2026-05-16, 20:38
Medlem
Märkligt att man inte tror på saker som är helt och klart bevisade. Antar att det är någon form av störning som gör att man anser sig se sådant andra inte gör. Vad säger ni om ESC, är det final i kväll eller fejk?
Citera
2026-05-16, 20:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag vägrar tro på att någon byggt hela sin karriär på månskuggor. Och jag tror verkligen inte att dom som tvivlar på månlandningarna och Artemis är dummare än en apa.

Skuggorna debunkrade Nvidia gemen ljussimulerinar för 11 år sedan

https://youtu.be/syVP6zDZN7I. <-Titta på den videon, den tar bara 14 minuter av ditt liv. Offra den tiden och återkom.
Citera
2026-05-16, 23:56
Medlem
Citat:
Jag avfärdar ingenting om några skuggor, men jag förstår inte vad det har med saken att göra? Jag tvivlar på att folk som inte tror på månlandningarna bryr sig om några skuggor.

Jodå skuggor har framförts som argument för fejk
Citera
2026-05-17, 03:29
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Jag vägrar tro på att någon byggt hela sin karriär på månskuggor. Och jag tror verkligen inte att dom som tvivlar på månlandningarna och Artemis är dummare än en apa.

Bart Sibrel gjorde det, och ni är dummare än apor.
Citera
2026-05-17, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Bart Sibrel gjorde det, och ni är dummare än apor.
Det tror jag inte på. Han verkar ha gjort en karriär i dokumäntärfilmsbranchen.
Citera
2026-05-17, 08:41
Medlem
Citat:
Det tror jag inte på. Han verkar ha gjort en karriär i dokumäntärfilmsbranchen.

Har inte full koll på Sibrels karriär, men gillar specielt hans intervju av Bill Kaysing som skrivit bok/böcker om NASAs lögner och anställda inom rymd-industrin och hur dom jagades och mördades för att dom avslöjade saker som inte va enligt narrativet.

Sibre är ju känd för sin film Something funny happened on the way to the moon som visar ett då inte publicerad klipp där kameran i raketen/modulen från "rymden" filmar "jorden" genom fönsteret - vår ensamma jord svevar i mörkret där ute. Plutsligt kommer en lampa på och man ser en tekniker i rummet (som man trodde va rymden) och att bilden på jorden inte är äkta jorden...

Podcastaren Danny Jones gjorde i des. 2025 nån sorts duell interview med Sibrel och astronaut (?) Charles Duke från Apollo 16 (Apollo 11 va 1969). Under intervjun ger Jones hela tiden live order till nån googlare utenför kameran, för att "livekolla" saker som dyker upp i sändingen. Jag gillar Barts arbete, men inte hur han angriper Duke som om han personligen är arg på honom, men i övrigt interessant intervju.
Kollade nu bara en "summarize" med titel: NASA Apollo Astronaut Finally Faces Off Against #1 Moon Landing Skeptic.

Förutom konfrontationen där Sibrel punchas i ansiktet av en provocerad Buzz, kommer jag bara i håg att ha fått med mig några normala intervju med Bart på sina ""vuxna" dar. Dom andra grejerna som "Funny thing" och Kaysing-intervjun är ju några år sen

Nu kom jag ihåg att Bart (tror jag) också gjorde Astronauts gone wild, som visar hur dom beter sig när dom får frågor eller bibel-scenerna m.m. Nån flyger från platsen som om dom avslöjad att ha snodd cookies från burken...

Så dom mest interessanta kommer aldrig i MSM eller TV. Man skal liksom inte ens veta om dom...
Nån kanske varit nämnt i massmedia, men såklart med "konspi" i samma formulering.
Citera
2026-05-17, 11:15
Medlem
Citat:
Jag älskar att diskutera seriöst, och jag skulle gärna diskutera detta med dig i verkligheten. Att diskutera i skrift är svårt.

Du kan göra ett försök. Förklara följande:

1. Hur gick fejkandet av tv-sändningen till när vi trodde att Armstrong gick på månen?
2. Varför har Sovjet inte protesterat?
3. Forskare är överens om att mångruset kommer från en annan himlakropp än jorden. Är de med i konspurationen?

Ser fram emot ett seriöst svar.
Citera
2026-05-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Du kan göra ett försök. Förklara följande:

1. Hur gick fejkandet av tv-sändningen till när vi trodde att Armstrong gick på månen?
2. Varför har Sovjet inte protesterat?
3. Forskare är överens om att mångruset kommer från en annan himlakropp än jorden. Är de med i konspurationen?

Ser fram emot ett seriöst svar.
Jag bryr mig mest om Artemis, månlandningarna är nånting annat. Jag tycker det är intressant att så många tror rakt av att 4 personer rundade månen bara för att det visades på TV. Just Artemis fascinerar mig, hur kan folk vara så okritiska till en sådan händelse?
Citera
2026-05-17, 11:23
Medlem
Citat:
Jag bryr mig mest om Artemis, månlandningarna är nånting annat. Jag tycker det är intressant att så många tror rakt av att 4 personer rundade månen bara för att det visades på TV. Just Artemis fascinerar mig, hur kan folk vara så okritiska till en sådan händelse?

Ok. Så vad tror du hände angående Artemis? Allt var fejk?
Citera
2026-05-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ok. Så vad tror du hände angående Artemis? Allt var fejk?
Jag är 50-50 till om Artemis var bemannad. Eller snarare 30-70 ju mer jag tänker på det. Det är för mig helt obegripligt att dom inte filmade ut genom fönstren när dom livesände. Det strider mot allt mänskligt beteende.
Citera
2026-05-17, 11:30
Medlem
Citat:
Jag är 50-50 till om Artemis var bemannad. Eller snarare 30-70 ju mer jag tänker på det. Det är för mig helt obegripligt att dom inte filmade ut genom fönstren när dom livesände. Det strider mot allt mänskligt beteende.

Ok. Artemis var i alla fall ute i rymden? I så fall, hur långt?
Citera
2026-05-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ok. Artemis var i alla fall ute i rymden? I så fall, hur långt?
Troligen flög Artemis runt månen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in