2026-05-14, 11:48
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Bra skrivet och du ska absolut inte be om ursäkt för det. Jag har aldrig haft förmågan att starta eget och anställa. Är väldigt tacksam över att det finns människor idag som är villiga att avsätta den tid och det engagemang som det krävs för att driva ett företag och avlöna personal. Är en närmare 60 år idag och haft ett bra liv tack vare att någon anställt mig. Jag har provat enskild firma ett tag men misslyckades. Som du säger, det är bara avundsjuka som driver såna som TS. Tack för att du skapar jobb!
/Sub

Tack själv. Jag är stolt över det jag byggt upp. Min personal har alltid varit nöjda och jag är generös och givmild.
Tillsammans gör vi ett bra jobb. Men riskerna och satsningarna och de 80 timmars veckorna 7 dagar fram till att man kan njuta glömmer många.

Om folk visste vad det krävs för nå framgång.

Därför har jag svårt för människor som bara spy halka över dom som vågar satsa och anställa.
Citera
2026-05-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag har byggt mina företag och anställt personer efter det. Upp emot 50 anställda har jag nu och visst fan har de givit mig pengar.

Men jag förstår inte ditt agg till det. Min personal har bra lön och alla trivs. De är lojala och glada och tacksamma för ett jobb

Ska jag be om ursäkt för det?

Det är upp till varje individ att starta sitt eget företag och jobba åt sig själv. Det är inget som hindrar någon att göra det.

Väljer man att jobba åt andra så ska man vara tacksam för att någon ger en lön. Jag fattar inte vad problemet är för er som inte förstår detta.

Människor som stör sig på företagare är förmodligen så odugliga att de ej kan starta ett företag själv och bli självförsörjande. Då blir det avundsjuka i stället.

Vadå tacksamma? Anställda och arbetsköpare har ett ömsesidigt gynnsamt kontrakt, det finns inget utrymme för tacksamhet ena eller andra hållet.
Citera
2026-05-14, 11:54
Medlem
bithaxs avatar
S är ett feministiskt kvinnoparti.
Samtliga partiledare på vänsterkanten är kvinnor.

Om ni vill ha fler tårar över ”BAAAARN”, mer ”stackars bubben då” och fler resktionära och hysteriska förslag som låter bra, men som inte fungerar i verkligheten, rösta på S.
Citera
2026-05-14, 11:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Bland det klokaste jag läst på Flashback på länge. Tack! Man får krypa till korset och rösta på sossarna (tyvärr). Mer "spännande" än så blir det inte för en vanlig knegare. Och detta är viktigt att hålla i minnet!

Men med detta sagt. Finns SD på kartan eller är de bara borgar-rövslickare som gör allt - inklusive att slicka borgarröv - för att få sin sakfråga igenom?

Och fråga två: kan det i så fall vara värt det? Invandringen trasar ju, trots allt, sönder välfärdssamhället inifrån. Eller ska vi förlita oss på att sossarna har fattat den galoppen, nu när de så kallat högerextrema vindarna blåser hårt över hela västvärlden?
Sossarna har inte längre någon egen åsikt som dom kan stå upp för.
Just nu låtsas dom föra SD:s politik för att försöka locka tillbaka arbetande väljare som gått till SD.

Till hösten satsar dom på att bilda regering med stöd från småpartierna på vänsterkanten och högst odefinierade C.
Då är snart både invandrings och bidragskranarna vidöppna igen när MP och V ska vara med och bestämma.

Småpartierna på vänsterkanten kastar skit på allt och alla (varandra) hela tiden men inte på S, som dom är beroende av för att över huvud taget få vara med och leka
Citera
2026-05-14, 11:58
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrangen
Vadå tacksamma? Anställda och arbetsköpare har ett ömsesidigt gynnsamt kontrakt, det finns inget utrymme för tacksamhet ena eller andra hållet.

Ingen som tvingar någon att jobba hos mig eller någon annan.
Jag anställer aldrig någon som är med facket eller vill ha kollektivavtal eller är vänstermupp.

Det är mina krav om man ska få jobb hos mig. Är du facklig eller vänstermupp så får du jobba hos kommun eller staten.

Det har jag alltid varit öppen med.
Citera
2026-05-14, 12:13
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Hon tycker att hon är bra, därför blir hon också bra, att tro på sig själv är en förutsättning för att vara trovärdig i sitt budskap. Jämför det med t ex Team Nooshida som ofta blir vaga då de ställs på med följdfrågor, hummande och vacklande. Sköna figurer det skulle vara om de fick leda landet

Den vanlige arbetstagaren bor inte längre i statarlänga, utan utgör medelklassen. Deras behov är inte allmosor och en skärv av "de rikes" bord. Deras behov är fortsatt god och effektiv hushållning med landets ekonomi, statsapparat och ytterligare frihetsreformer. Det är fria människor som inte vill vara i behov av bidrag och allmosor, utan vill klara sig på egen hand utan att tigga av andra.

Att du imponeras av henne säger allt om ditt omdöme..
Citera
2026-05-14, 12:17
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ni helt vanliga svenska arbetstagare som inte har pengar i släkten, inte är arbetsgivare, inte går runt med vanföreställningen att ni skulle vara bättre än andra. Varför i helvete röstar ni på moderater och andra borgarsvin? Fattar ni ens vad ni gör? Ni röstar på de partier som finns till bara för att tidigare generationer av kapitalister ville ha politisk representation.
Har ni ens umgåtts med riktiga borgarsvin? De som gynnas av dessa partier. Har ni bott på någon av de orter där dessa dominerar? Jag har gjort det. Stereotypen är i högsta grad sann.
Rika familjer som blivit det på andras arbete. Dessa har barn som växer upp i bekväma miljöer som gör dem till banala människor. Det räcker att man öppnar deras sidor på sociala medier så ser man det tydligt. Allt är ytligt och problemfritt. Det är dyra resor, kläder och lättsinniga accessoarer.
De umgås i grupp med sina lika. Inte med sådana som dig och mig.
De kanske ler åt dig vid kopiatorn, men de skulle inte umgås med dig tillsammans med sina fina vänner.
Varför i helvete röstar du på deras partier?! Du skämmer ut dig. De har lurat dig att rösta emot dina egna intressen genom att få dig att fokusera på nonsensfrågor.
Du kanske inte gillar woke. Ok, moderaterna är mest woke av alla. Bara häromdagen lade de upp någon manshatande dynga där de bara nämnde männens skuld och inte ens erkände att kvinnor också kan skada män. Mycket ilska i kommentarsfälten.

Gör dig själv en tjänst och koncentrera dig på kärnan av frågan.
Kärnan är klasskampen. Blir du rik på andras arbete eller blir de rika på ditt? Har du solidaritet eller inte?
Är du arbetstagare eller arbetsgivare.

Var smart. Låt dig inte luras. Påverka partierna på rätt spelhalva åt det håll du vill, men börja in göra självmål genom att rösta på borgarsvinen.

Jag säger detta för din skull. Borgarna upprepar samma floskler om och om igen.
De pekar finger mot vänstern och säger hycklare. Men de är själva hycklare och deras politik gynnar inte dig.

Vill du ha konservatism inom en ekonomiskt vänsterorienterad marknadspolitk där man tar arbetskraften i försvar så försök att påverka.

Jag vet att forumet överflödar av borgarsvin, men låt dem inte vinna. Det är här de sitter och tramsar medans du står på golvet och skänker ditt liv, tid och hälsa till kapitalisten för en månadslön vars värde du sannolikt tjänat ihop på några dagar.

Tänker du vakna?

Vilket parti vill du att arbetare skall rösta på då?
Citera
2026-05-14, 12:24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Kan du vara vänlig och länka till något där Vänsterpartiet relativt öppet stöder utrotningen av judar i Israel?
Hade varit intressant att se.

Jag orkar inte sitta och leta efter sånt som är allmänt känt. Det har varit uppe i nyheterna gång på gång under senaste åren när vänstersnusket demonstrerar i de där judehatartågen som slingrar sig likt vidriga maskar mellan husen.

De stödjer muslimerna och islam. Alla som har grundläggande kunskaper om islam vet att en av de viktiga punkterna där är att utrota judarna. Om du inte kan detta så är min rekommendation att läsa koranen. Det är en hemsk bok och delvis mycket jobbig att läsa. Men det är viktigt att fler får upp ögonen för den hemska och onda boken.
Citera
2026-05-14, 12:26
Avslutad
Ska kasta in en dynamitgubbe i debatten. Jag har i huvudsak min hemvist i den röda arbetarskaran. Den som TS verkar agitera för..Hur i jösse namn kan det förekomma att nyanställda arbetare inte vill agera fackligt,ansluta sig till kollektivavtal, agera för att få kollektivavtal? Enligt min mening är det detta som kan få arbetare att få makt och flytta fram sina positioner. Med mer än 35 års arbetslivserfarenhet har jag sett, framförallt, under 2000-talet, undan för undan hur yngre arbetare kör sina egna race. ”Facket är en kostnad”, ”Jag har inte tid engagera mig”, ”Det är ju mina villkor jag bryr mig om, inte mina kollegor” o s v.

TS anförande saknar därmed legitimitet. Det finns helt enkelt ingen stark arbetarrörelse i dag. Det som var S paradväljare ;arbetaren, är numera bidragstagaren. Det är ingen konspiration från borgare och VDar, Det är vi arbetare som själva försvagat vår existens genom oegangemang för bättre villkor på arbetsplatserna. Jag vet vad jag talar om. Jag har ögon att se med.
Citera
2026-05-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ni helt vanliga svenska arbetstagare som inte har pengar i släkten, inte är arbetsgivare, inte går runt med vanföreställningen att ni skulle vara bättre än andra. Varför i helvete röstar ni på moderater och andra borgarsvin? Fattar ni ens vad ni gör? Ni röstar på de partier som finns till bara för att tidigare generationer av kapitalister ville ha politisk representation.
Har ni ens umgåtts med riktiga borgarsvin? De som gynnas av dessa partier. Har ni bott på någon av de orter där dessa dominerar? Jag har gjort det. Stereotypen är i högsta grad sann.
Rika familjer som blivit det på andras arbete. Dessa har barn som växer upp i bekväma miljöer som gör dem till banala människor. Det räcker att man öppnar deras sidor på sociala medier så ser man det tydligt. Allt är ytligt och problemfritt. Det är dyra resor, kläder och lättsinniga accessoarer.
De umgås i grupp med sina lika. Inte med sådana som dig och mig.
De kanske ler åt dig vid kopiatorn, men de skulle inte umgås med dig tillsammans med sina fina vänner.
Varför i helvete röstar du på deras partier?! Du skämmer ut dig. De har lurat dig att rösta emot dina egna intressen genom att få dig att fokusera på nonsensfrågor.
Du kanske inte gillar woke. Ok, moderaterna är mest woke av alla. Bara häromdagen lade de upp någon manshatande dynga där de bara nämnde männens skuld och inte ens erkände att kvinnor också kan skada män. Mycket ilska i kommentarsfälten.

Gör dig själv en tjänst och koncentrera dig på kärnan av frågan.
Kärnan är klasskampen. Blir du rik på andras arbete eller blir de rika på ditt? Har du solidaritet eller inte?
Är du arbetstagare eller arbetsgivare.

Var smart. Låt dig inte luras. Påverka partierna på rätt spelhalva åt det håll du vill, men börja in göra självmål genom att rösta på borgarsvinen.

Jag säger detta för din skull. Borgarna upprepar samma floskler om och om igen.
De pekar finger mot vänstern och säger hycklare. Men de är själva hycklare och deras politik gynnar inte dig.

Vill du ha konservatism inom en ekonomiskt vänsterorienterad marknadspolitk där man tar arbetskraften i försvar så försök att påverka.

Jag vet att forumet överflödar av borgarsvin, men låt dem inte vinna. Det är här de sitter och tramsar medans du står på golvet och skänker ditt liv, tid och hälsa till kapitalisten för en månadslön vars värde du sannolikt tjänat ihop på några dagar.

Tänker du vakna?

Skulle pöbeln vara bättre menar du? Din berättelse är överlag fake och baserar sig på fantasier som inte existerar.
Citera
2026-05-14, 12:34
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
. Vi har aldrig haft så stora klyftor. Aldrig haft så mycket miljardärer och fattiga.
https://fof.se/artikel/barnfattigdomen-i-sverige-varst-pa-90-talet/

Fattigdomen utmärks främst av barnfattigdom. Den var värst på 90-talet, främst i vågorna av finanskrisen.

Vi är på väg in i en ny finanskris som framförallt kommer drabba medelklassen, bärare av livsstilskonsumtion, och det är långt värre än 1990-talet.

Att Sverige har miljardärer är ett ekonomiskt sundhetstecken. Jag är enig om att borgerligheten jobbar för glatta livet att införa skattelättnader åt dessa, men det viktiga är att pengarna stannar i Sverige. Att kommunister som Mamdani skrämmer bort miljardärer från New York gör på lång sikt att skatteintäkter försvinner, hur subventionerade de än är. Det är bättre att ha 1% av en miljard än att inte ha den, n'est-ce pas?

Vad ni kommunister inte tycks förstå är att en miljardär är stakeholders i landets ekonomi. Företag fixar deras villa, andra företag säljer dem varor och tjänster i högre grad än en fattig dräng. Det gör att den fattiga drängen kan ha ett arbete.

Skillnaden på fritt företagande och statligt sådant är att trendanalyser hos politiker bygger på plattityder som är trendiga för stunden men som får långt gående konsekvenser för ekonomin som ägs av skattebetalarna. Vi har inget ansvar att utkräva när politiker ur alla skrån langar in pensionsfonder i en batterifabrik som en byfåne kunde se på långt håll var en bluff. Vi monterade ner järnvägen på 80-talet, vi monterade ner kärnkraften o s v. Det är inte miljardärer som gör dessa felanalyser, utan förtroendevalda, icke sällan vänster, politiker.

Så vad är vitsen att rösta vänster när du får 150:- mer i lönekuvertet efter skatt? Att nån städare som driver egen firma ska gå i konkurs? Ni är fan helt verklighetsfrånvridna.
Citera
2026-05-14, 12:35
Medlem
Jag röstar SD pga endast en anledning. Alla andra partier är landsförrädare som invandrade sönder vårt land.

Om vänstern inte var besatta av att importera in röster hade jag möjlighet röstat på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in