2026-05-14, 08:52
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Tycker han och den där korta britten han har med sig överallt är obehagliga. För våldsamma
Är de påverkade?

Och ficktjuvar har du inga problem med?
Citera
2026-05-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag såg en best of-samling med ”scam busters” häromdagen, där de gick runt och skrek på ficktjuvar, armbandstomtar och rumäner som körde med bägarspel.

Ficktjuvarna fick väl vad de förtjänade, kan jag tycka, och möjligen även armbandstomtarna. Att bägarspel är ruffel och båg är så välkänt att bluffen knappast behöver avslöjas, men visst, hittar man ingen annan att skrika på så passar de ändå mallen. Klicksen ska ju in.

Men det fanns även en fjärde typ av ”scam” som jag inte alls förstod, där de skrek på afrikaner som sålde statyer av Eiffeltornet. Hur går den bluffen till?
I sista delen räcker det för Kurt att filma, vilket räcker för dessa äckel, de blir galna. De kommer till Europa och hittar på enga lagar. "Not allowed".

De visar helt enkelt hur det ser ut i dessa turistområden runt om europa och det är ingen rolig syn.
Citera
2026-05-14, 09:06
Medlem
Intressant med personer här inne som är mer förfärade över hemska Kurt än Europas förfall som han så fint visar oss.
Citera
2026-05-14, 09:11
Moderator
Amirons avatar
Den här tråden handlar om Kurt Caz, inte om invandring.
Trams och off topic raderat och varningar utdelade.

//Mod
Citera
2026-05-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
😂 Så lätt är det inte att lyckas filma brott.
Det är inte som att filma fiskar i ett akvarium.

Varför går inte du ut och filmar styckmördare?

Dagens idiot?

Tror du att styckmördare driver runt som ficktjuvar gör? I dagsljus gärna i rusningstrafik
Citera
2026-05-14, 10:51
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Och ficktjuvar har du inga problem med?

Jo. Jag får bara en dålig vibe av dom två. I övrigt kan jag tycka videos där folk blir ditsatta är underhållande.
Citera
2026-05-14, 10:53
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Jag verkar inte kunna länka, men Fred the bodyguard är en inspiration i sammanhanget. 😁

Thaiboxning är alltid bra att ha med sig.
Citera
2026-05-14, 11:32
Medlem
feemaxxxs avatar
Det om är det tragiska är att de här scammen (bägarspel, armbandsförsäljning, ficktjuveri) har pågått i åratal och har lurat tiotusentals turister utan att något lands myndigheter lyckas få bukt med problemen.
INGEN ärlig människa tycker att denna verksamhet ska finnas och ger orterna ett dåligt rykte.

Det är bra att youtuber blottar problemen, ju mer människor som set dessa clip, desto mer männsikor undviker att bli scammade.
Citera
2026-05-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag såg en best of-samling med ”scam busters” häromdagen, där de gick runt och skrek på ficktjuvar, armbandstomtar och rumäner som körde med bägarspel.

Ficktjuvarna fick väl vad de förtjänade, kan jag tycka, och möjligen även armbandstomtarna. Att bägarspel är ruffel och båg är så välkänt att bluffen knappast behöver avslöjas, men visst, hittar man ingen annan att skrika på så passar de ändå mallen. Klicksen ska ju in.

Men det fanns även en fjärde typ av ”scam” som jag inte alls förstod, där de skrek på afrikaner som sålde statyer av Eiffeltornet. Hur går den bluffen till?
Angående statyerna så handlar bluffen om att det finns en väldigt närliggande affär som säljer allt det där för ungefär halva priset mot vad dom tar. Och turisterna känner inte till den affären eftersom dom är just turister.
Citera
2026-05-14, 12:49
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Angående statyerna så handlar bluffen om att det finns en väldigt närliggande affär som säljer allt det där för ungefär halva priset mot vad dom tar. Och turisterna känner inte till den affären eftersom dom är just turister.

Hajar! Fast inte riktigt en bluff då utan mer som att köpa en banan på Pressbyrån istället för på Lidl. Statyn är ju trots allt värd vad turisten är villig att betala.
Citera
2026-05-14, 12:57
Medlem
Jazkers avatar
Jag tycker hans "scammer-videos" är bra, vore spännande att se honom göra samma sak i Stockholm.
Fred the Bodyguard är inspirerande i sin streetfighting. En örfil och en snabb lowkick så är problemet löst!
Citera
2026-05-14, 13:21
Medlem
DonLatinos avatar
Tror du verkligen att han gör någon som helst skillnad? Han är bara en högerextremist som letar efter folk att provocera för att skapa content. Han skiter fullständigt i fattiga människor som plockar småmynt ur fontäner eller som försöker lura turister att köpa armband med aggressiva metoder. Det är ganska enkelt; om någon försöker ge dig en ”gratis” grej så säger du nej, ignorerar dem, eller.. ja det här kanske låter revolutionerande - öppnar ögonen, iakttar din omgivning och undviker de helt.

Bedrägerierna finns ju för att just dessa dumma Européer fortsätter att delta i scamspelen frivilligt. Hade ingen deltagit hade dem försvunnit tillslut. Detta är det allra minsta problemet med invandringen. Men givetvis älskar högerpajaser att svartmåla folk såfort de har chansen.

Dessutom har bedrägerispel funnits i turistområden sen hundratals år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in