Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Nu försöker du byta ämnet igen….
Du missar ju helt att det var du själv som drog igång det här sidospåret. Du påstod nyss att Ukraina visst skulle klara sig utan hjälp från väst för att de är så starka militärt. När jag då förklarar varför det inte stämmer rent materiellt, så anklagar du mig för att spekulera..?. Du kan inte först kasta ur dig ett felaktigt påstående och sedan förbjuda mig att svara på det.
Om du är så säker på din sak, att Ukraina lätt skulle klara sig på egen hand, så borde du ju logiskt sett tycka att det vore en jättebra idé att testa det genom att omvärlden drar in allt stöd, alla pengar träning och alla vapenleveranser i morgon. Men det tycker du såklart inte, eftersom du innerst inne också vet att fronten skulle kollapsa utan den hjälpen.
Fortfarande rena spekulationer, ja jag tror att Ukraina skulle klara sig själv ett land som bli invaderat av ett våldtäktsland som Ryssland har inget annat val än att slåss för inget land vill tillhöra kloaken Ryssland. Fronten skulle inte kollapsa om allt stöd drogs in, detta har ni rysstroll hävdat i flera år nu.
Fronten skulle kollapsa varje år nu enligt er vatniks, när Ukraina knappt fick någon ammunition för artilleriet skulle den kollapsa och dett var innan drönare tog över och vad hände fronten kollapsade inte.
Testa det att dra in stödet ja visst lycka till med det din Vatnik. Bästa är ändå att du som Vatnik får stå och betala för hela kalaset måste svida.
Åter igen hur går det vid fronten för rysspacket? Du vet det som tråden handlar om hur kriget i Ukraina går.