Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymHingst
Nej man gör inte sina barn arvlösa genom att köpa en bostad och tro sambon ska få behålla den när man dör
Jo det är enklare än du tror, döm om min förvåning, mitt första ex har jag ännu ett gemensamt konto med, ni vet dessa som man snabbt förflytta pengar inom sina egna konton, man ska även tänka mitt ex jobbar inom nordea.
Vad som hände nu 18 år senare var mycket lustigt, helt plötsligt ser jag pengar på på ett av mina konton, jag flyttar över dessa till ett annat konto, tar ca 1 vecka o mitt ex ringer upp, men din jävla idiot, tog du mina pengar!!! Hahaha, kunde jag skratta,men du som är personlig bankman på nordea borde sett vi ännu har detta konto, nej det synns inte, det gör det inte för mig heller. dvs detta gemensamma konto tar bara 1sec o föra över pengar på o det registeras inte, det räknas som man flyttar sina egna pengar.
Om jag nu ska lära ut mer hur man gör arvingar arvslösa via enkla metoder?
Men det är via detta konto man finasiera över arv på ex sin nya familj, just för banken/lagen ser detta som ett gemensamt konto, där allt delas lika, men inte vad som köps, ex jag kan köpa en dyr födelsedags present, ett guldhalsband, men använt det gemensamma konto o det räknas som sambons enskilda gåva, oavsett om det enbart är jag som fyller på konto. dvs likande med min nordea ex, inte ens hon kunde se även om hon är inne i systemet internt.