Citat:
Ursprungligen postat av
Nannegijala
"City of David", Davids stad, låg precis vid Tempelbergets södra sida. Det är det första du stöter på när du går ut från Tempelberg-området. Området "Davids stad", som heter Silwan på arabiska, är idag och sen väldigt länge tillbaka väldigt tätbebott av araber. Om någon fick för sig att bygga ett judiskt tempel där skulle det bli minst lika mycket problem som det redan är...
Garanterat.
7 oktober attacken döptes till Al-Aqsa Flood
På 100 dagars jubileumet för attacken sa
Abu Obeida, tales person för Hamas’s militära gren så här om attacken.
We look back 100 days to remember the educated, the complicit, and the incapacitated among the world powers governed by the law of the jungle, reminding them of an aggression that reached its peak against our path (Al-Quds) and Al-Aqsa, with the start of its actual temporal and spatial division, and the
“bringing of red cows as an application of a detestable religious myth designed for aggression against the feelings of an entire nation in the heart of its Arab identity, and the path of its prophet (the Night Journey) and Ascension to heaven.
https://www.palestinechronicle.com/resistance-strikes-will-increase-in-coming-days-abu-obeidas-speech-on-the-100th-day-of-war/
Bara det att en organisation, inte staten israel importerade dessa röda kor, kan man alltså göra en terror attack i den magnituden och ger förklaringen att de är dessa kor som var droppen.
Tänk då bara om en av dessa kor skulle visa sig vara felfria och staten Israel mot förmodan godkänner att man fick lov att offra en. Vad skulle hända då, när bara importen väckte sådan agg?
Min poäng här är att det inte spelar så stor roll. Importen skapade ett krig. Offradet om det skulle ske kommer skapa krig. Byggandet oavsett var kommer skapa krig.
Man kan ju tycka att Israel borde äga rätten att få importera röda kor offra en om de vill utan att deras folk ska bli dödade för det, men nej.
Problemet med dessa röda kor är inte bara att det är nödvändigt innan ett bygge av templet. Utan också att enligt profitsian ska nästa kviga som offras innebära Guds återkomst eller att Israels kung kommer.
Jag tror man tidigare offrat 8 och det är när den nionde offras som detta ska ske enligt profetiorna. Litet tag sedan jag satte in mig i det så kan ha fel med siffran. Men det är alltså nästa som är så avgörande.
Av samma anledning finns det en muslimsk gravplats Utanför gyllene porten, ett försök att hindra den kristna och judiska guden att ta sig upp på tempelberget för att förhindra profitsian att Gud tar den vägen när han igen ska bo på sion.
Fanatism är ett problem.