2026-05-09, 17:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Fy fan, värsta bortamatchen på länge. Flunsan och en bedrövlig andra halvlek. Borde ha stannat hemma. Men avsluten var säkert många, så man ska rätta in sig i ledet och vara glad idag.
Citera
2026-05-09, 19:09
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fy fan, värsta bortamatchen på länge. Flunsan och en bedrövlig andra halvlek. Borde ha stannat hemma. Men avsluten var säkert många, så man ska rätta in sig i ledet och vara glad idag.
Tjenis, penis. Ere drag i bussen (eller skiter folk ned sig, hehe)? Internhumor när utomstående vill "tala svenska" trots att de bryter på modersmålet.

---

Det är jag som är dörrmattan i det här fallet. Riktig plastik. Men med Järnet kommer man inte in på Arenan. Fråga bara nissen som bar hembyggd pickadoll gjord av plast (gnagare) som skulle in på Råsunda för en herrans massa år sedan.

Lätt att sjunga Teufelslied när man hellre sjunger toffelslied, hehe. Toffla eller haffla? Zattlarordspråk.

Heja, heja Hammarby. Guzzar älskar bby. Puss och kram från söder om stan. Ere du eller jag som e julegran?
Citera
2026-05-09, 19:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Tjenis, penis. Ere drag i bussen (eller skiter folk ned sig, hehe)? Internhumor när utomstående vill "tala svenska" trots att de bryter på modersmålet.

---

Det är jag som är dörrmattan i det här fallet. Riktig plastik. Men med Järnet kommer man inte in på Arenan. Fråga bara nissen som bar hembyggd pickadoll gjord av plast (gnagare) som skulle in på Råsunda för en herrans massa år sedan.

Lätt att sjunga Teufelslied när man hellre sjunger toffelslied, hehe. Toffla eller haffla? Zattlarordspråk.

Heja, heja Hammarby. Guzzar älskar bby. Puss och kram från söder om stan. Ere du eller jag som e julegran?
Vi ska festa som en kriminell
Festa som om jag blivit åtalad men aldrig fälld, haffla. Frågan är inte om du eller jag är julegran, utan om du käkar katt och skriver inlägg när du spinner? Eller om allt är en fasad. Keep it pure.
Citera
2026-05-09, 19:49
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Enligt Twitter så protestera dom mot att dom hyr in sig på storebror difs arena.

Förstår det. Att spela fotboll i en gymnastiksal är mer fusball än fotboll. Jag som är supporter för ett lag som spelar på riktigt gräs kommer aldrig begripa hur Hammarby eller djurgården inte för en politik mot plastmattor i allsvenskan. Ni är väl helt enkelt nöjda med utvecklingen.
Citera
2026-05-09, 21:27
Medlem
skogsburkans avatar
Ursäkta om jag stör ert knarkande men derbyt imorgon ser ut att vara slutsålt hela 48.5 k biljetter sålda.
Citera
2026-05-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ursäkta om jag stör ert knarkande men derbyt imorgon ser ut att vara slutsålt hela 48.5 k biljetter sålda.

Imorgon händer det.
Tror dock vi åker på torsk men att sälja slut är magisk
Citera
2026-05-10, 23:34
Medlem
Insläppet till jordgubben är bland det värsta jag har varit med om. Jag tror vi var minst 700 pers som stod i kö i 45 minuter innan vi blev insläppta. Man har gjort det där ett dussin gånger minst nu, och det har aldrig varit sådär illa. Inte ens i närheten. Jag hörde att bajen hade det likadant vid insläpp till vårt hemmaderby… nya direktiv från snuten?

Hört ett riktigt sjukt rykte om att nån slängde en banger på en bensindunk (!?) på norra, därav branden. Det kan väl ändå inte stämma?
Citera
2026-05-11, 05:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Insläppet till jordgubben är bland det värsta jag har varit med om. Jag tror vi var minst 700 pers som stod i kö i 45 minuter innan vi blev insläppta. Man har gjort det där ett dussin gånger minst nu, och det har aldrig varit sådär illa. Inte ens i närheten. Jag hörde att bajen hade det likadant vid insläpp till vårt hemmaderby… nya direktiv från snuten?

Hört ett riktigt sjukt rykte om att nån slängde en banger på en bensindunk (!?) på norra, därav branden. Det kan väl ändå inte stämma?
Körde de en buffertzon innan själva visitationen? Typ 50 åt gången och det blev i så fall kö ut på bron? Så var det för oss mot er på Tele 3.
Citera
2026-05-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Körde de en buffertzon innan själva visitationen? Typ 50 åt gången och det blev i så fall kö ut på bron? Så var det för oss mot er på Tele 3.

Exakt så var det, kön gick hela vägen ut till motorvägen och det var både buffertzon, samt ”dold visitering”. Sjukt frustrerande
Citera
2026-05-11, 14:42
Medlem
Helt sjukt igår. Polisen plockade ju 30% av alla ungdomar som gick in på arenan, tog av dem byxorna och muddrade. Tog allt ifrån buff, klistermärken till helt lagliga saker, stort antal ungdomar blev leggade och steg 1 på konsekvens trappan så som jag har förstått. Helt sjukt.
Citera
2026-05-13, 23:44
Medlem
Nu måste det få ett stop!
Trummandet e illa, kompaniet är rent utsagt respektlösa mot övriga HIFare att göra en kommunike och sedan gå rakt motsata väggen.

Antingen står man för det eller så följer man kommuniken istället för att vara fegisar för att locka över några extra till sit slagverks orkester band eller vad man nu ska kalla det.

Jag kan acceptera förändring, jag hade accepterat trumman om det inte var ett sätt att trumma bort våran gamla kultur och efterlikna nå jävla stockholmslag.
Det skulle ju bara vara ett verktyg!
Senast redigerad av Helsingbolger15 2026-05-14 kl. 00:18.
Citera
2026-05-14, 19:05
Medlem
Är myten om publiklaget Bajen för evigt död och begraven efter siffran man löser i en cupfinal i Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in