Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
1994 var SD ett promilleparti, men jag förstår vad du menar. Som jag minns det tyckte svenskar i allmänhet att Henke och Martin var svenskar; dagens landslag innehåller väl inga spelare med en svensk och en utländsk förälder.
Tittade på VM-krönikan från 2018. Mot Tyskland fäller Durmaz en tysk och Tyskland gör oturligt nog mål på efterföljande frispark och det vanliga klientelet av unga och unga vuxna går bananas på sociala medier - enligt media en rasiststorm.
Man får räkna med att det kan hända igen detta VM och att det finns krafter - uteslutande till vänster - som kommer att kapitalisera på rasismanklagelser då mångkulturen inte direkt levererat guld och gröna skogar på några som helst områden det senaste decenniet. Tänk:
”Vad hade Sverige varit utan invandring? Se på landslaget som går långt i VM tack vare spelare med ursprung från all världens länder.”
Självskrivet att S leder taktpinnen här.
Så den rasiststorm du pratar om fanns inte eller leddes den av S också?
Har man fixat vm i Italien 1934, i Argentina 1978, och senast i ett musslaland, så fixar man väl det i ett nytt fascistiskt land, tänker jag.
Det ska spelas i demokratier också, så jag är inte så orolig över just det, men att Infantilo och Trump får hålla på är förstås ett problem. FIFA har dock haft problem sedan lång tid.
Vi får hoppas att någon kan skjuta hôvvet av den orange i någon pausunderhållning med boll. Själv är han ingen lyckad bollspelare, och ser ut som han fångar heta potatisar i bejsbål. Hans tankar om heta potatisar är att de ska sitta som riskuddar på kvinnors framsida.