2026-04-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
You are welcome. Tror det kommer att bli segt att få ihop en regering. Troligtvis får Magda till något slags JÖK-styre.
Som viss(a) i S sa, dom jävla JÖKARNA, inte som media tolkade, GÖKARNA.
Senast redigerad av tjanska 2026-04-26 kl. 18:51.
Citera
2026-05-03, 19:47
Medlem
glockenreins avatar
Vem är den där muppen ”Skitsnack” som är med i några av debatterna i Barkenboms program? Riktigt störig människa men hon är åtminstone tuff som ställer upp och debatterar i en högerkanal så det ska hon ha cred för.
Citera
2026-05-14, 09:29
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
Det är Polens regering som finansierar Riks. Visste du inte det? Riks har väldigt många kopplingar till Polen inte minst vad gäller sina finanser

Det kan vara historiskt intressant. Om det ligger något i att PiS på den tiden sponsrade Riks så tycker jag synd om polska skattebetalare. Men det viktigaste, oavsett samarbetsform, var nog i så fall inte familjekopplingarna utan den gemensamma politiska agendan som PiS och SD har. De är ju båda två euroskeptiska partier och de tillhör samma grupp i EU-parlamentet.

Det finns andra exempel på att PiS-regeringen på sin tid sponsrat euroskeptiska högerradikala propagandaoutlets, som Visegrad24 och sådant, men om svenska kanaler som Riks också fick något vet jag inte. Det finns ju även ekonomiskt starka inhemska intressen här som gärna betalar för sådana verksamheter.
Citera
2026-05-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Vem är den där muppen ”Skitsnack” som är med i några av debatterna i Barkenboms program? Riktigt störig människa men hon är åtminstone tuff som ställer upp och debatterar i en högerkanal så det ska hon ha cred för.
Tiktockare https://www.tiktok.com/@skitsnacket
I nåt av de senare programmen med Josef nämndes hennes riktiga namn men det lagrades inte i minnet.
Citera
2026-05-14, 14:05
Medlem
Alltså jag följer inte slaviskt Riks, men ibland har de faktiskt spännande gäster. Det som stör mig mest är att många av deras intervjuare verkligen inte är bra på sitt jobb.

Mycket eeeh, öööh och extremt långa/krångligt ställda frågor. En fråga kan liksom vara en harang i 1minut.

Tycker Sörman tveklöst är den bästa på kanalen. Finns mycket jag inte håller med honom om, men han sköter sig bra. Duktig på att spela djävulens advokat dessutom.
Citera
2026-05-14, 14:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Många vänstertjejer är sådär, riktigt jobbiga typer. Även om väninnorna är PK orkar de inte med sådana för de skall göra politik om allt.
Citera
2026-05-14, 14:55
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många vänstertjejer är sådär, riktigt jobbiga typer. Även om väninnorna är PK orkar de inte med sådana för de skall göra politik om allt.

Ja en del av dem är fan riktigt störiga och gapiga. Denna ”Skitsnack” tex är ju rent ut av olidlig att lyssna på emellanåt och fattar ju inte alls vad motdebattören säger utan fultolkar allt inom sin egen ideologiska ram.
Citera
2026-05-14, 14:58
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Alltså jag följer inte slaviskt Riks, men ibland har de faktiskt spännande gäster. Det som stör mig mest är att många av deras intervjuare verkligen inte är bra på sitt jobb.

Mycket eeeh, öööh och extremt långa/krångligt ställda frågor. En fråga kan liksom vara en harang i 1minut.

Tycker Sörman tveklöst är den bästa på kanalen. Finns mycket jag inte håller med honom om, men han sköter sig bra. Duktig på att spela djävulens advokat dessutom.

Ja Sörman tycker jag också är bäst. Intressantast att lyssna på och påläst. De unga kan ibland framstå som lite osäkra men de lär bli mer rutinerade med åldern.
Citera
2026-05-14, 15:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja en del av dem är fan riktigt störiga och gapiga. Denna ”Skitsnack” tex är ju rent ut av olidlig att lyssna på emellanåt och fattar ju inte alls vad motdebattören säger utan fultolkar allt inom sin egen ideologiska ram.

Man kan snacka om tjejsaker som mode eller killar, men de hittar något fel på allt. De som vet att jag är SD och själv ogillar SD pratar hellre med mig för de vänstertjejerna är för jobbiga. De kan aldrig slappna av liksom.
Citera
2026-05-14, 15:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja Sörman tycker jag också är bäst. Intressantast att lyssna på och påläst. De unga kan ibland framstå som lite osäkra men de lär bli mer rutinerade med åldern.

Det är ju en plantskola för SD. Många unga tjejer som lär sig och senare kan vara aktiva i partiet.
Citera
2026-05-14, 15:36
Medlem
Sponsrar Monster(?), ofta Jacob har en sådan samt några gånger haft burkar staplade.
Citera
2026-05-14, 22:47
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju en plantskola för SD. Många unga tjejer som lär sig och senare kan vara aktiva i partiet.

Inte bara SD utan även M, KD och MED.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in