2026-05-15, 16:28
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
De rödgröna partierna har ökat kraftigt efter valet. Var kommer dessa röster ifrån?
Det var det jag frågade dig.

Jag vet inte var de kommer ifrån, jag vet bara att Tidö minskar procentuellt för att folk inte är nöjda.

Om de går till de rödgröna, småpartiererna eller helt enkelt skiter i att svara på opinionsundersökningarna för att de inte tänker rösta vet jag inte.
Citera
2026-05-15, 16:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var det jag frågade dig.

Jag vet inte var de kommer ifrån, jag vet bara att Tidö minskar procentuellt för att folk inte är nöjda.

Om de går till de rödgröna, småpartiererna eller helt enkelt skiter i att svara på opinionsundersökningarna för att de inte tänker rösta vet jag inte.

Det är precis som AndersPersson sa, svenskarna vill tydligen gå tillbaka till massinvandring, daltande med brottslingar och höga bensin/elpriser.
Citera
2026-05-15, 16:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det är precis som AndersPersson sa, svenskarna vill tydligen gå tillbaka till massinvandring, daltande med brottslingar och höga bensin/elpriser.
Jag är helt säker på att det är personer som dig som är problemet och orsaken till att vi aldrig får nån bra höger.
Citera
2026-05-15, 16:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag är helt säker på att det är personer som dig som är problemet och orsaken till att vi aldrig får nån bra höger.

Jag är mycket orolig för rödgrön seger:

(FB) Vad gör vi om de rödgröna vinner valet 2026?
Citera
2026-05-15, 17:25
Medlem
Hur många fler invandrare kan vi räkna med om MP/V nu kommer styra i fyra år?

Hinner dom med 1.000.000 på fyra år? Det är väl rimligt?
Citera
2026-05-15, 19:07
Medlem
Nisse Gandhis avatar
En anledning till att oppositionen nu har ett större väljarstöd än Tidöpartierna kan ju bero på att väljarna gör en samlad bedömning av partiernas politik,istället för att bara titta på enskilda frågor.

Verkar som om majoriteten av väljarna nu prioriterar t.ex. sjukvård,omsorg,skola,miljö och socialförsäkringsringarna.

Inte skattesänkningar, lägre bensinpriser,mer kontroll,strängare straff, fler fängelser och stramare invandringspolitik.
Citera
2026-05-15, 19:35
Medlem
Intressant att 0,5% lämnat SD för "övrigt". Man får anta det främst är afs?
Kommer de behålla dessa 0,5% på valdagen?
Citera
2026-05-15, 19:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Intressant att 0,5% lämnat SD för "övrigt". Man får anta det främst är afs?
Kommer de behålla dessa 0,5% på valdagen?

Örebropartiet.
Citera
2026-05-15, 20:20
Medlem
Citat:

Nej svenskarna vill ej det- väljarna tror att S är en garant mot allt det där men under mjukare och snällare ord(…)
Vi får sätta vårt hopp till att de tvingas hålla kvar vid gulblåas migrationspolitik för att inte förlora väljare till gulblå.
Och kalla mig naiv men det är det jag tror vi kommer se.
Vidare ökar Örebropartiet och AfS, bägge mer hardcore än SD(som knappt sjunker), så om vänstern ska fira detta så kommer jag le i mjugg.
Senast redigerad av Yavannanienna 2026-05-15 kl. 20:30.
Citera
2026-05-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
En anledning till att oppositionen nu har ett större väljarstöd än Tidöpartierna kan ju bero på att väljarna gör en samlad bedömning av partiernas politik,istället för att bara titta på enskilda frågor.

Verkar som om majoriteten av väljarna nu prioriterar t.ex. sjukvård,omsorg,skola,miljö och socialförsäkringsringarna.

Inte skattesänkningar, lägre bensinpriser,mer kontroll,strängare straff, fler fängelser och stramare invandringspolitik.

Ja- eftersom väljarna tycker/tror att de redan fått strängare straff och stramare invandringspolitik och nu då kan gå tillbaks till sådant vi prioriterade på 90-talet då vi inte hade massinvandringsproblem.
Citera
2026-05-15, 22:29
Medlem
Rätt otroligt att man sett noll självrannsakan inom högern för de dystra opinionssiffrorna. Endast ursäkter och bortförklaringar "Media är dumma", "S/V/MP är dumma", "Väljarna är dumma". Noll chans man vänder detta nu innan valet då man verkar mer intresserade av att klappa sig själv på axeln över hur förträffliga man är snarare än att försöka ta reda på hur man ska vända trenden med väldigt knapp tid kvar.
Citera
2026-05-15, 22:32
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi

Det är också förtroendefrågor. Det nuvarande regeringen har ju visat att det inte vuxen att styra landet under kristider. Vi behöver inte en regering nu som sopar problemen under mattan då är det inte så konstigt att folk väl inte sig till socialdemokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in