Igår, 19:47
Medlem
Har börjat se Poké podden på diverse olika sociala medier Spotify, Instagram och TikTok. Såg precis att i kommande Avsnitt 26 så pratar dem om att Pokémon kommer ha full kontroll över hela marknaden 2028 och dem kommer aldrig mer göra reprints..

Deras Spotify: https://open.spotify.com/show/6VCqklRmbjS9M2JNIStTHB?si=UqLrskzaQ-OTYheeEIpEjQ

Är det så som dem säger så kommer Pokémon höja sina priser till taket 2028, då dem kommer ha full statistik på vilka länder, butiker, städer m.m hur försäljningen är och hur pass beredda folket är och betala på andrahands marknaden för Pokémon kort..
Priserna folk säljer pokemon produkter på ebay & tradera m.m är nästan 3x dyrare än vad det kostar i butiken. Hur blir det då om Pokemon börjar ta likadana priser som det är på andrahandsmarknaden?

Tror ni det stämmer och vilka priser lär vi förvänta oss att se 2028?
Citera
Igår, 19:58
Medlem
.Mlyric.s avatar
Detta borde i så fall ha uppmärksammats av de stora profilerna på youtube så jag antar att det bara är rykten. Inte helt omöjligt att dom höjer priserna eftersom det är som du säger, produkterna säljs för galna priser på andrahandsmarknaden och folk köper ändå, hela tiden.
Citera
Igår, 20:00
Medlem
Fantens avatar
Är det inte lite bisarrt hur besatta vuxna människor är av Pokémon ändå? Spelar någon ens kortspelet eller samlar man bara på skiten?
Citera
Igår, 20:05
Medlem
.Mlyric.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Är det inte lite bisarrt hur besatta vuxna människor är av Pokémon ändå? Spelar någon ens kortspelet eller samlar man bara på skiten?

Många spelar, många samlar, många investerar. Även rika personer går numera in och investerar stort i Pokémon då dom har insett hur mycket dessa produkter ökar i värde över tid.
Citera
Igår, 20:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Mlyric.
Många spelar, många samlar, många investerar. Även rika personer går numera in och investerar stort i Pokémon då dom har insett hur mycket dessa produkter ökar i värde över tid.
Jag skulle vilja se Warren Buffet eller Richard Branson investera i Pokémonkort.
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Citat:
Detta borde i så fall ha uppmärksammats av de stora profilerna på youtube så jag antar att det bara är rykten. Inte helt omöjligt att dom höjer priserna eftersom det är som du säger, produkterna säljs för galna priser på andrahandsmarknaden och folk köper ändå, hela tiden.

Jag förstår hur du tänker! Tänk så här, om det nu stämmer och dessa kreatörer vet om det då vill dem hellre själva köpa så mycket boosterboxar, etb andra Pokémon produkter som dem sen själva kan sälja för ännu högre pris 2028. Går kreatörerna ut med att det skulle stämma så kommer många scalpers och vanligt folk att handla på sig ännu mer produkter nu och sen sälja det för det 5 dubbla priset.
Citera
Igår, 20:11
Medlem
.Mlyric.s avatar
Citat:
Jag skulle vilja se Warren Buffet eller Richard Branson investera i Pokémonkort.

Finns en del kända investerare som i CNN bland annat pratat om hur dom börjat investera i samlarkort. Även Wall street journal har skrivit artiklar om hur populärt det har blivit och hur mycket pengar som finns att hämta.
Citera
Igår, 20:11
Medlem
Citat:

Jag håller med att priserna är helt bisarra nu! Sjukt att folk ändå att villiga att betala 50-100.000kr för Pokemon kort. Vad skulle dem göra om hela marknaden kraschar
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Finns en del kända investerare som i CNN bland annat pratat om hur dom börjat investera i samlarkort. Även Wall street journal har skrivit artiklar om hur populärt det har blivit och hur mycket pengar som finns att hämta.
Idioti är vad det är. Det är en bit kartong.

Citat:
Ursprungligen postat av Djtswe1
Jag håller med att priserna är helt bisarra nu! Sjukt att folk ändå att villiga att betala 50-100.000kr för Pokemon kort. Vad skulle dem göra om hela marknaden kraschar
Om det fortsätter i den här takten så kommer det bli förr snarare än senare.
Citera
Igår, 20:19
Medlem
Citat:

Kolla den här, kommer bli världens undergång om det stämmer!

https://www.youtube.com/watch?v=e7Sw83FWp9Y
Citera
Igår, 20:39
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Jo visst känns lite som att man berövar ungarna från deras grej? Skäms när man ser vuxna slåss om det som klipp från Japan och USA.

Jag vet inte hur många av mina och mina vänners kort som frästes upp för att få våra cyklar att låta som mopeder. Mewtoo, pickchoo, cherrycard och vad farao mer de hette. Ångrar inget.
Citera
Igår, 20:40
Medlem
.Mlyric.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djtswe1
Kolla den här, kommer bli världens undergång om det stämmer!

https://www.youtube.com/watch?v=e7Sw83FWp9Y

Intressant video. Det har dock alltid låtit såhär, att marknaden kommer att krascha när det och det händer. Pokémon är världens största IP men vi får väl se vad som händer. Det har stått stadigt i 30 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in