Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Man skäms lite som rik att min skattepengar går till ett jon som dig. Bidragsparasiter som dig blir man äcklad av.
Jag har arbetat mer än dig i mitt liv och har i princip aldrig tagit bidrag.
Du har blivit rik på andras arbetskraft förstår jag.
Det är ju det som är själva grejen. Den feta halvsociopaten får mycket betalt för sina anställdas lågbetalda hårda arbete. Sedan säger fettot att alla som ifrågasätter det är bidragsparasiter.
Jag hade en chef som dig ett tag. Det jag minns var att vi arbetade bokstavligen hela tiden och när löning kom tappade man hakan att det ens var möjligt och lagligt att betala så lite. Konstiga kryphål i lagen.
Han skröt ofta om hur mycket han tjänade på en dag bara och hånade oss på golvet. Han var sannolikt psyksjuk på något sätt. Vet inte ens om han lever idag. Bör väl ha fått hjärtinfarkt av allt frossande.
Låter som en seriefigur, men detta är helt sant. Runt 2016-17 hade jag denna chef.
Äckel säger du?
Om det är någon som är äcklig sä är det du.
Om vi hade levt för 200 år sedan hade gubbarna på fabriksgolvet kommit in på kontoret och slagit dig så sönder och samman att det inte ens hade gått att identifiera dig. Med all rätta.
Men arbetskraften är hjärntvättad av borgarsvin på flashback, propagandamedia som påstår sig stå för "sanningen" osv.