Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Det är vad du påstår som förklaring på varför bilden inte är som borde förväntas av en svepning.
Problemet med att avbildningen skulle ha skett genom någon form av ljus- eller energiflöde är att det då inte skulle ge någon skarp bild såvida det inte fanns någon maskning som hindrade ljuset eller energin att spridas enhetligt, som ljus och energi ju gör naturligt.
Så, hur menar du att bilden skulle kunna bli så omväxlande skarp och suddig om det var ljus som skapade den? Alltså, hur menar du att ljuset träffade enbart vissa delar?
Hur menar du att ljuset skapades så att det riktades enbart rakt uppåt?
Eller är din förklaring bara rena fantasier?
Jag har ingen personlig förklaring till exakt hur ljus eller energiflöde skulle skapa den bild vi ser, det är lååångt över min kvalificeringsgrad. Jag refererar enbart till de kärnforskare som spenderat betydliga delar av sina liv på att studera svepningen, och de menar att det
enda som kan skapa bilden med denna tydlighet är någon typ av övernaturligt stark strålning.
Det är just det som är grejen, de naturliga teorier vi har som kommer närmast inkluderar alla solen på något sätt, men på kemisk nivå kan ett av de största problemen summeras på ett sätt, de är för
otydliga.
Medans solteorier kan replikera någonting som liknar shroudens avbildning på håll, så blir det en helt annan fråga när man kommer närmare. Skilladen kan jämföras metaforiskt som skilladen mellan en dagismålning och en leonardo da vinci-målning.
Se här vad forskare som spenderat 5 år på att undersöka bilden på djupet med högteknologiska lasrar har att säga:
https://www.sci.news/physics/scientists-suggest-turin-shroud-authentic.html
“Our research proves that it is very difficult (almost impossible) replicating today all the main physical and chemical characteristics of the body image embedded into the Shroud of Turin”
“As a consequence, it appears unlikely a forger may have done this image with technologies available in the middle Age or earlier. The probability the Shroud is a fake is really very very low”
“It is possible that the body image was formed by a sort of electromagnetic source of energy. Our experiments show that many (not all) the peculiar properties of the body image of the Shroud are produced by a burst of photons in a very narrow range of parameters”
"Paolo Di Lazzaro, leading researcher, stated that replicating the image requires a power of 34,000 trillion watts, which exceeds current technology."
Du kan även lyssna på denna kärnforskare prata i en och en halv timme om varför bilden måste ha skapats genom övernaturlig strålning här:
https://www.youtube.com/watch?v=TWcqpRWONdI
Jag har lyssnat på hela, de tekniska delarna är över min kunskapsnivå men han låter som han vet vad han pratar om.
Jag vet inte vad du menar med omväxlande skarp och suddig, enligt vad jag vet så är den bara skarp.