2026-05-14, 16:10
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Du kanske tycker vi ska skrota kollektivavtal? Jävla moderatsvin
Jaahahaha självklart. Varför ska obegåvade få åka snålskjuts på såna som kan sitt jobb? Spara dina allmosor från Samhall och gå ur fittfacket så har du gett dig själv en löneförhöjning.
Moderat har jag inte varit på 40 år. Du kan kalla mig fascist nu när du också presenterat dig
Citera
2026-05-14, 16:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Ja, visst är det så. Har själv över 35 års arbetslivserfarenhet och idag nöjer sig många med att vara med i a-kassan samt att man väljer att löneförhandla själv vilket falerar för ofta Svunnen är den tid då sossarna stod på arbetarnas sida. De framträdande inom partiet förr var väl mångt och mycket själva uppfödda inom arbetarklassen. Idag ett parti för akademiker som vill göra politisk karriär och aldrig gjort ett hederligt handtag om man säger så . Ett parti för bidragstagare som du säger.

Menar du att de flesta akademiker är arbetslösa?

TS är dock en insnöad kommunist. Sveavägen 68's trollarmé jobbar för fullt på flashback.
Citera
2026-05-14, 16:14
Medlem
Samoupravleniees avatar
V är dessvärre för rädda för att utmana det allt mer högerorienterade S.

Är det något man har klantat till så är det att kroka arm med MP och ge sig in i internationella konflikter. Det är här i Sverige som vänstern behöver agera proaktivt ground-up och inte ägna tiden åt reaktionär populism. Det är gräsrotsrörelsernas tid och det är genom facken och att finnas i vardagen som man måste lägga krutet.
Citera
2026-05-14, 16:25
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad.

Utgången rubrik: Du som vanlig arbetstagare låt dig inte luras av borgarsvinen.

/Moderator
Citera
2026-05-14, 16:56
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Därför att jag inte vill betala stora delar av min lön i skatt,
inte vill lida under dysfunktionella arbetsmarknadslagar (LAS, någon?),
eller de genomkorrumperade fackens tyranni.
Och för att det är helt uppenbart att konkurrensutsättning krävs för att arbetsplatser inte ska utvecklas till dekadenta dårhus.

Med mera.
Citera
2026-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag är inte i någon högerförvrängd tankebubbla. Det var det mest vänsterblivna jag läst på länge.

Om man har följt nyhetsrapporteringen det minsta så är det mycket tydligt att vänstersnusket öppet stödjer muslimerna i deras försök att utrota judarna i Israel.

Det har till och med gått så långt att Vänsterparitet har tvingats symboliskt att ta avstånd från det genom att offra några av sina politiker. Det hjälper så klart inte eftersom vi vet sanningen om snusket till vänster.

Om du har läst koranen så är det väl ganska simpelt för dig att fördöma islam? Eller står du bakom pedofilin och kvinnokränkningarna som står där?

Nej ditt sätt att skriva indikerar absolut inte något sådant.
Ni högersnusk borde kanske sluta med att bara läsa mellan raderna.
Att inte stå bakom Israels politik innebär inte att man vill utrota judar oavsett vad du fantiserar ihop.

Jag tyckte att det jag skrev innan visar ganska tydligt vad jag tycker om religion.

Att du dessutom kör med det lägsta kortet av alla med att försöka slänga över lite kvinnohat och pedofili på mig visar hur infantil du är.
Citera
2026-05-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samoupravleniee
V är dessvärre för rädda för att utmana det allt mer högerorienterade S.

Är det något man har klantat till så är det att kroka arm med MP och ge sig in i internationella konflikter. Det är här i Sverige som vänstern behöver agera proaktivt ground-up och inte ägna tiden åt reaktionär populism. Det är gräsrotsrörelsernas tid och det är genom facken och att finnas i vardagen som man måste lägga krutet.

V har ju dock sänkt en sosse-regering vid två tillfällen.
SD slussar sina väljares mandat direkt vidare till M, fast dom är ett större parti.

Gick till val på att fälla en moderatledd regering om dom försämrade a-kassan, sen röstade dom igenom förslaget ändå.
Citera
2026-05-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Dumheter. Sossarna har samma åsikter som borgarna nu.
Stölden från kapitalisterna är mååååååånga gånger större än skatt och annat. Inte ens i samma universum.
Vi har aldrig haft så stora klyftor. Aldrig haft så mycket miljardärer och fattiga.

Vattenfalls VD är moderat och kvinna. 16 mille om året i lön...
Borgarna tar från arbetarklassen och ger till sina kvinnor. Både män och kvinnor i borgarklassen rånar män och kvinnor i arbetarklassen.

Vänstern med sossarna i spetsen övergav arbetarklassen när Palme dog. Sen dess har dem alltjämt målat in sig i ett hörn med arbetsskygga soffpotatisar och diverse svagsinta individer som främsta väljarkår. Vanliga löntagare ska straffskattas och jagas med blåslampa för att kunna försörja horden av missanpassade individer som gör allt i sin makt för att inte jobba. Jag tror du förstår själv att den ekvationen inte går ihop.
Citera
2026-05-14, 17:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vänstern med sossarna i spetsen övergav arbetarklassen när Palme dog. Sen dess har dem alltjämt målat in sig i ett hörn med arbetsskygga soffpotatisar och diverse svagsinta individer som främsta väljarkår. Vanliga löntagare ska straffskattas och jagas med blåslampa för att kunna försörja horden av missanpassade individer som gör allt i sin makt för att inte jobba. Jag tror du förstår själv att den ekvationen inte går ihop.

Enligt sossarna är du rik om du har en lön på över 45 000 (dvs en lön som många ur arbetarkalssen har) och måste beskattas till döds.

Och Palme?? Sossarna under Palme jagade även ut Ingvar Kamprad och Ingmar Bergman. Och Astrid Lindren tvingades betala 102 procent i skatt.
Citera
2026-05-14, 17:17
Medlem
Varför röstar arbetande skattebetalare på vänsterpartier som vill öka bidragen för att försörja alla bidragstagare som tack för att de röstar rött🤑?
Citera
2026-05-14, 17:20
Medlem
mendokses avatar
Det enda viktiga just nu är att Sverige måste stoppa invandringen och börja återvandra människor.
Om svenskar blir en minoritet i Sverige spelar ingenting annat någon roll.
Citera
2026-05-14, 17:32
Medlem
Ja, röstar man på M blir man kapitalismknullad. Finns inget syfte som vanlig knegare att rösta på det partiet. Då är S och SD bättre alternativ, men eftersom Jimmie ligger med Ulf är man ju knullad där också.

S vill ha öppna gränser när vi i själva verket skulle behöva utvisa en miljon negrer från landet. SD är inte tillräckligt emot invandring. Det spelar ingen roll att gränserna är stänga; de måste ut från landet också.

Hur många medborgarskap har man inte delat ut till dessa negrer. Landet är förlorat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in