2026-05-15, 13:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Ja, känns som han bara gett upp lite i att diskutera nu och börjar kännas låg.

Ola försvarar sig på sin Facebook och skriver typ att ”det är självklart att vi inte är likadana efter sveket när vi är i lägret”. Men måste ju vara skitjobbigt att vara i lägret med den stämningen. Man måste ju klara att vara trevlig även om någon har fintat en i ett spel?

Ja det tycker jag med.
Citera
2026-05-15, 14:08
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Precis de måste vara med färgstarka karaktärer.

Sant
Citera
2026-05-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lite funderingar:

​Anja Fält Sjöberg - Utslagen
Sebastian De La Vega - Utslagen

Är det rätt att se dem som utslagna när de åkte ut på det sätt de gjorde?

Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Tänkte exakt samma, ”frivilligt utslagen” kanske är mer rätt?
Väldigt få som åkt ut mot sin vilja.

Det är så klart väldigt diskutabelt men jag har ändå räknat det som att de enligt reglerna åkte ut efter att ha förlorat en utslagskamp. Men ja, sättet de förlorade på...
Citera
2026-05-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag ser en hel del kritik gentemot att Carro "tjuvlyssnade".

Personligen så tycker jag just att det är de elementen som saknas i Robinson jämfört med de amerikanska och australiensiska förlagorna. Det är ett spel och det ger det hela en extra krydda.

I Robinson/Gränslandet så handlar sändningstiden istället så mycket om:

- Att deltagarna suckar över hur trist Gränslandet är.
- I regel 1-3 deltagare som hoppar av och vill åka hem per säsong.
- En deltagare blir utröstad men räddas av en duell eller får vara kvar men på Gränslandet (föredrar att de skulle åka hem direkt).

Lasse och Aza gör den här säsongen mer underhållande även om jag inte kan påstå att deras personligheter är något som tilltalar mig. Skulle dock alla vara som Marie så hade säsongen varit trist. Marie är säkerligen en trevlig person men särskilt färgstark är hon inte. Aron som vann våren 2025 spelade lite mer som de gör i Australien och det gav ett högre underhållningsvärde.

Jag älskar verkligen Survivor AUS och hur de spelar spelet. Tyckte det var kul att Carro tjuvlyssnade, problemet är ju bara att hon inte tål att andra spelar spelet. Hon tyckte att det var osportsligt att de skickade Mensur till Gränslandet och gnällde sen över att Halil och Lasse lovat att rösta med lag syd. Det är ett spel, när ska de fatta det?
Citera
2026-05-15, 15:43
Medlem
I Öråd med Pelle och Gustav säger Aza att Amadeus, Lasse och Halil var med på hans lilla upptåg. Spola fram till 20:40.

https://open.spotify.com/episode/25kW2eWQjCpF4TAN1WG7yj?si=x_OpVfOER4mMpxMnbh93hA
Citera
2026-05-15, 16:54
Medlem
Har för mig att jag hörde via intervjun med Sonja på antingen denna delen eller under sista rösten.att de andra blev presenterade för idén men backade till slut.
Citera
2026-05-15, 17:19
Medlem
Gold94s avatar
Både aza och ola är vidriga människor som jag hoppas åker ut, har försökt bestämma över alla deltagare sen dag ett! 🤮
Citera
2026-05-15, 18:39
Medlem
Det fanns två kvinnliga tjuvar en annan säsong som snodde en amulett ur någons väska, vilket verkligen är strikt förbjudet. Hur gick det för dom, fick de stanna kvar i Robinson ändå?
Citera
2026-05-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Det fanns två kvinnliga tjuvar en annan säsong som snodde en amulett ur någons väska, vilket verkligen är strikt förbjudet. Hur gick det för dom, fick de stanna kvar i Robinson ändå?

De fick väl bara en tillsägelse att det inte var okej o sen fick de stanna.
Citera
2026-05-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld

De fick typ en knäpp på fingrarna och hon fick en ny amulett.

Ang podden som nämns tidigare:

Citera
2026-05-15, 19:41
Medlem
RickNesss avatar
Har sett ikapp hela säsongen på typ en vecka. Det har varit många fega hycklare med i Robinson genom åren men Ola måste fan ta priset ändå. Usch vilken feg skit han är. Att först sitta och predika om att "i lag syd kör vi med öppna kort, häng upp immuniteten där, såna använder vi inte i vårt lag" för att sedan tvärvända när han själv fick en immunitet och sitta och grina om att "nu behöver vi tyvärr använda dom", jävla pajas.
Citera
2026-05-15, 19:53
Medlem
Aza, största avskrapet på många år. Tätt följd av Ola 🤢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här