2026-05-16, 16:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Om vi inte stod på Ukrainas sida så skulle vi inte skicka biljoner som stöd. Men världen hatar Puttefnasken, som numera gömmer sig i underjordiska bunkers. Och därför är det inga problem att hjälpa Ukraina. Din idiot.

Jag har inget till övers för varken ryssar eller ukrainare - skräpfolk allihop. Varför skall vi skuldsätta oss och nedgradera vår militär för att hjälpa en skurkstat som är ytterst korrumperad? Tror du ryssarna skulle anfalla ex. Sverige om vi inte Europa skänkte bort en sjuhelvetes mången penningar som numera uppgår till biljoner?

Många lallande och dräglande idioter på detta forum - du är ett av dem!
Citera
2026-05-16, 16:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det är klart att pengarna går dit de gör nytta.
Jag har inga bevis för något annat. Inte sitter vi och spekulerar?

Men jag misstänker att du egentligen har en annan åsikt om presidenten av Ukraina, Volodymyr Zelenskyj.
Du vill nog helst referera till honom med något annat.

Så den utbredda korruptionen är inget att bry sig om? Iom denna så går ju inte alla penningar dit dem skall - är det så svårt att förstå detta?
Citera
2026-05-16, 16:33
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag har missat de senaste fällande domarna.
Har du en lista?
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så den utbredda korruptionen är inget att bry sig om? Iom denna så går ju inte alla penningar dit dem skall - är det så svårt att förstå detta?
Citera
2026-05-16, 16:40
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Jag har missat de senaste fällande domarna.
Har du en lista?

Man måste älska bilderna på när Danmarks statsminister står med tindrande ögon och tittar på den ståtlige Yermak och kramas intimt: https://x.com/AndriyYermak/status/1761003343957131619?s=20

Samme snubbe som nu sitter häktad.
Citera
2026-05-16, 16:41
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Det är klart att pengarna går dit de gör nytta.
Jag har inga bevis för något annat. Inte sitter vi och spekulerar?

Du är otroligt naiv om du inte tror det finns korruption i ett korrupt land mitt under ett krig där pengarna strömmar in över gränsen.
Vill du blunda för det så är det helt ok.
De enorma kontanttransporterna som krävs för att hålla Ukrainas kollapsade ekonomi vid liv utnyttjas utan tvekan av korrupta individer för att tvätta och flytta svarta pengar mitt under kriget.
Det låter fullständigt osannolikt att ett land som historiskt har brottats med utbredd systemisk korruption, och som plötsligt översvämmas av hundratals miljarder i både kontanter och materiel under det kaos som ett krig innebär, skulle vara fläckfritt.
Du får gärna kalla det spekulation, jag kallar det logik.
Citera
2026-05-16, 17:19
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Tror du inte förstod frågan, för i tråden finns ingen lista över fällande domar.
Däremot mycket spekulationer.
Citat:
Bara att söka i tråden... Eller, på Kiel Institutes hemsida. Eller Googla...
Citera
2026-05-16, 17:20
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Ännu en som inte kan svenska. Fällande domar.
Vad betyder det?
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man måste älska bilderna på när Danmarks statsminister står med tindrande ögon och tittar på den ståtlige Yermak och kramas intimt: https://x.com/AndriyYermak/status/1761003343957131619?s=20

Samme snubbe som nu sitter häktad.
Citera
2026-05-16, 17:20
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ytterligare en dräglande och lallande idiot dyker upp...
Ja precis!, inte nog att vi måste stå ut med psykseglare morontext och andra rysshoror, nu dyker du också upp !

Ukraina tar ju tag i sin korruption och lagför dom, i ryssland blir alla korrupta en del av klägget i kreml.
Citera
2026-05-16, 17:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Naiv eller inte.
Är det inte korkat att lägga energi på spekulationer?
Såvida det inte är de innersta önskedrömmarna, som dina kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du är otroligt naiv om du inte tror det finns korruption i ett korrupt land mitt under ett krig där pengarna strömmar in över gränsen.
Vill du blunda för det så är det helt ok.
De enorma kontanttransporterna som krävs för att hålla Ukrainas kollapsade ekonomi vid liv utnyttjas utan tvekan av korrupta individer för att tvätta och flytta svarta pengar mitt under kriget.
Det låter fullständigt osannolikt att ett land som historiskt har brottats med utbredd systemisk korruption, och som plötsligt översvämmas av hundratals miljarder i både kontanter och materiel under det kaos som ett krig innebär, skulle vara fläckfritt.
Du får gärna kalla det spekulation, jag kallar det logik.
Citera
2026-05-16, 17:28
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ännu en som inte kan svenska. Fällande domar.
Vad betyder det?

Det du missar är att Ukrainas rättsväsende är som ett genomsnittligt afrikanskt land i rättssäkerhet*. Domar signalerar vem som bestämmer för tillfället och vissa offer hos dem som bestämmer för att "keep it real". Fria och fällande domar är underordnat för att förstå vad som händer.

Om Zelensky förlorar makten så kommer han också bli dömd för korruption, liksom hans föregångare Tymosjenko och Yanukovich. Om samma fraktion som han tillhör behåller makten så kommer han klara sig fint. Det är därför det är extremt svårt att veta exakt hur korrupt landet är.

* = https://en.wikipedia.org/wiki/World_Justice_Project (t ex, finns bättre källor om du letar vidare).
Citera
2026-05-16, 17:34
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Missar?
Såvida du inte är polis, åklagare och domare i Ukraina i dessa mål, så är dina spekulationer, inget mera än just, spekulationer.

Ungefär som att Putin bajsar cancer i en väska.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det du missar är att Ukrainas rättsväsende är som ett genomsnittligt afrikanskt land i rättssäkerhet*. Domar signalerar vem som bestämmer för tillfället och vissa offer hos dem som bestämmer för att "keep it real". Fria och fällande domar är underordnat för att förstå vad som händer.

Om Zelensky förlorar makten så kommer han också bli dömd för korruption, liksom hans föregångare Tymosjenko och Yanukovich. Om samma fraktion som han tillhör behåller makten så kommer han klara sig fint. Det är därför det är extremt svårt att veta exakt hur korrupt landet är.

* = https://en.wikipedia.org/wiki/World_Justice_Project (t ex, finns bättre källor om du letar vidare).
Citera
2026-05-16, 17:39
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Missar?
Såvida du inte är polis, åklagare och domare i Ukraina i dessa mål, så är dina spekulationer, inget mera än just, spekulationer.

Ungefär som att Putin bajsar cancer i en väska.

Nu är det ju du som spekulerar, och jag som ger dig länkar om fakta, se förra inlägget från mig. Ukraina är juridiskt sett medelmåttiga afrikaner. Listan på politiska domar är lång. USA tillsatte själv en ny chefsåklagare i Ukraina, när det började brännas för hans son. https://www.c-span.org/clip/campaign-2018/user-clip-biden-tells-story-of-getting-the-ukraine-prosecutor-fired/4820105
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in