2026-05-17, 02:06
Medlem
Lovar er - hon Felicia kommer snart vara borta från kändisskapet och rampljuset. Nu vet alla vad hon heter och hon gömmer sig fortfarande bakom ett par spetstrosor i fejset. Hon kommer aldrig bli folklig eller populär om hon inte vill bygga en relation med sin publik. Ingen får se hur hela ansiktet ser ut och hon blir bara helt opersonlig. Det skapar ingen popularitet eller relation till någon publik. Dessutom verkar hon ha ett språkbruk som visar att hon verkligen är WT. Härom dagen hade hon ssgt efter någon repetition att -"Jag spyr". En annan dag svarade hon på det faktum att hon rasade i oddslistorna (ner till en 13 plats tror jag att det var), med att säga att: -"Det suger häst K*k".
Väldigt classy - NOT. Hon verkar obekväm med att vara artist och vill ju inte synas. Mycket underligt för någon som skall vara artist och möta en publik.
Hon är liksom motsattsen till de riktiga artisterna.
Citera
2026-05-17, 03:02
Medlem
svenskors avatar
Felicia Eriksson - Sämst i Norden.
Den sämsta placeringen på 16 år med sitt bidrag.

Skulle ljuga om jag sa att det kändes bra.
– Jag kommer inte åka och spela i Finland efter det här kan jag säga, säger F.E

Citera
2026-05-17, 06:44
Medlem
Ananys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Lovar er - hon Felicia kommer snart vara borta från kändisskapet och rampljuset. Nu vet alla vad hon heter och hon gömmer sig fortfarande bakom ett par spetstrosor i fejset. Hon kommer aldrig bli folklig eller populär om hon inte vill bygga en relation med sin publik. Ingen får se hur hela ansiktet ser ut och hon blir bara helt opersonlig. Det skapar ingen popularitet eller relation till någon publik. Dessutom verkar hon ha ett språkbruk som visar att hon verkligen är WT. Härom dagen hade hon ssgt efter någon repetition att -"Jag spyr". En annan dag svarade hon på det faktum att hon rasade i oddslistorna (ner till en 13 plats tror jag att det var), med att säga att: -"Det suger häst K*k".
Väldigt classy - NOT. Hon verkar obekväm med att vara artist och vill ju inte synas. Mycket underligt för någon som skall vara artist och möta en publik.
Hon är liksom motsattsen till de riktiga artisterna.

Hon verkar osäker, rar och snäll, men hon pratar och uttrycker sig som en tonåring och ja det ger WT-vibbar.
Och den där masken känns mer som en snuttefilt att gömma sig bakom än ett signum, den är bara irriterande och tillför ingenting. Den skulle ha skrotats innan ESC.

Det är en stor risk att byta genre från ett vinnande koncept. Hennes största popularitet är förknippad med epadunken.
Frågan är vad som händer nu? Vilken riktning hon tänker ta och vill gå med artisteriet.

Resultatet i ESC visar hur oförutsägbart utfallet kan vara men också att låten inte var tillräckligt bra. "My system" är av media och förståsigpåare ett uppblåst luftslott och publiken som känt sympati för hennes historia och person. Den har en ganska smal inriktning oavsett vad experterna oh:at och ah:at om och att den är "modern" och passar in i tävlingen.
Det var öht inga starka låtar med i årets mello, SVT har inte råd att vinna under överskådlig framtid.

Felicia kan försöka ta revansch i melodifestivalen om några år med en bättre låt som passar hennes röst. Önskar henne lycka till i fortsättningen och hoppas hon kastar masken men tror hon håller fast vid den ännu hårdare efter gårdagens resultat...
Citera
2026-05-17, 09:10
Medlem
Jag tycker att Felicia var otroligt proffsig i sitt framförande, sjunger bra gör hon också.
Hon kommer att lyckas få till en ny karriär, detta var bara avsparken...
Citera
2026-05-17, 09:15
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Den fjantiga ansiktsmasken blir hennes fall.

Antingen har hon usla mediarådgivare ("behåll den, den skapar mystik") eller så stämmer ryktet att hon figurerat på Sugardaddy-sajter och därför är rädd att bli igenkänd.

Ifall hon inte normaliserar sitt artisteri så är hennes karriär över inom ett par år.
Citera
2026-05-17, 09:55
Medlem
Inte träffat någon vuxen som inte tycker hon är töntig, från en kort era då det var inne med extrem liberalism.
Citera
2026-05-17, 10:12
Medlem
Döljer hon ansiktet för kunna skapa en onlyfans karriär när folk slutar lyssna på hennes musik?
Citera
2026-05-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Jag tycker att Felicia var otroligt proffsig i sitt framförande, sjunger bra gör hon också.
Hon kommer att lyckas få till en ny karriär, detta var bara avsparken...

Ja Felicia har en jättebra röst och bra scennärvaro men det var inte någon bra låt. Den känns kall och opersonlig, masken gjorde det inte bättre, skapade bara ännu mer avstånd till publiken.

Nu får Felicia fundera på hur hon vill gå vidare med sin karriär. Ta av masken, byta musikstil och satsa på att nå en äldre publik eller köra på som vanligt och målgruppen yngre tonåringar
Citera
2026-05-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anany
Hon verkar osäker, rar och snäll, men hon pratar och uttrycker sig som en tonåring och ja det ger WT-vibbar.
Och den där masken känns mer som en snuttefilt att gömma sig bakom än ett signum, den är bara irriterande och tillför ingenting. Den skulle ha skrotats innan ESC.

Det är en stor risk att byta genre från ett vinnande koncept. Hennes största popularitet är förknippad med epadunken.
Frågan är vad som händer nu? Vilken riktning hon tänker ta och vill gå med artisteriet.

Resultatet i ESC visar hur oförutsägbart utfallet kan vara men också att låten inte var tillräckligt bra. "My system" är av media och förståsigpåare ett uppblåst luftslott och publiken som känt sympati för hennes historia och person. Den har en ganska smal inriktning oavsett vad experterna oh:at och ah:at om och att den är "modern" och passar in i tävlingen.
Det var öht inga starka låtar med i årets mello, SVT har inte råd att vinna under överskådlig framtid.

Felicia kan försöka ta revansch i melodifestivalen om några år med en bättre låt som passar hennes röst. Önskar henne lycka till i fortsättningen och hoppas hon kastar masken men tror hon håller fast vid den ännu hårdare efter gårdagens resultat...

Du uttrycker det mycket bättre - och framför allt finare - en jag. Det är säkert inget fel på tjejen Felicia, men hon har slagit in på fel väg. Och du har helt rätt om låten, den har blivit upphausad i Sverige, fast den igentligen inte är speciellt bra. Jag har tyckt att hon har haft hyffsad röst tidigare, men i Eurovision lät hon högst begrännsad.
Tror som du att folk i Sverige haft sympatier för henne och hennes historia, men hon måste gå vidare från det och sluta med löjliga gimmickar (sådana artister fungerar aldrig i längden). Hennes scenkläder såg också ut som något från Östeuropa 1994 - hon bör verkligen tänka igenom vad hon vill med sitt artisteri och vikken typ av artist hon vill vara, annars kan hon lägga av.
Arrister av hennes typ finns det ju mängder sv i Sverige och Europa. Varför vill hon att vi skall lyssna på henne.
.......men hob får säkert vara med i 'Så Mycket Bättre' nästa sesång när Per Gessle tackar nej för "femtielfte" gången.
Citera
2026-05-17, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anany

Du har helt rätt. Hon har sagt i en intervju att hon är för blyg för att visa sitt ansikte, men hon kommer att kasta masken när hon är redo.

Det är fel i proppskåpet på bruden. För att inte tala om hennes åsikter om Israels deltagande...
Citera
2026-05-17, 11:00
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSugarDaddy
Den fjantiga ansiktsmasken blir hennes fall.

Antingen har hon usla mediarådgivare ("behåll den, den skapar mystik") eller så stämmer ryktet att hon figurerat på Sugardaddy-sajter och därför är rädd att bli igenkänd.

Ifall hon inte normaliserar sitt artisteri så är hennes karriär över inom ett par år.

Trodde det mera var en grej hon valde ta med från tiden som Fröken Snusk dvs täcka ansiktet till viss grad.

Det verkade inte riktigt ha gått hem hos europeiska publiken och de allra flesta ute i Europa vet förmodligen inte heller vem Fröken snusk var. Så det blir svårt för publiken att förstå poängen med en mask.

Finns det ett utbrett "rykte" att hon hängt på sugardating-sidor?
Citera
2026-05-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Va?

Felicia är ju inte helsvensk det kan man se från ett flygplan.

I intervjuer säger hon ju att från några års ålder finns ingen kontakt med pappan. Hon växte bara upp med sin svenska mamma

Nu frågade jag vart hennes pappa kommer ifrån? Arab? Gaza? Latino?

Namnet Eriksson är ju såklart från hennes svenska mammas sida. Vad var din poäng med det?

Resandefolket tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in