Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Men hur ska illustrationen tolkas?
Visst, de rika giriga onda tar mest från samhället, och svenska arbetare får smulor. Men import av utlänningar gör att kapitalist svinen skapar konflikter mellan svenska arbetare och utlänningar. Före vi hade migranter så hade facken kniven mot strupen på de onda rika, som det ska vara.
Och svenska arbetare kan inte dela på sina inkomster med tiotals miljoner migranter! Det går bara inte!
Sverige är ett litet land, och det finns bara 7 miljoner svenskar på jorden. Men det finns 1.000 miljoner indier i Indien, det finns 100 miljoner svarta i varje afrikanskt land numera! Lilla Sverige, och våra 4 miljoner arbetare kan inte solidariskt dela på svenska jobb med miljontals utlänningar!
Vänstern måste erkänna detta, och förklara för oss varför Sverige måste ta in hundratusentals migranter varje år. Förklara hur det gynnar svenska arbetare. Men vänstern förklarar aldrig, och de hatar SD som vill begränsa migrationen.
Jag jobbar med utlänningar i min bransch. De är bra folk! MEN de har även orsakat att fackförbund i Sverige tappat makt, kompetens, och medlemmar, dvs försvagat arbetarrörelsen. Kanske inte avsiktligt, men det har blivit effekten. Sämre löner och sämre arbetsmiljö blir resultatet av för mycket utlänningar i en bransch.
SD + sossarna vore den bästa regeringen. Jag väntar på sossarna att börja prata med SD....