2026-05-16, 14:16
Medlem
Varenda logiskt funtad människa förstår att massinvandring av ex araber och afrikaner till Europa endast är destruktiv och skadlig.
Dvs skadlig för exempelvis det svenska folket. Det leder till bostadsbrist, ghettofiering, islamism, parallella samhällsstrukturer, försämrad välfärd, grov kriminalitet och större otrygghet.

Den svenska medborgaren har noll att vinna på detta. Så vilka är argumenten för att bedriva detta?

Jag köper inte att syftet är att skydda folk från krig osv. Jag ställer mig tveksam till hela det resonemanget.

Vilken är den sanna och ofiltrerade anledningen till massinvandringen? Vilka tjänar på den? Vad är syftet bakom den?
Varför är det så viktigt att föra över horder av människor till Europa och väst?
Vilka vinner på detta och varför är det viktigt?

Handlar det om att öka konsumption, öka konkurrensen i samhället, göra så fler människor skuldsätter sig hos bankerna? Förstärka individualism och försvaga kollektivism?
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-16 kl. 14:25.
Citera
2026-05-16, 14:22
Medlem
grungewhores avatar
Det är inte en sak, utan flera konvergerande orsaker.

Den första är svensk självbild som världssamvete. Idén är att vi är De Goda som visar vägen för medmänsklighet och humanism.

Det andra är sedan idébygget för att internt sälja detta till de som anser sig skeptiska till projektet. "Är det hållbart?" Vi behöver invandring för att rädda tillväxten. "Kommer det inte uppstå problem?" När människor möts skapas spänning. Som spännande maträtter, spännande kommunikation som vidgar allas synsätt. Det berikar. O s v

När detta inte fungerat kommer det tredje steget; skammandet av de som trots allt inte tror det är en särskilt bra idé. Rasist. Islamofob. Bakåtsträvare o s v.

När det sedan är försent har man varit naiva.
Citera
2026-05-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är inte en sak, utan flera konvergerande orsaker.

Den första är svensk självbild som världssamvete. Idén är att vi är De Goda som visar vägen för medmänsklighet och humanism.

Det andra är sedan idébygget för att internt sälja detta till de som anser sig skeptiska till projektet. "Är det hållbart?" Vi behöver invandring för att rädda tillväxten. "Kommer det inte uppstå problem?" När människor möts skapas spänning. Som spännande maträtter, spännande kommunikation som vidgar allas synsätt. Det berikar. O s v

När detta inte fungerat kommer det tredje steget; skammandet av de som trots allt inte tror det är en särskilt bra idé. Rasist. Islamofob. Bakåtsträvare o s v.

När det sedan är försent har man varit naiva.
Jo men vilken är orsaken?

Detta drivs ju på uppifrån, det fattar man ju.
Men av vilka och vad är anledningen?
Citera
2026-05-16, 14:27
Medlem
triptykens avatar
Det beror väl på vem du frågar?
Citera
2026-05-16, 14:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Jo men vilken är orsaken?

Detta drivs ju på uppifrån, det fattar man ju.
Men av vilka och vad är anledningen?
Det finns ingen "orsak". Jag förstår att du är ute efter att det sitter en samling människor som bestämmer saker och sedan trycker på en knapp.

I själva verket är det en dominoeffekt av ideologisk applicering på verkligheten.
Citera
2026-05-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Jag tror inte det beror på vem jag frågar.

Jag tror det finns en sanning bakom det som man målar över med fina duperande ord och fraser. Ex "rädda människor från krig" eller "rädda äldrevården" osv..

Men jag tror att det hela drivs uppifrån. Det styrs inte av politiker eller partier. Jag tror det handlar om ekonomi. Min teori är att man vill ta hit fler människor för att öka konsumptionen, öka konkurrensen i samhället, skapa fler låntagare hos bankerna. Det drivs av makthavare som skiter i politik och bara bryr sig om makt och pengar.
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-16 kl. 14:36.
Citera
2026-05-16, 14:36
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Fråga dom här:
https://www.youtube.com/watch?v=Rypw92kefM0
https://www.youtube.com/watch?v=joxVfMQ_djw
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-05-16 kl. 14:43.
Citera
2026-05-16, 14:38
Medlem
Tidigare har vi haft kungar och adel.
Finna människor som hade det bra mycket bättre än alla andra.

Idag har en vanlig medelsvensson tillgång till för mycket.
Vi har Tv, dator, telefon, ugn, micro.
Tillgång till mat 24/7. Bekvämt hus/lägenhet med varmt/kallt rent vatten.

Allt detta vill dom ta ifrån oss.

Och det kan man antingen göra genom krig eller massinvandring av kaosfolK.

Kaosfolket tar över och förstör område efter område..
Efter 30-40 år är allt helt förstört.
Citera
2026-05-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det finns ingen "orsak". Jag förstår att du är ute efter att det sitter en samling människor som bestämmer saker och sedan trycker på en knapp.

I själva verket är det en dominoeffekt av ideologisk applicering på verkligheten.

Nä jag tror inte någon hemlig klubb sitter och bestämmer nått. Men jag tror att mäktiga individer driver på detta medvetet och påverkar det i den riktningen genom att stötta ideologier.
Citera
2026-05-16, 14:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Nä jag tror inte någon hemlig klubb sitter och bestämmer nått. Men jag tror att mäktiga individer driver på detta medvetet och påverkar det i den riktningen genom att stötta ideologier.
Så du tror inte på en sammansvärjning, men du tror på en grupp individer förmögna nog att påverka politik i en riktning. Eh...
Citera
2026-05-16, 15:05
Bannlyst
Som svar på frågan kan TS läsa om the enemy within:
(FB) David Schwarz (DN) mannen som drev opinionen att göra Sverige till ett invandrarland
Citera
2026-05-16, 15:25
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Jag tror inte det beror på vem jag frågar.

Jag tror det finns en sanning bakom det som man målar över med fina duperande ord och fraser. Ex "rädda människor från krig" eller "rädda äldrevården" osv..

Men jag tror att det hela drivs uppifrån. Det styrs inte av politiker eller partier. Jag tror det handlar om ekonomi. Min teori är att man vill ta hit fler människor för att öka konsumptionen, öka konkurrensen i samhället, skapa fler låntagare hos bankerna. Det drivs av makthavare som skiter i politik och bara bryr sig om makt och pengar.

Är inte det bara konspirationsteorins grundläggande hopp? Att bakom [vad man nu inte gillar] så måste det ligga en aktiv plan iscensatt av människor med exakta motiv?

Jag delar ju inte dina åsikter om invandring alls men samma grej som du drar upp finns i mitt hörn också. Att man så gärna vill att det ska sitta några kacklande makthavare som gnider sina händer och planerar. När det egentligen bara är enskilda personer som försöker göra vad dom tror är vettigaste i ofta unika och komplexa situationer. Och alla dom besluten påverkar andras situation och deras beslut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in