2026-05-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Det jag hört är att dom även brottas med en del ekonomiska problem.
Ja folk i alpländerna åker mindre längdskidor och deras alpinbusniess går åt helvete. Ryding fick inte ens erbjudande om förlängning efter ha vunnit Kitzbühl för de hade inga pengar.
Citera
2026-05-14, 20:04
Medlem
bcdefgs avatar
Ben Ogden har tydligen skadat menisken ordentligt så oklart hut länge han blir borta, men rejält med rehabträning en tid framöver
Citera
2026-05-14, 22:07
Medlem
Såg ett instainlägg av Flugstad Östberg nyss med en bild där jag knappt kände igen henne p g a viktminskningen. Ledsamt.
Min gissning är att hon inte kommer tillbaks i spåren.
Denna problematik känns allvarligare.
Citera
2026-05-14, 23:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Såg ett instainlägg av Flugstad Östberg nyss med en bild där jag knappt kände igen henne p g a viktminskningen. Ledsamt.
Min gissning är att hon inte kommer tillbaks i spåren.
Denna problematik känns allvarligare.

Verkligen sorgligt att se 😔
Citera
2026-05-15, 08:34
Medlem
katws avatar
Niklas Jonsson blir ny landslagschef:

https://www.skidor.com/idrotter/langdakning/nyheter/2026/2026-05-15-niklas-jonsson-blir-ny-landslagschef
Citera
2026-05-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw

https://www.skidor.com/idrotter/langdakning/nyheter/2026/2026-05-15-niklas-jonsson-blir-ny-landslagschef
Vet inte om det beror på hans utmärkta kommenterande men han inger förtroende på något sätt, utan att jag har större insikter.
Blir spännande att följa. Han borde ju åtminstone ha visst förtroende hos åkarna med tanke på hans egen bakgrund som aktiv.
Citera
2026-05-15, 09:17
Medlem
Citat:

Så blev det. Man lyssnar på expressens Thomas Pettersson även när det gäller tillsättande av ny landslagschef. Skämt åsido så blir det säkert bra. Han har ju i alla fall lång erfarenhet av svenska skidlandslaget och inte minst Lugnets skidstadion inför VM. Vem minns inte mördarbacken och stafetten 1993?
Citera
2026-05-15, 09:26
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Så blev det. Man lyssnar på expressens Thomas Pettersson även när det gäller tillsättande av ny landslagschef. Skämt åsido så blir det säkert bra. Han har ju i alla fall lång erfarenhet av svenska skidlandslaget och inte minst Lugnets skidstadion inför VM. Vem minns inte mördarbacken och stafetten 1993?
VM 1993 körde väl herrarna bara en femmil och inget mer? Resten har i alla fall jag inget minne av
Citera
2026-05-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
VM 1993 körde väl herrarna bara en femmil och inget mer? Resten har i alla fall jag inget minne av

Tror nog Nicklas också vill förtränga minnena av stafetten.
Citera
2026-05-15, 10:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant. Han har många olika erfarenheter vilket borde komma väl till pass.
Citera
2026-05-15, 10:22
Medlem
Citat:

Kan nog bli bra men är lite missnöjd då det innebär att han inte kommer vara expert kommande säsong då det kan vara svårt att kombinera rollerna.

Men det känns som som ett väldigt bra val, under OS fick jag intrycket att han hade järnkoll på hur exempelvis Hedegart tränade så tror det kan bli riktigt bra.

Även betryggande att det trots att nu både Thomson och Ingesson lämnat finns ledare med bakgrund från Piteå Elit i landslaget.
Senast redigerad av Lime32 2026-05-15 kl. 10:32.
Citera
2026-05-15, 11:36
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Kan nog bli bra men är lite missnöjd då det innebär att han inte kommer vara expert kommande säsong då det kan vara svårt att kombinera rollerna.

Men det känns som som ett väldigt bra val, under OS fick jag intrycket att han hade järnkoll på hur exempelvis Hedegart tränade så tror det kan bli riktigt bra.

Även betryggande att det trots att nu både Thomson och Ingesson lämnat finns ledare med bakgrund från Piteå Elit i landslaget.
Varför behöver det finnas med ledare från Piteå Elit i landslaget? Jag har inget emot dem, men förstår inte varför det är betryggande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in