2026-05-16, 07:10
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Tyvärr är det nog bara att acceptera för oss borgerligt sinnade att sossarna med stödpartier kommer att vinna i höst. Alla opinionsundersökningar pekar mot det.

Vad blir det värsta de kommer att göra när de kommer till makten igen?

1. Höja skatterna förstås. Men vilka skatter?
2. Släppa in fler invandrare säkert. Vilka blir det denna gång? Fler somalier?
3. En ny variant av "feministisk utrikespolitik"?
4. Öka skattebetalarnas sponsring av Palmecentert, folkhögskolorna och diverse sossestyrda sällskap?
5. Återinföra jämställdhetspolicy och kvotering utifrån kön, etnicitet, sexualitet och religion till alla positioner inom den högre statsförvaltningen?

1. Rika ska beskattas mer.
2. Invandring behövs så jag välkomnar öppna gränser.
3. Feminism är viktigt. Mer feminism!
4. Vad är dåligt med det?
5. Mycket bra. Jämställdhet och jämlikhet!
Citera
2026-05-16, 07:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Låter Miljöpartiet sitta med i en regering och bestämma.

Ja, miljötalibanernas politik lär bli kännbar. Inga kärnkraftverk och bensinen lär kosta över 30:-/litern.

Elpriserna lär dubbleras i värsta fall.

Sedan blir det cykelbanor isf biltrafik. Och gärna bilfria städer.

Vill S sitta i regeringen blir det mps politik. Och högre skatter som drabbar industrin.

Mer arbetslöshet och mer invandrare. Elände, misär och mer brottslighet kommer som ett brev på posten.
Senast redigerad av Mullret 2026-05-16 kl. 07:24.
Citera
2026-05-16, 07:29
Medlem
Yggdrasil12s avatar
De kommer väl höja typ skatter o avgifter på typ allt minst det dubbla. Funderar på fly Sverige då alltså
Citera
2026-05-16, 07:36
Medlem
Det värsta de kommer göra är att ge stollarna i MP och kommunisterna i V mer inflytande.
Citera
2026-05-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Spelar ingen roll vilken regering som styr, politiken är alltid den samma.

Sossarna kommer alltså att göra samma sak som borgarna just har gjort:

1. Utvidga hetslagen
2. Utvidga sexköpslagen
3. Utvidga övervakningen
4. Höja elskatten
5. Kasta sig i stoftet för USA och Israel
6. Fängsla barn
7. Skänka hundratals skattemiljarder till Ukraina
8. Tokrusta

Det kommer bara bli Tidö light. S ersätter bara MP med C den här gången, MP och V får sitta på läktaren och högervridningen utav svensk politik ångar alltjämt på.

Sedan kommer alla idioter som röstar att skylla nästa mandatperiod på "vänsterblivna" ändå och högerpacket ges ännu en chans 2030.
Senast redigerad av ThielSerDig 2026-05-16 kl. 07:46.
Citera
2026-05-16, 07:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Det går åt helvete
Fortare...
Ja och ännu mer pengar skänks bort till andra länder, dyrare att köpa mat värma hus tanka bensin och diesel, går nog få lite sämre sjukvård än vad det redan är

Men ökad välfärd som det pratas om men välfärden blir endast på politikernas bankkonton
Citera
2026-05-16, 07:53
Medlem
Citat:
Tyvärr är det nog bara att acceptera för oss borgerligt sinnade att sossarna med stödpartier kommer att vinna i höst. Alla opinionsundersökningar pekar mot det.

Vad blir det värsta de kommer att göra när de kommer till makten igen?

1. Höja skatterna förstås. Men vilka skatter?
2. Släppa in fler invandrare säkert. Vilka blir det denna gång? Fler somalier?
3. En ny variant av "feministisk utrikespolitik"?
4. Öka skattebetalarnas sponsring av Palmecentert, folkhögskolorna och diverse sossestyrda sällskap?
5. Återinföra jämställdhetspolicy och kvotering utifrån kön, etnicitet, sexualitet och religion till alla positioner inom den högre statsförvaltningen?

Tror tyvärr att det kommer bli lite som i England. Moralpoliser som knackar dörr om du skriver olämpliga saker på nätet.
Citera
2026-05-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Först måste dom ju få
C @ V samsas 🤔

Vilket är busenkelt.

Är ju bara att lägga fram alternativet:
”-Röstar ni två inte med oss i S, så låter ni SD regera i 4år till. ”

Det lär få garanterat V att sluta hota med att inte rösta på Maggan som statsminister.
Citera
2026-05-16, 08:04
Medlem
Jag kan väl tänka mig att man kommer skala upp invandringen rejält och jag kan tänka mig denna gången, så ger man främst asyl till somalierna och de är ju om snäppet sämre både på att integreras och för svensk arbetsmarknad.
Sedan blir det ju i detta med tvångsblandning för hela slanten. '
På tal om tvångsblandning, SD i Stockholm har ju presenterat ett ganska så glädjande förslag som man kan väl hålla tummarna för att om nu vänsterblocket vinner att även de tar vid om de nu inte är sådana hycklare som vi alla andra tror att de är och det handlar om att flytta SVT och SR från Gärdet i Stockholm till Kista, samt riva hela det stora komplexet och bygga nya centrala bostäder.
Anledningen som SD Stockholm anger är att utnyttja tomten bättre med att bygga nya attraktiva boende, samt flytta ut SVT/SR till Kista, där det ändå finns massa tomma lokaler.
Det är väl inte bara tänkt att det är enbart folk på högerkanten som ska integreras med invandrarna, utan det borde väl även gäller vänsterns förespråkare och hantlangare?
https://www.sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-vill-flytta-sr-och-svt-till-kista
Citera
2026-05-16, 08:14
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
4. Vad är dåligt med det?

Varför ska folk som inte är socialdemokrater finansiera det via skattesedeln?

Vissa av oss kanske tycker det är positivt att vi blev av med Olof Palme?

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag kan väl tänka mig att man kommer skala upp invandringen rejält och jag kan tänka mig denna gången, så ger man främst asyl till somalierna och de är ju om snäppet sämre både på att integreras och för svensk arbetsmarknad.

Ja så kan S säkra makten i framtida val. Somalier är perfekta för dem. De förökar sig som kackerlackor och röstar S för att bli försörjda med bidrag. Svenne skattebetalare plockar notan och får jobba övertid.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-05-16 kl. 08:20.
Citera
2026-05-16, 08:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Vilka skatter tror ni de kommer att höja? Jag äger en ganska fin båt. Funderar på att skriva den i ett annat land.

V skrev idag att de ville ha någon form av fastighetsskatt på dyra bostäder, stod något om värde på 13 miljoner men ingen vet vart de kommer dra gränsen.
I vissa delar av stockholm krävs det väl inte så mycke till hus för att komma upp till över 13 miljoner bara kåken ligger i rätt område. Fast det är klart, ska samma område tvångsblandas så kommer värdet gå ner och vips behöver de inte betala den extra skatten förutom att den nya hyreslängan 50m bort kommer innehålla mängder med invandrare som kommer göra livet mer spännande.
Citera
2026-05-16, 08:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Sedan blir det ju i detta med tvångsblandning för hela slanten. '
På tal om tvångsblandning, SD i Stockholm har ju presenterat ett ganska så glädjande förslag som man kan väl hålla tummarna för att om nu vänsterblocket vinner att även de tar vid om de nu inte är sådana hycklare som vi alla andra tror att de är och det handlar om att flytta SVT och SR från Gärdet i Stockholm till Kista, samt riva hela det stora komplexet och bygga nya centrala bostäder.
Anledningen som SD Stockholm anger är att utnyttja tomten bättre med att bygga nya attraktiva boende, samt flytta ut SVT/SR till Kista, där det ändå finns massa tomma lokaler.
Det är väl inte bara tänkt att det är enbart folk på högerkanten som ska integreras med invandrarna, utan det borde väl även gäller vänsterns förespråkare och hantlangare?
https://www.sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-vill-flytta-sr-och-svt-till-kista

Hade väl varit kalas att flytta hela skiten till kista. Säkert billigare hyror än på gärdet och de som jobbar där har en förkärlek till typen av folk som bor i kista så hade varit en win win lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in