Citat:
Ursprungligen postat av
.nattramn.
Men låt mig då citera dig så du minns vad du skrev i det inläg som jag kritiserar dig över.
Du skrev:
"Nu vill de judiska extremister som kontrollerar Israel återigen "rena" Tempelberget.
Alla islamiska inslag ska förstöras och ett nytt judiskt tempel ska byggas"
För att rena tempelberget behöver man bränna en felfri röd kviga.
Fel. En judisk sekt menar att man måste offra en röd kviga. Det betyder inte att alla sionazister eller alla judar håller med. Exempelvis finns inga uppgifter om att mackabéerna skulle ha offrat en röd kviga när de "renade" Tempelberget genom att slå sönder de grekiska statyerna.
Dessutom satte jag "rena" inom citationstecken eftersom "reningen" inte är av en andlig karaktär utan är av en rasideologisk karaktär. Att muslimer så länge dominerat Palestina anser man vara en stor förödmjukelse. Resterna av denna dominans vill man eliminera.
Citat:
"lurade svenskar som inte fattar att Israel drivs av religiös extremism. Den israeliska regimen är av exakt samma skrot och korn som talibanerna."
Du du fullständigt ljuger eller som minst falskt antyder att det är den Israeliska staten som håller på med detta. Men sanningen är att den Israeliska staten vill behålla situationen som den är.
Vilket jävla skitsnack du kommer med. Det är allmänt känt och det finns mängder med källor som visar att regimens långsiktiga mål är judisk dominans av hela Jerusalems Gamla stad. Det innefattar Tempelberget.
Citat:
Tempelinstitutet är de som håller på med detta och de har inte offrat någon kviga om de inte gjort detta i hemlighet.
Detta är symptomatiskt för din argumentation. Du misslyckas med att sätta in uppgifterna du läst dig till i sitt sammanhang. Det stämmer att en judisk sekt vill offra en kviga på Tempelberget. Men detta betyder inte att det inte
samtidigt finns en önskan inom det israeliska etablissemanget om att kasta ut muslimerna ur Tempelberget
inklusive att riva deras religiösa byggnader.
Du har helt enkelt väldigt väldigt dålig koll.