2026-05-16, 21:36
Medlem
Jag frågar hur ni känner om Flashback är en valkommas och vinklar rubriker för vissa politiker och partier. Finns trådar även om det i klagomål men det här är inte klagomål utan en fråga till er.

Lägg inte ner tid på att svara tempezzt som kommer försöka förstöra tråden.
2026-05-16, 21:54
Medlem
godboys avatar
Lite flummig trådstart måste jag säga. Men Flashback fungerar inte som en valkompass, en valkompass går ju ut på att du får frågor som du svarar på med flervalsalternativ och att när du svarat på kompassens frågor får ett resultat som presenterar vilket parti du står närmast. Finns ju lite olika varianter på dessa kompasser men ingen är ju givetvis helt komplett. Kompassen kan också försöka styra användaren åt ett specifikt håll.

Visst anses väl Flashback vara högerorienterat men å andra sidan så är ju Aftonbladet vänster. Dessutom är det ju användarna på Flashback som startar trådarna och för diskussionerna. På Aftonbladet eller vilken annan tidning eller TV som helst så blir ju användaren serverad vad just det mediehuset anser. Därav skulle jag nog anse att Flashback är en av de mer neutrala ställena att söka information på.
2026-05-16, 22:25
Medlem
Citat:
Därav skulle jag nog anse att Flashback är en av de mer neutrala ställena att söka information på.
Jo, om man tycker skvaller, förtal och annan skit är neutralt!
2026-05-16, 23:18
Medlem
SphericalHamsters avatar
Flashback är inte en valkompass.
Det är ett diskussionsforum.

Vinkla rubrik? Vad betyder det ens? En rubrik är en rubrik.
2026-05-16, 23:28
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Därav skulle jag nog anse att Flashback är en av de mer neutrala ställena att söka information på.

Det är ganska fritt att skriva vad man vill men neutralt är det aldrig. Här finns det en massa folk som tror de vet bäst och som vill framföra just sin åsikt. Däremot tror vi gärna att vår egen åsikt är objektiv och neutral. Så är givetvis aldrig fallet
2026-05-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Lite flummig trådstart måste jag säga. Men Flashback fungerar inte som en valkompass, en valkompass går ju ut på att du får frågor som du svarar på med flervalsalternativ och att när du svarat på kompassens frågor får ett resultat som presenterar vilket parti du står närmast. Finns ju lite olika varianter på dessa kompasser men ingen är ju givetvis helt komplett. Kompassen kan också försöka styra användaren åt ett specifikt håll.

Visst anses väl Flashback vara högerorienterat men å andra sidan så är ju Aftonbladet vänster. Dessutom är det ju användarna på Flashback som startar trådarna och för diskussionerna. På Aftonbladet eller vilken annan tidning eller TV som helst så blir ju användaren serverad vad just det mediehuset anser. Därav skulle jag nog anse att Flashback är en av de mer neutrala ställena att söka information på.

Tycker att du har svarat alldeles utmärkt. Det är vad jag ser Flashback syssla med.
2026-05-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
Flashback är inte en valkompass.
Det är ett diskussionsforum.

Vinkla rubrik? Vad betyder det ens? En rubrik är en rubrik.

När du blir lite äldre om du nånsin kommer bli kommer du också förstå bättre. Jag hoppas det.

(FB) Det politiska påverkandet på flashback som forum
2026-05-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är ganska fritt att skriva vad man vill men neutralt är det aldrig. Här finns det en massa folk som tror de vet bäst och som vill framföra just sin åsikt. Däremot tror vi gärna att vår egen åsikt är objektiv och neutral. Så är givetvis aldrig fallet

Citat:
Får några år sedan så hade SD som policy att inte annonsera på Flashback, då detta - enligt dem själva - kunde ge dem dåligt rykte. Vet inte ifall det är så fortfarande. Har sett annonser för de flesta politiska partierna på Flashback, men aldrig för SD. Om detta betyder att de fortfarande väljer bort Flashback när de ska annonsera låter jag dock vara osagt. Vi har iallafall för länge sedan slutat att höra av oss till dem, då det innan var väldigt uppenbart att de inte ville synas på Flashback.

admin

(FB) Varför köper inte Sverigedemokraterna annonsplats på flashback inför val?
2026-05-16, 23:36
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Stromberg
När du blir lite äldre om du nånsin kommer bli kommer du också förstå bättre. Jag hoppas det.

(FB) Det politiska påverkandet på flashback som forum

Skriv där då istället för att skapa en egen tråd. Du har ju alla svar där.
Svara på frågan, vad är "vinkla rubrik"? Skriv på svenska tack.
2026-05-16, 23:59
Medlem
godboys avatar
Citat:
Tycker att du har svarat alldeles utmärkt. Det är vad jag ser Flashback syssla med.
Just när det gäller politik och mätningar i ämnet så går de egentligen aldrig att få helt neutrala och ofärgade. Dels har de som konstruerat exempelvis just givetvis färgat den av sina egna åsikter och tankar, detta kan givetvis vara omedvetet, men kan även vara fullständigt medvetet.

Att SVT eller vilket mediehus som helst skulle vara fullständigt neutralt, nä knappast. Sen kan jag verkligen inte tycka att Flashback försöker styra folk i en specifik riktning, men givetvis kan vissa användare ägna sig åt just den saken. Ska man låta bli att bli påverkad måste man nog bo i en stuga på landet utan någon som helst kontakt med omvärlden, vilket faller på sin egen rimlighet.
2026-05-17, 00:02
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag frågar hur ni känner om Flashback är en valkommas och vinklar rubriker för vissa politiker och partier. Finns trådar även om det i klagomål men det här är inte klagomål utan en fråga till er.

Lägg inte ner tid på att svara tempezzt som kommer försöka förstöra tråden.
Nej, Flashback är ingen valkompass. Och rubriken sättas av den som startar tråden.

Så vad är det för genomkorkade idiotfrågor?
2026-05-17, 00:41
Medlem
Flashback är inte en valkompass. Det är bara ett forum där folk misstänker censur så fort deras egen världsbild inte dominerar exakt 100 %.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in