2026-05-17, 02:13
Medlem
Vad röstade svenska folket på för länder?

Länk?

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hold on, be strong!
All the voting and points from the Eurovision Song Contest 2026 will be shown here very soon···
(If the EBU hasn't falled asleep)
Va fan händer? Inget!!

Hur svårt kan det vara att slänga upp resultaten till fullo?
Är det fel på public votes???
Citera
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Musikalartister ska dansa, showa och sjunga … inte ge sina personliga (dåligt uppbyggda) åsikter om världsläget i allmänhet och Israels krig mot Hamas i synnerhet. Där förlorade Snusk-Felicia massvis med röster.

Du har rätt i första sektionen, den andra är inget som någon på europeisk nivå lyft ett ögonbryn för, Felicia är inte någon överhuvudtaget utanför blöjraggarscenen.

Precis som absolut ingen i kväll brydde sig minsta lilla om världsläget eller Hamas i kväll, tvärtom så politiskt smörade samtliga länder som var kvar i tävlingen, och de som hoppade av signalerade klart och tydligt att detta är ett politiskt spektakel utan motstycke.

Personligen hoppades jag in i det sista att Australien skulle vinna så skiten kom bort från Europa, förutom att det hade varit enormt skrattretande att ett av de minst europeiska länderna skulle vunnit en tävling som har absolut noll med musik att göra och allt med politik oavsett det är svågerpolitik eller LGBTQ politik, Sverige är inte populära på EU nivå med nuvarande regering med rätta därför får de inte de riktade stödrösterna från "jurygrupper" runtom i Europa.
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Visste att vi skulle haft en Dark Horse, men att det skulle bli Bulgarien? Det såg jag inte riktigt komma. Trodde snarare på Rumänien, Australien, Frankrike eller Danmark som skulle ha denna roll.
Israel? Visste att de skulle vara högt, men inte att de skulle slåss om segern. Bortsett från politiken så tyckte jag att låten var riktigt bra. Rösten hördes tydligt, även om han sjöng på hebreiska.
Grekland visade att vi kunde skickat Lilla Al-Fadji och haft betydligt större chans.
Att Finland inte vann var väntat, enligt mig. Parkkonens röst var bra, men det gäller att vara ärlig; det är Lindas sinnessjuka spel på violin som gjorde hela låten även om jag håller Rybak högre.
Danmarks låt hade varit katastrof om den inte skulle sjungas på danska.
Bra att Albaniens låt fick uppskattning. Budskapet är minst sagt stark. Tråkigt att Litauen inte fick något överhuvudtaget.

Största chocken, enligt mig? Polens placering. Låten började bra, för att sedan bli en låt man kan höra på Din Gata. Parawany Tango hade varit bättre och roligare, men hade säkert slutat sist

Bästa rösten enligt mig? Svårt att välja en. Jag gillade Monroes framträdande i kombination med de franska tonerna, men också Viktorias (Leleka). Valet mellan Leleka och Jerry Heil måste ha varit svår.

Låten som är trevligast för örat? Italien! Den är så skön och har kraft att framkalla leende

Bangaranga? För varje gång jag lyssnar på den så fastnar låten i huvudet. Börjar långsamt, för att sedan accelerera, sakta ner - en rollercoaster som är definitivt inte lätt att framföra. Grattis och jävligt starkt jobbat Dara!
Sicka former dock, och rösten under intervjun kan göra benen svaga

När det gäller Felicia så visste jag att det inte skulle gå hem. Juryn uppskattade inte hennes uttalanden. Dags för Felicia att lära sig hålla tyst om politik när man ska uppträda på sådant evenemang. Att hon fick 16 poäng från tittarna förvånar inte mig heller. Epa-musik och show som kan leda till blindhet eller epilepsi. Att hon sen visar sin röv och smiskar den har orsakat ännu mer skada. Enda som saknades var att hon antingen skulle slänga av sin topp eller sära på benen. Så gör man helt enkelt inte.
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2026-05-17 kl. 02:24.
Citera
2026-05-17, 02:14
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Varför lägger du upp en helt felaktig lista? Rumänien fick 232 av tittarna som exempel. Grekland har du skrivit att de fick fler poäng av tittarna än de hade totalpoäng.

Gör folk ingen research innan de kastar upp allsköns skit. Varken du eller de som lade ut det där.
Skämmes tamejfan!

Research!? Tillåt mig småle… Israel kom tvåa det var kanon och hästkuksugerskan sämsta på 16 år riktigt kul tävling
Citera
2026-05-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hold on, be strong!
All the voting and points from the Eurovision Song Contest 2026 will be shown here very soon···
(If the EBU hasn't falled asleep)
Va fan händer? Inget!!

Hur svårt kan det vara att slänga upp resultaten till fullo?
Är det fel på public votes???

https://eurovisionworld.com/eurovision/2026

Fortsatt scrolla ned efter meddelandet så hittar du det: https://eurovisionworld.com/eurovision/2026
Citera
2026-05-17, 02:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Research!? Tillåt mig småle… Israel kom tvåa det var kanon och hästkuksugerskan sämsta på 16 år riktigt kul tävling
Sällan man blir så nöjd. Hade dock hoppas på att Snusk fick 0 poäng.
Citera
2026-05-17, 02:17
Medlem
Citat:
Tävlingen är inte Felicia vs Israel din fjant. Ni högerextrema som är besatta av Israel verkar vara helt skeva i skallen. Kanske dags att nyktra till?

Och ni högerextrema verkar verkligen hata allt som har med Sverige att göra. Värsta landsförrädare.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Du har rätt i första sektionen, den andra är inget som någon på europeisk nivå lyft ett ögonbryn för, Felicia är inte någon överhuvudtaget utanför blöjraggarscenen.

Precis som absolut ingen i kväll brydde sig minsta lilla om världsläget eller Hamas i kväll, tvärtom så politiskt smörade samtliga länder som var kvar i tävlingen, och de som hoppade av signalerade klart och tydligt att detta är ett politiskt spektakel utan motstycke.

Personligen hoppades jag in i det sista att Australien skulle vinna så skiten kom bort från Europa, förutom att det hade varit enormt skrattretande att ett av de minst europeiska länderna skulle vunnit en tävling som har absolut noll med musik att göra och allt med politik oavsett det är svågerpolitik eller LGBTQ politik, Sverige är inte populära på EU nivå med nuvarande regering med rätta därför får de inte de riktade stödrösterna från "jurygrupper" runtom i Europa.

Ja — Felicias uttalanden om att Israel inte borde få delta i Eurovision 2026 blev internationellt uppmärksammade, och flera stora medier rapporterade om det. Här är de konkreta rubrikerna från verifierade källor, med citat ur artiklarna.

---

🌍 Internationellt uppmärksammade rubriker om Felicias Israel‑uttalande

1. SVT Nyheter

”Eurovisionchefen om Felicias Israel‑uttalanden: ’Handlar om tajming’”
SVT Nyheter
Artikeln beskriver hur EBU kontaktade SVT efter att Felicia sagt att Israel ”inte borde vara där” och att hon skulle ”se till att de inte vann”.

---

2. TV4 Nyheterna

”Felicia om hatet efter Israel‑uttalandet: ’En laddad fråga’”
TV4
TV4 rapporterar om att Felicia mottog dödshot efter att ha sagt att Israel inte borde få delta i Eurovision.

---

3. TV4 – Nyhetsartikel

”Felicias svar på kritiken från Israel”
TV4
Här framgår att Israels public service‑bolag KAN övervägde ett officiellt klagomål till EBU på grund av hennes uttalanden.

---

4. SVT Nyheter

”SVT efter Felicias uttalande: ’Rätt att uttrycka sina åsikter’”
SVT Nyheter
SVT bekräftar att Felicia kallades till möte efter uttalandet och att frågan väckt starka reaktioner.

---

5. Gaffa (internationellt musikmagasin)

”EBU‑chefen kommenterar Felicias uttalande”
Gaffa
EBU bekräftar att de kontaktat SVT för att påminna om reglerna efter Felicias kritik mot Israels deltagande.

---

📌 Sammanfattning

Ja — Felicias uttalanden blev stort uppmärksammade internationellt, ledde till:

• Reaktioner från EBU
• Hot om officiellt klagomål från Israel (KAN)
• Dödshot och massiv debatt online
• Flera stora nyhetsrubriker i Sverige och internationella musikmedier
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Spelar ingen roll om det finns jihadister i Gaza, småbarn ska inte behöva dö för det. Har ni ingen själ och hjärta? Även vi som är motståndare mot jihadism tycker det är vidrigt att småbarn och övriga ska behöva dö, på någon sida överhuvudtaget.
Finns farliga människor i alla länder, även i Israel finns extremistiska rörelser.
Då skulle ditt folk ju tänkt på det innan de anföll Israel. Här tycker få synd om dem. Uppenbarligen även resten av folket i Europa som röstade på Israel.
Citera
2026-05-17, 02:18
Medlem
skogsburkans avatar
Hur slutade topp 10?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då skulle ditt folk ju tänkt på det innan de anföll Israel. Här tycker få synd om dem. Uppenbarligen även resten av folket i Europa som röstade på Israel.
Mitt folk? Har Sverige anfallit Israel? Va?
Fan röker du Hahaha
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tävlingen är inte Felicia vs Israel din fjant. Ni högerextrema som är besatta av Israel verkar vara helt skeva i skallen. Kanske dags att nyktra till?

Och ni högerextrema verkar verkligen hata allt som har med Sverige att göra. Värsta landsförrädare.

Det är politik

Ja — Felicias uttalanden om att Israel inte borde få delta i Eurovision 2026 blev internationellt uppmärksammade, och flera stora medier rapporterade om det. Här är de konkreta rubrikerna från verifierade källor, med citat ur artiklarna.

---

🌍 Internationellt uppmärksammade rubriker om Felicias Israel‑uttalande

1. SVT Nyheter

”Eurovisionchefen om Felicias Israel‑uttalanden: ’Handlar om tajming’”
SVT Nyheter
Artikeln beskriver hur EBU kontaktade SVT efter att Felicia sagt att Israel ”inte borde vara där” och att hon skulle ”se till att de inte vann”.

---

2. TV4 Nyheterna

”Felicia om hatet efter Israel‑uttalandet: ’En laddad fråga’”
TV4
TV4 rapporterar om att Felicia mottog dödshot efter att ha sagt att Israel inte borde få delta i Eurovision.

---

3. TV4 – Nyhetsartikel

”Felicias svar på kritiken från Israel”
TV4
Här framgår att Israels public service‑bolag KAN övervägde ett officiellt klagomål till EBU på grund av hennes uttalanden.

---

4. SVT Nyheter

”SVT efter Felicias uttalande: ’Rätt att uttrycka sina åsikter’”
SVT Nyheter
SVT bekräftar att Felicia kallades till möte efter uttalandet och att frågan väckt starka reaktioner.

---

5. Gaffa (internationellt musikmagasin)

”EBU‑chefen kommenterar Felicias uttalande”
Gaffa
EBU bekräftar att de kontaktat SVT för att påminna om reglerna efter Felicias kritik mot Israels deltagande.

---

📌 Sammanfattning

Ja — Felicias uttalanden blev stort uppmärksammade internationellt, ledde till:

• Reaktioner från EBU
• Hot om officiellt klagomål från Israel (KAN)
• Dödshot och massiv debatt online
• Flera stora nyhetsrubriker i Sverige och internationella musikmedier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in