Visste att vi skulle haft en Dark Horse, men att det skulle bli Bulgarien? Det såg jag inte riktigt komma. Trodde snarare på Rumänien, Australien, Frankrike eller Danmark som skulle ha denna roll.
Israel? Visste att de skulle vara högt, men inte att de skulle slåss om segern. Bortsett från politiken så tyckte jag att låten var riktigt bra. Rösten hördes tydligt, även om han sjöng på hebreiska.
Grekland visade att vi kunde skickat Lilla Al-Fadji och haft betydligt större chans.
Att Finland inte vann var väntat, enligt mig. Parkkonens röst var bra, men det gäller att vara ärlig; det är Lindas sinnessjuka spel på violin som gjorde hela låten även om jag håller Rybak högre.
Danmarks låt hade varit katastrof om den inte skulle sjungas på danska.
Bra att Albaniens låt fick uppskattning. Budskapet är minst sagt stark. Tråkigt att Litauen inte fick något överhuvudtaget.
Största chocken, enligt mig? Polens placering. Låten började bra, för att sedan bli en låt man kan höra på Din Gata. Parawany Tango hade varit bättre och roligare, men hade säkert slutat sist
Bästa rösten enligt mig? Svårt att välja en. Jag gillade Monroes framträdande i kombination med de franska tonerna, men också Viktorias (Leleka). Valet mellan Leleka och Jerry Heil måste ha varit svår.
Låten som är trevligast för örat? Italien! Den är så skön och har kraft att framkalla leende
Bangaranga? För varje gång jag lyssnar på den så fastnar låten i huvudet. Börjar långsamt, för att sedan accelerera, sakta ner - en rollercoaster som är definitivt inte lätt att framföra. Grattis och jävligt starkt jobbat Dara!
Sicka former dock, och rösten under intervjun kan göra benen svaga
När det gäller Felicia så visste jag att det inte skulle gå hem. Juryn uppskattade inte hennes uttalanden. Dags för Felicia att lära sig hålla tyst om politik när man ska uppträda på sådant evenemang. Att hon fick 16 poäng från tittarna förvånar inte mig heller. Epa-musik och show som kan leda till blindhet eller epilepsi. Att hon sen visar sin röv och smiskar den har orsakat ännu mer skada. Enda som saknades var att hon antingen skulle slänga av sin topp eller sära på benen. Så gör man helt enkelt inte.