Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Det tror jag inte på. Han verkar ha gjort en karriär i dokumäntärfilmsbranchen.
Har inte full koll på Sibrels karriär, men gillar specielt hans intervju av Bill Kaysing som skrivit bok/böcker om NASAs lögner och anställda inom rymd-industrin och hur dom jagades och mördades för att dom avslöjade saker som inte va enligt narrativet.
Sibre är ju känd för sin film Something funny happened on the way to the moon som visar ett då inte publicerad klipp där kameran i raketen/modulen från "rymden" filmar "jorden" genom fönsteret - vår ensamma jord svevar i mörkret där ute. Plutsligt kommer en lampa på och man ser en tekniker i rummet (som man trodde va rymden) och att bilden på jorden inte är äkta jorden...
Podcastaren Danny Jones gjorde i des. 2025 nån sorts duell interview med Sibrel och astronaut (?) Charles Duke från Apollo 16 (Apollo 11 va 1969). Under intervjun ger Jones hela tiden live order till nån googlare utenför kameran, för att "livekolla" saker som dyker upp i sändingen. Jag gillar Barts arbete, men inte hur han angriper Duke som om han personligen är arg på honom, men i övrigt interessant intervju.
Kollade nu bara en "summarize" med titel: NASA Apollo Astronaut Finally Faces Off Against #1 Moon Landing Skeptic.
Förutom konfrontationen där Sibrel punchas i ansiktet av en provocerad Buzz, kommer jag bara i håg att ha fått med mig några normala intervju med Bart på sina ""vuxna" dar. Dom andra grejerna som "Funny thing" och Kaysing-intervjun är ju några år sen
Nu kom jag ihåg att Bart (tror jag) också gjorde Astronauts gone wild, som visar hur dom beter sig när dom får frågor eller bibel-scenerna m.m. Nån flyger från platsen som om dom avslöjad att ha snodd cookies från burken...
Så dom mest interessanta kommer aldrig i MSM eller TV. Man skal liksom inte ens veta om dom...
Nån kanske varit nämnt i massmedia, men såklart med "konspi" i samma formulering.