2026-05-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Vad skulle skillnaden vara menar du?

Är du dum?
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Just de berörda trådstarterna är kanske inte så mycket att rapportera, men man kan ju posta inlägg i trådarna och de inläggen har god potential att bryta mot alla Flashbacks regler.

Nej, man kan som vanlig user ej svara i trådarna där
Citera
2026-05-14, 10:35
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
...
Nej, man kan som vanlig user ej svara i trådarna där
Tack, det hade jag missat. Tydligen är ämnena öppna samtidigt som behörigheten att posta är begränsad.

Jag gissar att det helt enkelt handlar om att rapporteringsfunktionen inte har någon behörighetsinställning och att ingen har orkat bygga en bara för att lösa det här "problemet".
Citera
2026-05-15, 04:57
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Är du dum?
Nej, nyfiken på hur du tänker. Forumet har en funktion där man kan rapportera trådar. Det är inget som behöver snickras ihop för varje forumdel, snarare tvärt om. Är det inte mer naturligt att låta sådant vara kvar "i onödan", snarare än att lägga tid på att plocka bort det?
Citera
2026-05-15, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Nej, nyfiken på hur du tänker. Forumet har en funktion där man kan rapportera trådar. Det är inget som behöver snickras ihop för varje forumdel, snarare tvärt om. Är det inte mer naturligt att låta sådant vara kvar "i onödan", snarare än att lägga tid på att plocka bort det?

Din fråga var ”vad skulle skillnaden vara menar du”..

Ja ett öppet delforum vs moderatorers delforum.. är det inte nån skillnad din lilla parasit? Försök inte att skydda din mening nu, då du redan försökte skydda någon som skiciade regelboken gällande rp samt i den öppna delen.

I denna forumdel gör mods ingen moderering vilket gör att syfte för knappen saknas!!
Citera
2026-05-15, 14:25
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Din fråga var ”vad skulle skillnaden vara menar du”..

Ja ett öppet delforum vs moderatorers delforum.. är det inte nån skillnad din lilla parasit? Försök inte att skydda din mening nu, då du redan försökte skydda någon som skiciade regelboken gällande rp samt i den öppna delen.

I denna forumdel gör mods ingen moderering vilket gör att syfte för knappen saknas!!
Med samma logik drar man ut lampsladden ur väggen när man inte använder lampan. Kanske även tar en sväng förbi proppskåpet. För det behöver väl inte vara ström där när lampan inte används, eller hur?

Nä, just det. Man gör sällan jobb av denna typ i onödan. Knappen saknar syfte, sant. Men så länge den inte orsakar problem är det onödigt att lägga möda på att ta bort den.

Jag blev nyfiken hur du resonerade men du verkar vara den typen av snorvalp som inte kan ge svar.
Citera
2026-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tack, det hade jag missat. Tydligen är ämnena öppna samtidigt som behörigheten att posta är begränsad.

Jag gissar att det helt enkelt handlar om att rapporteringsfunktionen inte har någon behörighetsinställning och att ingen har orkat bygga en bara för att lösa det här "problemet".

Saken är väl helt enkelt att Axelsson nöjer sig med ett slarvigt uppbyggt forum, cashen ska rulla in, inte ut.

Då får pöbeln även chansen att finna glädjen i att uppfatta liknande missar som ”charmiga”.
Citera
2026-05-15, 23:54
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Saken är väl helt enkelt att Axelsson nöjer sig med ett slarvigt uppbyggt forum, cashen ska rulla in, inte ut.

Då får pöbeln även chansen att finna glädjen i att uppfatta liknande missar som ”charmiga”.
Så kan det vara, men jag tror att det snarare handlar om att forum i begynnelsen använde en standardmjukvara, vbulletin tror jag, som sedan har modifierats till den mjukvara vi har idag, och att det i den ursprungliga mjukvaran helt enkelt inte fanns förberedelser för en särskild avdelning med trådar om avstängda användare.
Men jag vet inte.
Citera
2026-05-16, 16:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Yttra dig vänligen inte innan du läst hela tråden. Handlade om delforumet för avstängning.

Jag skrev första svarsinlägget i tråden så det fanns ingen "hel tråd" att läsa. Jag läste din topic och ditt inlägg och man kan kostatera att du gjorde en otydlig trådstart då du skrev "här" i topic vilket bara kan tolkas som "här på Flashback". Att det var otydligt vidimeras ju också uttryckligen av att topic senare justerades.

Att du sedan länkar ett specifikt delforum kan mest tolkas som att det var där du testade att RP:a.

Nu när du har fått hjälp med att göra en vettig trådstart kan man bara konstatera att svaret är enkelt - Det finns ingen anledning att bygga specifika rapporteringsfunktioner för olika delforum. Visst, man kan göra det men det finns tusen andra saker att förbättra forumet genom än att bry sig om dylika petitesser.
Citera
2026-05-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag skrev första svarsinlägget i tråden så det fanns ingen "hel tråd" att läsa. Jag läste din topic och ditt inlägg och man kan kostatera att du gjorde en otydlig trådstart då du skrev "här" i topic vilket bara kan tolkas som "här på Flashback". Att det var otydligt vidimeras ju också uttryckligen av att topic senare justerades.

Att du sedan länkar ett specifikt delforum kan mest tolkas som att det var där du testade att RP:a.

Nu när du har fått hjälp med att göra en vettig trådstart kan man bara konstatera att svaret är enkelt - Det finns ingen anledning att bygga specifika rapporteringsfunktioner för olika delforum. Visst, man kan göra det men det finns tusen andra saker att förbättra forumet genom än att bry sig om dylika petitesser.

Snacka inte skit, endast trångsynta du hade fel och fattade inte tråden. Pucko!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in