenyaq 2026-05-17 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in