2026-05-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det är för att autister inte ska föröka sig.
Tänk er om det hade varit tvärtom. Vilken hemsk plats jorden skulle varit om alla autister fått fyra ungar var.

Hehe ja autisterna i tråden verkar inte förstå att social kompetens är attraktivt
Citera
2026-05-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Hehe ja autisterna i tråden verkar inte förstå att social kompetens är attraktivt
Tur det. Kommer det på det måste vi tvångkastera dem. Det borde ju göras ändå men då blir det helt nödvändigt för artens överlevnad.
Citera
2026-05-14, 20:11
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing

Det är rätt märkligt att se idioter tro att allt skränigt utåtriktat beteenden kan klassas som
"social kompetens".
Verkar vara dåligt med läsförståelsen också.
Att prata mycket är inte samma sak som social kompetens. I så fall hade Borat haft social kompetens.

Tvivlar på att du kommer förstå vad jag säger, men riktig social kompetens handlar ofta om att INTE prata så mycket och hålla tillbaka impulser. Inte att babbla som en femtonårig tjej som precis har fått mens.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-14 kl. 20:15.
Citera
2026-05-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Det är rätt märkligt att se idioter tro att allt skränigt utåtriktat beteenden kan klassas som
"social kompetens".
Verkar vara dåligt med läsförståelsen också.
Att prata mycket är inte samma sak som social kompetens. I så fall hade Borat haft social kompetens.

Tvivlar på att du kommer förstå vad jag säger, men riktig social kompetens handlar ofta om att INTE prata så mycket och hålla tillbaka impulser. Inte att babbla som en femtonårig tjej som precis har fått mens.
Du hade också blivit av med oskulden om du kunde lyssna.
Citera
2026-05-14, 21:02
Medlem
Men haha. Hur lång tid tog det dig att komma på att kvinnor gillar att prata?
Citera
2026-05-14, 22:25
Medlem
Framstår inte folk som pratar mycket som lite korkade? Jag tänker att det är en nackdel om man vill hitta en tjej.
Citera
2026-05-14, 22:49
Medlem
Eustaches avatar
Dummaste jag hört.
Citera
2026-05-14, 23:26
Medlem
cerns avatar
Nej de gillar mera självsäkra män som inte talar förens det blir nödvändigt liksom.
Kan du göra kvinnan bekväm med din röst och så att hon känner sig trygg? Ja i sådan fall är det fördel att du pratar men vad som faktiskt sägs är mindre viktigt.
Citera
2026-05-15, 08:29
Medlem
nonameds avatar
Du behöver vara social och prata med tjejerna. På så sätt har du rätt.
Citera
2026-05-15, 10:49
Medlem
Citat:
Vad tror ni om hypotesen att kvinnor dras till män som talar mycket? (Även om männen pratar strunt och i övrigt inte är något särskilt som personer)

Jag har en hypotes som jag undrar vad ni tänker om?

Jag har noterat att män som pratar många ord ofta får mer uppmärksamhet av kvinnor. Jag har märkt att jag själv får det när jag pratar mer.

Min hypotes är som följande: Vissa kvinnor gör ett misstag när de tänker och tolkar mycket pratande som "dominans" och maskulinitet och i sin tur attraktivitet.

Jag ser ofta detta i grupper. Om en man pratar mer framstår det som att kvinnorna blir mer intresserade av honom. Om nästa gång en annan man pratar mer verkar det som att hela gruppen styr sig mot honom.
Njae.
Om man har karisma, behöver man inte prata för att få uppmärksamhet från tjejer/kvinnor.
En massa prat är för de män som INTE ha självförtroende...

Iofs finns det korkade tjejer/kvinnor som fastnar för sådana män, som du beskriver, och MISSTOLKAR det som självförtroende.

De män som inte har karisma och inte uppmärksammas för något annat, kan iofs behöva säga/göra något för att få uppmärksamheten att BÖRJA, men de flesta tjejerna/kvinnorna gillar män med RIKTIGT självförtroende och som LYSSNAR på dem och/eller får dem att skratta...
Att kunna dansa gör det mycket enklare att få första kontakten för på många bra dansställen har tjejerna inställningen att de ska tacka Ja till minst en dans - utom om killen är full. Då har killen fått uppmärksamhetschans även om han inte har varken karisma eller snyggt utseende.

((T ex har jag alltid haft karisma, men intresset för mig från tjejer var litet på mellanstadiet då jag var mycket kort förr min ålder, men i 13-14årsåldern då pojkar växer mycket växte jag ännu mer så jag blev normallång. Då började tjejer springa efter mig (om jag hade på karisman eller att de kände till att jag hade den.) Detta fastän jag inte sa något alls en del dagar bara om det var något viktigt. Blev känd och eftersprungen i ett stort område. Det hör till saken att jag INTE ser något speciellt bra ut, delar snygga, delar fula.
Då jag senare flyttade till annat län lät jag inte mitt karismajag flytta med för jag ville hitta EN att vara ihop med utan att en massa andra störde. Då var INGEN intresserad, massor tackade Nej till danser. Vid en dans långt senare berättade en kompis att det kommit en busslast från länet där jag var känd men från en annan del. Antar att jag omedvetet kopplade på karisman för det tog bara några minuter innan den snyggaste tjejen från busslasten kom och bjöd upp mig. Då de, som hade tackat Nej tidigare, såg det kom även de och bjöd upp mig så efter ett tag behövde jag gömma mig på herrtoaletten för att få vila

Gällande skratt körde jag ibland med egna nya varrianter på då vanliga raggningsrepliker, men den här passar bara till extremt snygga tjejer, som även har bra självförtroende:
-Jag tycker du ser ut som en filmstjärna!
-Jaha, vilken då? sa hon uttråkad för hon hade hört den en massa gånger.
-Kalle Anka...
(Men se upp. Numera ser många ut som Kalle Anka med sina fuskfillerläppar
Citera
2026-05-16, 11:34
Medlem
Citat:
Fast det är inte det jag syftar på.
Alltså säg att du har fyra kvinnor och tre män runt ett bord.
Kvinnorna talar och vill tala med männen.
Men den man som babblar mest verkar det som att de börjar finna mer attraktiv. ÄVEN när idioten bara pratar skit. Det är något med det extroverta. De förväxlar mycket babbel med högre social status eller något. Eller så tror de att det är dominans. Alltså det verkar inte som de alltid förstår att babbelapan kanske är en riktig mes och mest pratar strunt. De kan tom. beskriva det som att han "pratar för mycket och är högljudd", men verkar ändå dras till det beteendet. Det är ju just det som är så efterblivet.

Det är några saker en bör ha med sig.

En man som talar mycket upptäcks av kvinnor. Vilket kan leda till sex.

Det finns en korrelation mellan att tala högt och mycket och social dominans. Det innebär att en person som talar högt och mycket ofta är socialt dominant. Men inte alltid. Att vara väldigt extrovert innebär ofta lite högre än snittet på social dominans. Social dominans är en faktor som räknas in i extroversion.

Människor tänker ofta snabbt vilket innebär sämre bedömning och beslutsförmåga. Jobbigt att tänka efter ordentligt. Vissa är bara korkade.

Det här gör att individer som talar mycket och högt kan uppfattas vara ledare / socialt dominanta. Finns en teori om det .
https://en.wikipedia.org/wiki/Babble_hypothesis

Kort sagt. Mycket snack, och subjektivt snabbt beslutsfattande ökar ofta liggfrekvensen.

Har personlig erfarenhet av det här. När jag var yngre gick käften konstant efter lite alkohol.
Tunn som ett skelett och mörka ringar runt ögonen men ligga blev det.
Citera
2026-05-16, 12:00
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är några saker en bör ha med sig.

En man som talar mycket upptäcks av kvinnor. Vilket kan leda till sex.

Det finns en korrelation mellan att tala högt och mycket och social dominans. Det innebär att en person som talar högt och mycket ofta är socialt dominant. Men inte alltid. Att vara väldigt extrovert innebär ofta lite högre än snittet på social dominans. Social dominans är en faktor som räknas in i extroversion.

Människor tänker ofta snabbt vilket innebär sämre bedömning och beslutsförmåga. Jobbigt att tänka efter ordentligt. Vissa är bara korkade.

Det här gör att individer som talar mycket och högt kan uppfattas vara ledare / socialt dominanta. Finns en teori om det .
https://en.wikipedia.org/wiki/Babble_hypothesis

Kort sagt. Mycket snack, och subjektivt snabbt beslutsfattande ökar ofta liggfrekvensen.

Har personlig erfarenhet av det här. När jag var yngre gick käften konstant efter lite alkohol.
Tunn som ett skelett och mörka ringar runt ögonen men ligga blev det.

Det var du som började prata om liggande.

En del klokt i ditt inlägg.

Men det jag säger stämmer ju då. Det är "babbel-hypotesen" det handlar om.

Min definition av dominans är inte detta dock. Jag tycker mig ofta se feminina män prata strunt i mängder och då förföra kvinnor med "babbel-hypotesen".

Kvinnor förväxlar extraversion med maskulinitet kan man säga.
Så om Mr.Bean babblar mer än typ Hulk Hogan t.ex. så får han ligga mer.

Men är inte detta rätt jävla sjukt ändå? Hur fan kan de vara så lättlurade?

Tack för uppriktigheten i ditt inlägg. Du visade tom. självdistans.

Alltså det där med dominans köper jag inte alls. De mest maskulina och dominanta männen brukar inte tala så mycket. Jag uppfattar det som ett väldigt kvinnligt drag att prata mycket och ha ett starkt behov av social bekräftelse.
Jämför såhär random 80-tals actionicon med typ tonårstjejer.

Jag har sett de mest absurda sammanhang med små späda riktiga mesar som babblar på och babblar på och det funkar.

Men alltså ett tips till er kvinnor där ute. Bara för att en man pratar mycket betyder inte det att han är något att ha. Han kan vara totalt kass. Sannolikheten är rent av ganska stor för det.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-16 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in