2026-05-14, 11:18
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Håll käften hora.
Lägg ner dina halmgubbar sin lilla skit.
Det är förskräckligt att människor som arbetar sig halvt till döds inte får betalt utan gör slavdrivare rika.
Tuff kille du har på din avatar. IRL skulle jag gissa på att du ser ut som Trump. Liten putmun, mikropenis och guldslips.

Det är ganska fantastiskt och det slår nästan aldrig fel! Det är så typiskt vänsterpack att skriva så där så fort nån trampar på nåt som enligt dem är heligt! Gå och göm dig, din dumme fan! 🤣🤣🤣
Citera
2026-05-14, 11:23
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Du är inte "självförsörjande" för att du tjänar pengar på andras arbete...
Korkat felslut och misshandel av svenska språket.

Du är för korkad för kunna starta ett företag.

Men om du vill bli lite avundsjuk så räknar jag minst med 300-500k vinst per anställd. Då har de en bra lön och är nöjda och det är win win.

Men det är också efter 20 års hårt slit och satsningar man kommit ditt. Och jag tänker inte be om ursäkt för det.

Och självklart ser jag till att betala så lite skatt som möjligt😉. Vill inte betala för vänstermuppar😁
Citera
2026-05-14, 11:23
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ni helt vanliga svenska arbetstagare som inte har pengar i släkten, inte är arbetsgivare, inte går runt med vanföreställningen att ni skulle vara bättre än andra. Varför i helvete röstar ni på moderater och andra borgarsvin? Fattar ni ens vad ni gör? Ni röstar på de partier som finns till bara för att tidigare generationer av kapitalister ville ha politisk representation.
Har ni ens umgåtts med riktiga borgarsvin? De som gynnas av dessa partier. Har ni bott på någon av de orter där dessa dominerar? Jag har gjort det. Stereotypen är i högsta grad sann.
Rika familjer som blivit det på andras arbete. Dessa har barn som växer upp i bekväma miljöer som gör dem till banala människor. Det räcker att man öppnar deras sidor på sociala medier så ser man det tydligt. Allt är ytligt och problemfritt. Det är dyra resor, kläder och lättsinniga accessoarer.
De umgås i grupp med sina lika. Inte med sådana som dig och mig.
De kanske ler åt dig vid kopiatorn, men de skulle inte umgås med dig tillsammans med sina fina vänner.
Varför i helvete röstar du på deras partier?! Du skämmer ut dig. De har lurat dig att rösta emot dina egna intressen genom att få dig att fokusera på nonsensfrågor.
Du kanske inte gillar woke. Ok, moderaterna är mest woke av alla. Bara häromdagen lade de upp någon manshatande dynga där de bara nämnde männens skuld och inte ens erkände att kvinnor också kan skada män. Mycket ilska i kommentarsfälten.

Gör dig själv en tjänst och koncentrera dig på kärnan av frågan.
Kärnan är klasskampen. Blir du rik på andras arbete eller blir de rika på ditt? Har du solidaritet eller inte?
Är du arbetstagare eller arbetsgivare.

Var smart. Låt dig inte luras. Påverka partierna på rätt spelhalva åt det håll du vill, men börja in göra självmål genom att rösta på borgarsvinen.

Jag säger detta för din skull. Borgarna upprepar samma floskler om och om igen.
De pekar finger mot vänstern och säger hycklare. Men de är själva hycklare och deras politik gynnar inte dig.

Vill du ha konservatism inom en ekonomiskt vänsterorienterad marknadspolitk där man tar arbetskraften i försvar så försök att påverka.

Jag vet att forumet överflödar av borgarsvin, men låt dem inte vinna. Det är här de sitter och tramsar medans du står på golvet och skänker ditt liv, tid och hälsa till kapitalisten för en månadslön vars värde du sannolikt tjänat ihop på några dagar.

Tänker du vakna?

SD är vad ett sosseparti var en gång i tiden, för arbetare.

Inte som ett par nutida gåslever-sossar som vill spela goda inför EU på bekostnad av vanligt folks svett och blod.
Men deras tid ska komma.
Citera
2026-05-14, 11:30
Medlem
Wretch32s avatar
Dessa s.k. ”Borgarsvin” belönar åtminstone hårt arbetande Svenskar med lägre beskattning än dom röd gröna som bara vill beskatta allting i sin väg och kravlöst ge ut bidrag till personer som inte har någon som helst tanke på att börja arbeta och bidra till samhället.

Moderaterna & SD 2026 är Sveriges arbetarparti.
Socialdemokraterna 2026 är ett bidrags & maktparti.
Citera
2026-05-14, 11:32
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Vem som helst kan starta företag och bli arbetsgivare. Lever du kvar att man måste få tillstånd ifrån Kungen/Borgmästaren? Måste varit 100+ år sedan sådant togs bort.

Sen kan du skära guld med täljkniv.

Jag skulle ALDRIG arbeta för en arbetsgivare utan kollektivavtal. Aldrig över min döda kropp
Citera
2026-05-14, 11:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ni helt vanliga svenska arbetstagare som inte har pengar i släkten, inte är arbetsgivare, inte går runt med vanföreställningen att ni skulle vara bättre än andra. Varför i helvete röstar ni på moderater och andra borgarsvin? Fattar ni ens vad ni gör? Ni röstar på de partier som finns till bara för att tidigare generationer av kapitalister ville ha politisk representation.
Har ni ens umgåtts med riktiga borgarsvin? De som gynnas av dessa partier. Har ni bott på någon av de orter där dessa dominerar? Jag har gjort det. Stereotypen är i högsta grad sann.
Rika familjer som blivit det på andras arbete. Dessa har barn som växer upp i bekväma miljöer som gör dem till banala människor. Det räcker att man öppnar deras sidor på sociala medier så ser man det tydligt. Allt är ytligt och problemfritt. Det är dyra resor, kläder och lättsinniga accessoarer.
De umgås i grupp med sina lika. Inte med sådana som dig och mig.
De kanske ler åt dig vid kopiatorn, men de skulle inte umgås med dig tillsammans med sina fina vänner.
Varför i helvete röstar du på deras partier?! Du skämmer ut dig. De har lurat dig att rösta emot dina egna intressen genom att få dig att fokusera på nonsensfrågor.
Du kanske inte gillar woke. Ok, moderaterna är mest woke av alla. Bara häromdagen lade de upp någon manshatande dynga där de bara nämnde männens skuld och inte ens erkände att kvinnor också kan skada män. Mycket ilska i kommentarsfälten.

Gör dig själv en tjänst och koncentrera dig på kärnan av frågan.
Kärnan är klasskampen. Blir du rik på andras arbete eller blir de rika på ditt? Har du solidaritet eller inte?

Är du arbetstagare eller arbetsgivare.

Var smart. Låt dig inte luras. Påverka partierna på rätt spelhalva åt det håll du vill, men börja in göra självmål genom att rösta på borgarsvinen.

Jag säger detta för din skull. Borgarna upprepar samma floskler om och om igen.
De pekar finger mot vänstern och säger hycklare. Men de är själva hycklare och deras politik gynnar inte dig.

Vill du ha konservatism inom en ekonomiskt vänsterorienterad marknadspolitk där man tar arbetskraften i försvar så försök att påverka.

Jag vet att forumet överflödar av borgarsvin, men låt dem inte vinna. Det är här de sitter och tramsar medans du står på golvet och skänker ditt liv, tid och hälsa till kapitalisten för en månadslön vars värde du sannolikt tjänat ihop på några dagar.

Tänker du vakna?

Bland det klokaste jag läst på Flashback på länge. Tack! Man får krypa till korset och rösta på sossarna (tyvärr). Mer "spännande" än så blir det inte för en vanlig knegare. Och detta är viktigt att hålla i minnet!

Men med detta sagt. Finns SD på kartan eller är de bara borgar-rövslickare som gör allt - inklusive att slicka borgarröv - för att få sin sakfråga igenom?

Och fråga två: kan det i så fall vara värt det? Invandringen trasar ju, trots allt, sönder välfärdssamhället inifrån. Eller ska vi förlita oss på att sossarna har fattat den galoppen, nu när de så kallat högerextrema vindarna blåser hårt över hela västvärlden?
Citera
2026-05-14, 11:34
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Dessa s.k. ”Borgarsvin” belönar åtminstone hårt arbetande Svenskar med lägre beskattning än dom röd gröna som bara vill beskatta allting i sin väg och kravlöst ge ut bidrag till personer som inte har någon som helst tanke på att börja arbeta och bidra till samhället.

Moderaterna & SD 2026 är Sveriges arbetarparti.
Socialdemokraterna 2026 är ett bidrags & maktparti.

Dom rika ska få skatta mer än vanliga arbetare och dom rika borde inte få barnbidrag dom klarar sig med råge bra ändå
Citera
2026-05-14, 11:37
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Hon är sämst av alla. En människa som släpptes in alldeles för ung och lajvat politiker sedan dess.
Dessutom verkar hon själv tycka att hon är fantastisk och drömmer om en internationell karriär.
Det kan nog ske med tanke på att många av de som har en internationell karriär är dummare än vissa lokalpolitiker.

Hon tycker att hon är bra, därför blir hon också bra, att tro på sig själv är en förutsättning för att vara trovärdig i sitt budskap. Jämför det med t ex Team Nooshida som ofta blir vaga då de ställs på med följdfrågor, hummande och vacklande. Sköna figurer det skulle vara om de fick leda landet

Den vanlige arbetstagaren bor inte längre i statarlänga, utan utgör medelklassen. Deras behov är inte allmosor och en skärv av "de rikes" bord. Deras behov är fortsatt god och effektiv hushållning med landets ekonomi, statsapparat och ytterligare frihetsreformer. Det är fria människor som inte vill vara i behov av bidrag och allmosor, utan vill klara sig på egen hand utan att tigga av andra.
Citera
2026-05-14, 11:39
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Det är inte så konstigt att tråden är så full av borgarsvin.

Vanliga knegare har inte tid att sitta här och tramsa.
Du erkänner ju själv i trådstarten att du levt och verkat bland dessa borgare, med eller utan papper.

Jag är dock nasse och lever i svinstian, para inte ihop oss äkta grisar med snutar och kostymbärande statsmän eller liknande sammhällspositiva element, tack.

Revolution och förändring byggs underifrån, att hetsa på internet eller i tidningar löser ingenting. Hamsterhjul och karuseller, medborgarskap och fabriker. Det är Kristi himmelsfärd, klart inga arbetare (eller krösar) sitter och argumenterar på nätet?

---

Nej, idag är det cupfinal och en trofè kan landa in. Bröd och skådespel, romanista astrazeneca. Vänstern och högern kan läsa på sina universitet om teorier och teser, men har de ens skådat Theorin kastat inkast från kortlinjen eller Tekie pangat in den från halva plan?

Vi är inte längre där, siam tuti in vacanza.
Citera
2026-05-14, 11:43
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag har byggt mina företag och anställt personer efter det. Upp emot 50 anställda har jag nu och visst fan har de givit mig pengar.

Men jag förstår inte ditt agg till det. Min personal har bra lön och alla trivs. De är lojala och glada och tacksamma för ett jobb

Ska jag be om ursäkt för det?

Det är upp till varje individ att starta sitt eget företag och jobba åt sig själv. Det är inget som hindrar någon att göra det.

Väljer man att jobba åt andra så ska man vara tacksam för att någon ger en lön. Jag fattar inte vad problemet är för er som inte förstår detta.

Människor som stör sig på företagare är förmodligen så odugliga att de ej kan starta ett företag själv och bli självförsörjande. Då blir det avundsjuka i stället.

Bra skrivet och du ska absolut inte be om ursäkt för det. Jag har aldrig haft förmågan att starta eget och anställa. Är väldigt tacksam över att det finns människor idag som är villiga att avsätta den tid och det engagemang som det krävs för att driva ett företag och avlöna personal. Är närmare 60 år idag och haft ett bra liv tack vare att någon anställt mig. Jag har provat enskild firma ett tag men misslyckades. Som du säger, det är bara avundsjuka som driver såna som TS. Tack för att du skapar jobb!
/Sub
Senast redigerad av substitute 2026-05-14 kl. 11:46.
Citera
2026-05-14, 11:45
Medlem
Oh-be-wans avatar
Ambition Sverige är det enda parti man kan rösta på i dagsläget. Alla andra utom Ebba Busch (och Kasselstrand), är ju skitäckliga.
Citera
2026-05-14, 11:45
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Har du sett den här bilden? https://pjhollis123.medium.com/careful-mate-that-foreigner-wants-your-cookie-aba1c536b0d8

Den förklarar varför du tänker snett.

Men hur ska illustrationen tolkas?

Visst, de rika giriga onda tar mest från samhället, och svenska arbetare får smulor. Men import av utlänningar gör att kapitalist svinen skapar konflikter mellan svenska arbetare och utlänningar. Före vi hade migranter så hade facken kniven mot strupen på de onda rika, som det ska vara.

Och svenska arbetare kan inte dela på sina inkomster med tiotals miljoner migranter! Det går bara inte!

Sverige är ett litet land, och det finns bara 7 miljoner svenskar på jorden. Men det finns 1.000 miljoner indier i Indien, det finns 100 miljoner svarta i varje afrikanskt land numera! Lilla Sverige, och våra 4 miljoner arbetare kan inte solidariskt dela på svenska jobb med miljontals utlänningar!

Vänstern måste erkänna detta, och förklara för oss varför Sverige måste ta in hundratusentals migranter varje år. Förklara hur det gynnar svenska arbetare. Men vänstern förklarar aldrig, och de hatar SD som vill begränsa migrationen.

Jag jobbar med utlänningar i min bransch. De är bra folk! MEN de har även orsakat att fackförbund i Sverige tappat makt, kompetens, och medlemmar, dvs försvagat arbetarrörelsen. Kanske inte avsiktligt, men det har blivit effekten. Sämre löner och sämre arbetsmiljö blir resultatet av för mycket utlänningar i en bransch.

SD + sossarna vore den bästa regeringen. Jag väntar på sossarna att börja prata med SD....
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-05-14 kl. 11:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in