2026-05-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Tyckte jag läste att hon skulle lämna sverige om hon inte vann ( ironi så klart ) m3n ingen hade väl direkt brytt sig heller
Hon sa på skämt att hon skulle lämna Sverige om hon inte gick till final.
Citera
2026-05-16, 15:56
Medlem
fitz-humes avatar
Tydligen var EBU-chefen inte redo att besvara frågan om varför man kan rösta 1000 gånger på samma bidrag (via onlineröstning där man registrerar 100 mailadresser och 100 betalningsmetoder). Tydligen så räcker detta för ett litet land som San Marino eller Luxemburg att enkelt säkra en 12-poängare till valfritt deltagande land.
Citera
2026-05-16, 16:00
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Tyckte jag läste att hon skulle lämna sverige om hon inte vann ( ironi så klart ) m3n ingen hade väl direkt brytt sig heller
Nej, inte om hon inte vann, utan om hon inte tog sig från första delfinalen till finalen. Och det gjorde hon såklart. Så hon är välkommen att bo kvar i Sverige.
Citera
2026-05-16, 16:09
Medlem
Moobs avatar
Finns det ingen AI artist som deltar? Hade ju legat i tiden.
Citera
2026-05-16, 16:27
Medlem
Tycker varken Finland eller Australien var något vidare, samma gamla dynga. Bettar på Felicia. 500kr, kaffepengar, varför inte och varför betta på 3x pengarna.
Citera
2026-05-16, 16:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag satte 400:- på Linda före semifinalerna, då till 2,1 i odds. Tror bara det är Israel som är risken till förlust och då pga stödrösterna dom får av andra skäl än att dom låter bra.
Citera
2026-05-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag satte 400:- på Linda före semifinalerna, då till 2,1 i odds. Tror bara det är Israel som är risken till förlust och då pga stödrösterna dom får av andra skäl än att dom låter bra.
Satte pengar i Mars, 3 ggr pengarna
Hoppas verkligen Finland tar det. Ett normalt år hade jag inte tvekat, men iom att Israel förmodligen tar telerösterna i år igen kan det sluta hursom.
Citera
2026-05-16, 16:48
Medlem
SodaFointains avatar
Sverige kan lägga in ett medley i sin låt från australien och finland då vinner vi nog
Citera
2026-05-16, 16:51
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja top 10 borde hon vara, det här måste ju vara sämsta startfältet på år och dar, Finland sticker ut som överlägsna.

Ja, väldigt svagt i år. Finns dock några trevliga bidrag som Belgien och Ukraina enligt mig. Vinnare i år kan bli en skräll men jag tippar på att det står mellan Australien och Finland som oddsen säger.

Märkligt att Danmark låg så högt så länge och sedan rasade och lika märkligt att Grekland ligger kvar som fyra.
Citera
2026-05-16, 16:58
Medlem
Celestrons avatar
Felicia verkar vara en riktig diva. Ställer det ena kravet efter det andra.
Citera
2026-05-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Felicia verkar vara en riktig diva. Ställer det ena kravet efter det andra.
Förklara gärna hur du anser att hon ställer mer krav än andra. Källa?
Citera
2026-05-16, 17:09
Medlem
Vill naturligtvis att Sverige ska vinna men även vara ärlig och objektiv, att låten inte duger annat till en tillfällig europop-vecka på en o annan hitlista oavsett om det finns konkurrens eller inte.

Med rådande konkurrens blir det i bästa bästa fall 10 eller troligen sämre.

Obegripligt att Felicia kunde vinna och även hennes röst, helt ok men absolut inget outstanding och tvärtom, en helt vanlig standard-röst.

Låten är opersonlig och med ett krystat synt-hit behov som definitivt inte räcker långt.

Var ärliga, det blir fiasko och det är synd att Sverige med så oerhört oerhört mycket potential, skickar en sån här absolut skitlåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in