Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Nu försöker du byta ämnet igen….
Du missar ju helt att det var du själv som drog igång det här sidospåret. Du påstod nyss att Ukraina visst skulle klara sig utan hjälp från väst för att de är så starka militärt. När jag då förklarar varför det inte stämmer rent materiellt, så anklagar du mig för att spekulera..?. Du kan inte först kasta ur dig ett felaktigt påstående och sedan förbjuda mig att svara på det.
Om du är så säker på din sak, att Ukraina lätt skulle klara sig på egen hand, så borde du ju logiskt sett tycka att det vore en jättebra idé att testa det genom att omvärlden drar in allt stöd, alla pengar träning och alla vapenleveranser i morgon. Men det tycker du såklart inte, eftersom du innerst inne också vet att fronten skulle kollapsa utan den hjälpen.
Byta ämne?
Du frågar om om armen är så stark? Ja?
Det får du svar på.
Då, tycker du att man ska avbryta det EKONOMISKA, stödet?
Du tror de jobbar gratis?
Att Ukraina är världsledande på drönare, är det Marco Rubio nu erkänner, tillsammans med att man har en av de mest tränade armeer i Europa.
Är det en sensation för dig?
Lär dig skilja på militärt(vapen och ammunition) stöd och ekonomiskt stöd.
Det är lämpligt att lära sig krypa, innan man går.
För övrigt är det med besk smak man läser dina inlägg, där du som frotterar dig med en angripare, har mage att ha åsikter om stöd till ett land som försvarar sig.
Du borde veta hut.
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Och om Ukrainas armé verkligen är så stark, borde de ha haft förmågan att hålla försvarslinjerna innan städer som Bachmut och Mariupol befriades och hamna i ryska händer.
Citat:
De är bara så här starka på grund av Natos enorma hjälp med avancerade vapen, miljarder i ekonomiskt stöd och rullande underrättelser och träning.
Citat:
Ja om så är fallet kan vi ju sluta finansiera dom och testa å se om dom kan stå på egna ben.
Citat:
Varför inte testa att stoppa finansieringen till Ukraina om de nu är så rika och framgångsrika
Citat:
Vem betalar lönerna till de ukrainska soldaterna och myndigheterna varje månad? Det är EU-skattebetalarna som håller den ukrainska staten flytande.