2026-05-16, 01:21
Medlem
Alla fem och som nån skrev + miljöpartiet så läggs kärnkraften ner och 100 miljarder skattepengar skickas till "gröna bedragare" .

Brottslingar får fri lejd för att man ska vara snäll och pensionärer som skrev neger får fängelse.

Försvaret får mindre pengar för det är elakt men 1 miljard läggs på hbtqcertifiering.

Sosselojala belönas med olika poster inom förvaltning som de inte behärskar för fem öre och allt går ännu sämre.
Citera
2026-05-16, 01:24
Bannlyst
Det skulle inte undra om S kommer att införa halalslaktat kött i skolorna och importera ännu fler väljare från den tredje världen. Allt för att behålla makten och feta ministerpensioner. Makt korrumperar.
Citera
2026-05-16, 02:10
Medlem
Mohaves avatar
Vilka skatter tror ni de kommer att höja? Jag äger en ganska fin båt. Funderar på att skriva den i ett annat land.
Citera
2026-05-16, 02:22
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Dom kommer troligen sänka blivande eller redan nuvarande pensionärers pension beroende på hur hen själv sparat.

Alla ska ha lika lite förutom politikerna själva.
Citera
2026-05-16, 02:30
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jösses, tror du fortfarande på den där farsen med höger och vänster?

Det spelar ingen roll vilken nickedocka du tror du röstar på. Det kommer tugga på i samma riktning ändå, vem som än vinner.

Väx upp.

Nä blir mycket värre när SD inte bromsar. Det är naivt att tro annat.
Citera
2026-05-16, 02:32
Medlem
Att bekänna färg.
Citera
2026-05-16, 04:13
Medlem
De kommer omedelbart att höja skatten för varenda jävel som arbetar och gör rätt för sig för att kunna kasta pengar på saker som inte fungerar så att de kan fortsätta att inte fungera, fast dyrare.
Citera
2026-05-16, 05:21
Medlem
Mailmanss avatar
Tvångsblandningen. 100%
Det kommer aldrig återställas heller.

Hela den här jakten på alla som vill fly undan deras politik är sinnessjuk
Citera
2026-05-16, 05:30
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
De kommer omedelbart att höja skatten för varenda jävel som arbetar och gör rätt för sig för att kunna kasta pengar på saker som inte fungerar så att de kan fortsätta att inte fungera, fast dyrare.
Jag tror det också. Sverige kommer att krascha!
Citera
2026-05-16, 05:36
Medlem
Släpper in ännu mer muslimer, låter saudierna finansiera ännu fler moskéer,
sänker straffen och skadesstånden ännu mer, sänker från 4 år till 2,5 för unga mördare,
sänker skadestånden för ungdomar som rånar och misshandlar ännu mer och annat trevligt
Citera
2026-05-16, 06:47
Medlem
Clodiuss avatar
Det mesta kommer naturligtvis att bli bättre när vi får en pragmatisk och resultatinriktad regering ledd av socialdemokraterna. Den nuvarande handlingsförlamade populistregeringen har ju inte rosat marknaden precis…. Men vd blir sämre? Kan tänka mig någon ny femistlag? Högre skatteavdrag för kvinnor kanske? Nått sånt…. Det får man leva med….
Citera
2026-05-16, 06:58
Avslutad
Kanske kan man se det värsta som att ge V och MP ministerposter, vilket de kräver. Jag misstänker att det blir MP som S får svårast att tampas med. Detta eftersom de verkar mest för fortsatt stor invandring och att klimatet är viktigare än enskilda svenskars ekonomi. MP ger idag också ett mer radikalt intryck än tidigare. Inte speciellt kompromissvilliga alls hos många företrädare. Så det får mig att ändra mitt svar lite..att släppa in inflytande från MP i regeringen är det värsta de kommer att göra för att behålla makten. Same same..again. Möjligen att de väljer beska men mindre sura piller från andra partier för att undvika detta. Men det kan ju få MP att vilja fälla regeringen. Uppfattar inte att S vill gå in i nån valplattform med andra. Alternativet bildande av flerpartiregering är betydligt mer oklart hos S än Tidö. Man vet helt enkelt inte så mycket av vad man får.
Senast redigerad av DrGiggles 2026-05-16 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in