2026-05-14, 10:01
Medlem
missWs avatar
Det finns inte mycket i detta ämnet för kvinnor så tänkte dela med mig av denna kuren för alla kvinnor här som är nyfikna på att testa clen/ jämföra kurer etc.

Stats
Kvinna
34 år
175 cm
66 kg
Bf% 20
Träning: 5-6 ggr/ v
Tidigare clen kurer: 1

Detta blir min andra kur. Min första kur avslutade jag för 2 veckor sen. Kör det klassiska upplägget 2 v av/ 2 v på. Gick ner 2 kg efter förra kuren.

Upplägg:

Dag 1: 10 mcg
Dag 2: 20
Dag 3: 20
Dag 4: 40
Dag 5: 40
Dag 6: 60
Dag 7: 60

Dag 8: 80
Dag 9: 80
Dag 10: 100
Dag 11: 80
Dag 12: 60
Dag 13: 40
Dag 14: 20

Kalium: 2 per dag. 3 per dag vid 60+ dos (á750 mg)
Taurin: 2 per dag. 3 per dag vid 60+ dos (á 500 mg)
Senast redigerad av missW 2026-05-14 kl. 10:40.
Citera
2026-05-14, 10:08
Medlem
missWs avatar
5e dagen idag så jag är nu uppe på 40mcg. Kände biverkningar första gången igår. Biverkningarna kommer alltid ca 1 timme efter intag för mig och går över efter ca 1 timme.
Jag får biverkningar nu som t ex mild hjärtklappning och handsvett= ångestsymptom.

Körde cardio igår och det funkade bra. Kommer ej köra pulshöjande träning på högre dos då min puls sticker snabbt på clen (som den sig bör göra).

Avråder alla från att köra hård cardio under högre doser av clen- det känns rentav farligt för hjärtat.
Citera
2026-05-14, 16:12
Medlem
Mmm, med dom doserna+ Kalium får vi hoppas på att du inte får hjärtstopp...
Citera
2026-05-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missW
Det finns inte mycket i detta ämnet för kvinnor så tänkte dela med mig av denna kuren för alla kvinnor här som är nyfikna på att testa clen/ jämföra kurer etc.

Stats
Kvinna
34 år
175 cm
66 kg
Bf% 20
Träning: 5-6 ggr/ v
Tidigare clen kurer: 1

Detta blir min andra kur. Min första kur avslutade jag för 2 veckor sen. Kör det klassiska upplägget 2 v av/ 2 v på. Gick ner 2 kg efter förra kuren.

Upplägg:

Dag 1: 10 mcg
Dag 2: 20
Dag 3: 20
Dag 4: 40
Dag 5: 40
Dag 6: 60
Dag 7: 60

Dag 8: 80
Dag 9: 80
Dag 10: 100
Dag 11: 80
Dag 12: 60
Dag 13: 40
Dag 14: 20

Kalium: 2 per dag. 3 per dag vid 60+ dos (á750 mg)
Taurin: 2 per dag. 3 per dag vid 60+ dos (á 500 mg)

Hur länge varar en kur då?

2kg kan du ju gå ner på en vecka om du vill, genom vanlig deff och ta bort salt.

Förstår inte riktigt varför man vill utsätta sig för droger när det inte behövs?
Citera
2026-05-14, 17:17
Avstängd
Green-Devils avatar
Citat:
Jag får biverkningar nu som t ex mild hjärtklappning och handsvett= ångestsymptom.
Avråder alla från att köra hård cardio under högre doser av clen- det känns rentav farligt för hjärtat.

Det här är helt sant, man ska egentligen använda en kardioselektiv betablockare när man kör clen för att inte påfresta hjärtat!

Vilket märke kör du?
Citera
2026-05-15, 07:52
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Mmm, med dom doserna+ Kalium får vi hoppas på att du inte får hjärtstopp...

Varför skulle jag få det? Det är lägre dos än vad män tar.
Citera
2026-05-15, 07:53
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Hur länge varar en kur då?

2kg kan du ju gå ner på en vecka om du vill, genom vanlig deff och ta bort salt.

Förstår inte riktigt varför man vill utsätta sig för droger när det inte behövs?

Som du ser har jag numrerat dagarna så du ser hur lång en kur är om du läser schemat.

Jag går inte ner 2 kg på en vecka med vanlig deff- salt.
Citera
2026-05-15, 07:55
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Det här är helt sant, man ska egentligen använda en kardioselektiv betablockare när man kör clen för att inte påfresta hjärtat!

Vilket märke kör du?

Många verkar ha delade åsikter om detta och min uppfattning har varit att det inte är helt nödvändigt. Du tycker alltså att det är helt nödvändigt? (Om man inte kör hård cardio under kuren).

Märket är Lion Lab. har du erfarenhet av detta?
Citera
2026-05-15, 08:09
Medlem
Citat:
Som du ser har jag numrerat dagarna så du ser hur lång en kur är om du läser schemat.

Jag går inte ner 2 kg på en vecka med vanlig deff- salt.

Varenda kampsportare i landet klarar ju av det inför tävling, så varför skulle inte du kunna göra det?

Så en kur är 14dagar?
Jag förstår verkligen inte varför man utsätter sig själv för något liknande.
Du har ju en helt vanlig viktnedgång på bra mat+träning?
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-05-15 kl. 08:16.
Citera
2026-05-15, 08:56
Avstängd
Green-Devils avatar
Citat:
Många verkar ha delade åsikter om detta och min uppfattning har varit att det inte är helt nödvändigt. Du tycker alltså att det är helt nödvändigt? (Om man inte kör hård cardio under kuren).

Märket är Lion Lab. har du erfarenhet av detta?

Det handlar egentligen inte om “delade åsikter”, utan om hur mycket man väljer att ta hänsyn till den forskning som faktiskt finns på clenbuterol.

Clenbuterol är inte bara ett vanligt fettförbränningspreparat, utan en stark beta-2-agonist som påverkar hela det sympatiska nervsystemet. Det innebär bland annat ökad puls, högre belastning på hjärtat, förändrat blodtryck, ökad risk för arytmier, elektrolytrubbningar (framförallt lågt kalium).

Det betyder inte automatiskt att “alla som använder clen dör”, men det betyder att man ska förstå vad preparatet faktiskt gör fysiologiskt och vara vaksam kring dosering, duration och kroppens signaler.

Det intressanta är att flera medicinska artiklar och fallrapporter visar att även unga och i övrigt friska personer kan få tydliga hjärtpåverkningar av clenbuterol. Bland annat finns dokumenterade fall med kraftig takykardi, EKG-förändringar, hypokalemi, bröstsmärta, hjärtstress/toxicitet

Anledningen till att vissa rekommenderar exempelvis betablockerare eller att man åtminstone håller extra koll på puls/blodtryck är just för att clenbuterol driver på adrenerg stimulering ganska hårt. Det är också därför man ofta ser folk få skakningar, hjärtklappning och “wired”-känsla redan på relativt låga doser.

Sedan ska man också komma ihåg att frånvaro av symptom ≠ frånvaro av belastning och man kan känna sig “fine” samtidigt som hjärtat fortfarande arbetar hårdare än normalt. Folk med högt blodtryck känner inte av sitt höga blodtryck, ändå är det en silent killer.

När det gäller cardio så ökar det naturligtvis belastningen ytterligare, särskilt hård/intensiv cardio när pulsen redan är farmakologiskt förhöjd av clen.

Angående Lion Lab specifikt har jag ingen personlig erfarenhet av märket, men många säljer atenolol istället för clenbuterol för clenbuterol kan man inte längre importera från kina som tidigare.
Som alltid med UG labb så kan doseringen ofta variera, innehållet inte alltid är konsekvent, vissa produkter är kraftigt feldoserade.
Citera
2026-05-15, 15:45
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varenda kampsportare i landet klarar ju av det inför tävling, så varför skulle inte du kunna göra det?

Så en kur är 14dagar?
Jag förstår verkligen inte varför man utsätter sig själv för något liknande.
Du har ju en helt vanlig viktnedgång på bra mat+träning?
Jag förstår inte varför du hänger i sådana här trådar om du är emot steroider och preparat? För att förespråka emot eller?
Citera
2026-05-15, 15:56
Medlem
missWs avatar
Tack för ett bra inlägg och bra läsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Det handlar egentligen inte om “delade åsikter”, utan om hur mycket man väljer att ta hänsyn till den forskning som faktiskt finns på clenbuterol.

Clenbuterol är inte bara ett vanligt fettförbränningspreparat, utan en stark beta-2-agonist som påverkar hela det sympatiska nervsystemet. Det innebär bland annat ökad puls, högre belastning på hjärtat, förändrat blodtryck, ökad risk för arytmier, elektrolytrubbningar (framförallt lågt kalium).

Det betyder inte automatiskt att “alla som använder clen dör”, men det betyder att man ska förstå vad preparatet faktiskt gör fysiologiskt och vara vaksam kring dosering, duration och kroppens signaler.

Det intressanta är att flera medicinska artiklar och fallrapporter visar att även unga och i övrigt friska personer kan få tydliga hjärtpåverkningar av clenbuterol. Bland annat finns dokumenterade fall med kraftig takykardi, EKG-förändringar, hypokalemi, bröstsmärta, hjärtstress/toxicitet

Anledningen till att vissa rekommenderar exempelvis betablockerare eller att man åtminstone håller extra koll på puls/blodtryck är just för att clenbuterol driver på adrenerg stimulering ganska hårt. Det är också därför man ofta ser folk få skakningar, hjärtklappning och “wired”-känsla redan på relativt låga doser.

Sedan ska man också komma ihåg att frånvaro av symptom ≠ frånvaro av belastning och man kan känna sig “fine” samtidigt som hjärtat fortfarande arbetar hårdare än normalt. Folk med högt blodtryck känner inte av sitt höga blodtryck, ändå är det en silent killer.

När det gäller cardio så ökar det naturligtvis belastningen ytterligare, särskilt hård/intensiv cardio när pulsen redan är farmakologiskt förhöjd av clen.

Angående Lion Lab specifikt har jag ingen personlig erfarenhet av märket, men många säljer atenolol istället för clenbuterol för clenbuterol kan man inte längre importera från kina som tidigare.
Som alltid med UG labb så kan doseringen ofta variera, innehållet inte alltid är konsekvent, vissa produkter är kraftigt feldoserade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in