2026-05-15, 22:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Och du kan koppla dessa namn med vilka pengar?
Är de dömda?
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag påpekade att Ryssland kan ha hur stor korruption dom vill eftersom det inte är jag som betalar.
Till Ukraina har vi skickat +130 miljarder

Herman Halustjtjenko
Timur Minditj
Andrij Jermak
Tetyana Krupa
Andrij Kostin
Oleksandr Avdjejev
Mykola Solskyj
Oleksandr Lijev

Där har du några namn att börja med.
Citera
2026-05-15, 23:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Inget konstigt egentligen, det sker tydligen transporter varje vecka av pallvis med cash och guld.
Ukraina behöver kontanter för att samhället ska fungera.

https://www.ukrinform.net/rubric-economy/4100994-hungary-returns-oschadbank-armored-vehicles-but-cash-and-gold-still-held.html

banks transport valuables only by land, with such shipments occurring on average weekly;

https://bbj.hu/politics/foreign-affairs/ukraine-crisis/hungary-seizes-ukrainian-cash-gold-from-armored-truck-convoy/

Stora summor redan 22 mars, alltså på mindre än tre månader

Ukrainians had transported USD 900 mln and EUR 420 mln in cash through Hungary in 2026

Ja, och detta är inte problematiskt för dig, eller? När bidrag övergår i kontanta medel som är svåra att spåra, vad ökar risken för då?
Citera
2026-05-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Och Puttefnasken? Han lär sitta på 2 000 miljarder. Hans palats kostade 11 miljarder att bygga. Lever lyxliv. Han kan vara världens rikaste.

Varifrån kommer denna förmögenhet? Korruption!

"Efter 14 år vid makten, och med tanke på de pengar som landet genererat, så har de INTE spenderats på skolor, vägar, sjukhus och så vidare. Dessa enorma summor finns i fastigheter, schweiziska bankkonton, aktier och hedgefonder som sköts av Puttlin och hans nära vänner".

Det finns nog större anledning att anklaga honom för korruption än Ukraina.

Ja, men din idiot! Får Putin och Ryssland en massa ekonomiska och militära bidrag, eller? Ja, Ryssland är också ett slukhål, vad gäller korruption, men de erhåller inte de medel Ukraina nu gör och har gjort i snart fem år och biljoner...
Citera
2026-05-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, men din idiot! Får Putin och Ryssland en massa ekonomiska och militära bidrag, eller? Ja, Ryssland är också ett slukhål, vad gäller korruption, men de erhåller inte de medel Ukraina nu gör och har gjort i snart fem år och biljoner...

Ja kamrat! För att inte tala om vilket "slukhål" sovjetunionen var. Tänk vad bra det hade varit om inte miljarders miljarder hade spenderats på "lend-lease". Då hade ju den böhmiske korpralen kunnat snurra upp putins idol stalin, och det hade inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl bara varit positivt)?
Citera
2026-05-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! För att inte tala om vilket "slukhål" sovjetunionen var. Tänk vad bra det hade varit om inte miljarders miljarder hade spenderats på "lend-lease". Då hade ju den böhmiske korpralen kunnat snurra upp putins idol stalin, och det hade inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl bara varit positivt)?

Men, vad är det du och andra idioter inte förstår???!!! Vilka är det som erhåller militär utrustning och ekonomiska medel i biljonklassen i och med detta krig? Är det Ryssland eller den lille zigenartiggaren i Kiev?! Svara nu inte mer med att Ryssland är mer korrupta, för de är inte de som erhåller en massa biljoner i "bidrag", eller hur - gör dig nu inte dummare än vad du tydligtvis är... Tyvärr, så kommer du svara på detta och påstå något med Putin och Ryssland. Seså - kör din idioti, din imbecille fanskap!!!
Citera
2026-05-16, 10:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag tror att pengarna går till vapen som man dödar ryssarna med.
Nu senast så läser vi att man köper drönare för 5,9 miljarder €.
Av dessa pengar som man får stöd med.
Det är ju jättebra.
👍👏🏻

Citat:
Men, vad är det du och andra idioter inte förstår???!!! Vilka är det som erhåller militär utrustning och ekonomiska medel i biljonklassen i och med detta krig? Är det Ryssland eller den lille zigenartiggaren i Kiev?! Svara nu inte mer med att Ryssland är mer korrupta, för de är inte de som erhåller en massa biljoner i "bidrag", eller hur - gör dig nu inte dummare än vad du tydligtvis är... Tyvärr, så kommer du svara på detta och påstå något med Putin och Ryssland. Seså - kör din idioti, din imbecille fanskap!!!
Citera
2026-05-16, 10:10
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ja, och detta är inte problematiskt för dig, eller? När bidrag övergår i kontanta medel som är svåra att spåra, vad ökar risken för då?

Nej, jag bryr mig inte om korruptionen i Ukraina, Ryssland eller för den delen i Uganda.
Självklart ökar risken för korruption, men ett land i krig behöver kontanter.
Jag föredrar att våra pengar går till Bentleys och guldtoaletter än till vapen.
Citera
2026-05-16, 10:36
Medlem
Citat:

Om vi inte stod på Ukrainas sida så skulle vi inte skicka biljoner som stöd. Men världen hatar Puttefnasken, som numera gömmer sig i underjordiska bunkers. Och därför är det inga problem att hjälpa Ukraina. Din idiot.
Citera
2026-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag tror att pengarna går till vapen som man dödar ryssarna med.
Nu senast så läser vi att man köper drönare för 5,9 miljarder €.
Av dessa pengar som man får stöd med.
Det är ju jättebra.
👍👏🏻

Ja, om det enkom gick till detta så skulle jag inte ha något att invända (nåja) mot mycket av bistånden, både militära och monetära... Nu är det tyvärr inte så, då Ukraina och den lille Tiggaren från Kiev är ytterst korrupta och många 100 miljarder har redan gått ner i fel fickor och ändamål.
Citera
2026-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Nej, jag bryr mig inte om korruptionen i Ukraina, Ryssland eller för den delen i Uganda.
Självklart ökar risken för korruption, men ett land i krig behöver kontanter.
Jag föredrar att våra pengar går till Bentleys och guldtoaletter än till vapen.

I Ukraina så går de till både och...
Citera
2026-05-16, 16:27
Medlem
Korruptionen i Ukraina har inte ens börjat än..

Så fort kriget är över så kommer Israel och Europa fylla Ukraina med samma "mångkultur" som övriga Europa fick.

Det facit är inte bra direkt..
Citera
2026-05-16, 16:29
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Det är klart att pengarna går dit de gör nytta.
Jag har inga bevis för något annat. Inte sitter vi och spekulerar?

Men jag misstänker att du egentligen har en annan åsikt om presidenten av Ukraina, Volodymyr Zelenskyj.
Du vill nog helst referera till honom med något annat.

Citat:
Ja, om det enkom gick till detta så skulle jag inte ha något att invända (nåja) mot mycket av bistånden, både militära och monetära... Nu är det tyvärr inte så, då Ukraina och den lille Tiggaren från Kiev är ytterst korrupta och många 100 miljarder har redan gått ner i fel fickor och ändamål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in