Citat:
Ursprungligen postat av
StigHelmutt
Borde vi ha fler som honom?
Skaffa en person som både har utstrålning, vågar göra sådant och dessutom gör det. Sedan har han en professionell kompis som är kampsportare som är med på hela upplägget och att kicka och puncha folk i ansiktet när det blir hett, dessutom filma allt. Hur många sådana finns det i en svensk stad, ingen?
Det gör göra i Europa för dom scammers och pickpoket är inte vana folk käftar emot eller accepterar fight och heller inte rädda. Han kampsportaren säger ju till och med helt lugnt "jag är inte rädd för dig" innan han han delar ut en rak höger, som får afrikanen att bli yr i chokladbollen. Det finns en till som ser ut som en neonazi i england som gör likvärdiga filmer btw.
Anekdot: Jag har konfronterat två scammers utomlands, den ena var en liten gymnasieflicka som försökte luras på 200 kr, och den andra såg ut som en datormupp och försökte luras på 50 kr. Det var i en butik. Tillvägagångssätt skrika och blir arg. Ja jag fick pengar, men om det är seriösare gatutjuvar så går det ju bli knivhuggen. Ja en tredje gång, två tjejer som försökte göra sitt fula moves, jag fick tillbaka pengar.
Jag tror ditt resonemang faller på mycket snack men lite verkstad utifrån folk som vill bli som Curt.