Citat:
Ursprungligen postat av
peller
Jag agerar efter vad som gynnar mig.
Självisk? Förmodligen.
Över 20år sedan jag flyttade dit där jag tycker jag får bättre valuta för mina skattepengar än i Sverige.
Så mig går det inte pungslå längre oavsett hur god avsikten är med att ta mer från mig och ge till andra.
Tråkigt då jag faktiskt kunnat se mig själv köpa en bostad och vara där under maj-september. Blir det verklighet av detta förslag så får jag skrota den iden och Sverige slipper få in punktskatter och moms från mig.
Det är säkert en fis i rymden i det stora hela,men jag är Förmodligen inte ensam i mina funderingar bland utlandssvenskar
Vad i hela friden pratar du om?
Du började att ifrågasätta hur detta var rättvist för dina åldrande föräldrar som satt med en bostad som ökat ~50x i pris sedan inköp.
Nu har du bytt fot till att detta handlar om att du inte vill bli "pungslagen", vilket troligtvis är problemet du hade från start med idén.
Faktum kvarstår oavsett att Sverige har en extremt övervärderad bostadsmarknad och massiva sociala problem till följd av detta, förslaget är ett steg mot att lösa detta problemet och har du ett bättre förslag så kan du väl dela med dig?
Om du inte ens bor här förstår jag inte varför du är så emot att vi som gör det försöker lösa våra problem, vad berör det dig?