2026-05-13, 21:26
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commandernic
han har nog inte koll alls .. rätten skulle nog inte skriva så i domen om det hade ändrats.

Påföljd
Villkorlig dom
100 dagsböter om 160 kr (16 000 kr)
Skadestånd
Damon Moayed-Mohseni ska betala skadestånd till Peter Nygren med 25 000
kr. Damon Moayed-Mohseni ska också betala ränta på beloppet enligt 6 §
räntelagen (1975:635) från den 19 mars 2024 till dess full betalning sker.
Brottsofferfond
Damon Moayed-Mohseni ska betala en avgift till brottsofferfonden på
1 000 kr.
Ersättning och återbetalning
Johan Landén ska få ersättning av staten med 111 738 kr. Beloppet fördelas
enligt följande:
• 65 040 kr arbete
• 21 562 kr tidsspillan
• 2 788 kr utlägg
• 22 348 kr mervärdesskatt
Damon Moayed-Mohseni ska betala tillbaka 89 390 kr av kostnaderna till
staten.
Han blandar eventuellt ihop dagsbotsbeloppet, som styrs av inkomsten, med återbetalningen av försvararkostnader som domstolen fastställt som en separat skuld till staten.
Citera
2026-05-13, 21:29
Medlem
Yeep och 25,000 + jämte ränta enligt räntelagen från och med mars 2024 så det e redan över 30,000kr han e skyldig för penningtvätt brottet

Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Han blandar eventuellt ihop dagsbotsbeloppet, som styrs av inkomsten, med återbetalningen av försvararkostnader som domstolen fastställt som en separat skuld till staten.
Citera
2026-05-13, 22:37
Medlem
Jag tycker att de kunde ha frikänt honom på några fler punkter angående hets mot folkgrupp. Det kanske går upp till HD med tanke på att det är ny lagstiftning.
Citera
2026-05-13, 23:04
Medlem
Womenwarriors avatar
Citat:
Trist nog så vill inte Helsingborgs TR lämna ut förundersökningsprotokollet digitalt:

Hade varit intressant att ta del av FUP eller ljudfiler från rättegången. Kanske kommer upp på Prime Crime?
Krimfup.se har alla förundersökningar, verkar som de har den.
Återkommer när jag fått tag i FUP
Citera
2026-05-13, 23:15
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Womenwarrior
Krimfup.se har alla förundersökningar, verkar som de har den.
Återkommer när jag fått tag i FUP
Grymt. Det skulle nog uppskattas av många i tråden.

Tack på förhand!
Citera
2026-05-13, 23:16
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Damon säger i en video att bötern kommer "de aldrig få se" https://www.tiktok.com/@damon.houdini0/video/7639465697214549270

Det verkar också vara pinsamt uppenbart att han inte vet skillnaden mellan skadestånd och böter
https://www.tiktok.com/@damon.houdini0/video/7639477354468805910
Citera
2026-05-17, 05:16
Medlem
Jappdinfrus avatar
Förneka= inte hålla med, alt. Inte tro på det. Min fråga till den här z1o staten är varför man i grundlagen har yttrandefrihet som täcker just delen om att få tycka o tänka fritt. Vad fan har vi kommit till att man måste hålla med något som dom flesta bara har läst i historieböcker. Är ju som att tvinga en ateist att tro på gud, e de jag som har tappat det eller fattar ni vad jag menar???
Citera
2026-05-17, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappdinfru
Förneka= inte hålla med, alt. Inte tro på det. Min fråga till den här z1o staten är varför man i grundlagen har yttrandefrihet som täcker just delen om att få tycka o tänka fritt. Vad fan har vi kommit till att man måste hålla med något som dom flesta bara har läst i historieböcker. Är ju som att tvinga en ateist att tro på gud, e de jag som har tappat det eller fattar ni vad jag menar???

Vad är "z1o staten"?
Citera
2026-05-17, 21:39
Medlem
Jappdinfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Vad är "z1o staten"?

Sionist staten, Sverige
Citera
2026-05-19, 08:23
Medlem
Citat:

Jag begriper inte i vilka fall man blir tvungen att betala advokatkostnader och i vilka fall man slipper. Finns det någon regel? Den här killen är rimligen bidragsförsörjd och borde ha låga inkomster.

Med 89 000 att få betala i advokatkostnader borde den här killen rimligen tackat nej till advokat, det hade blivit billigare. Får man det rådet någonstans, "du kan välja att ta emot en advokat men det kan bli väldigt dyrt ifall du fälls"? Advokaten vill rimligen ha jobb och kan inte gärna tipsa klienten om att strunta i advokat.
Citera
2026-05-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Jag begriper inte i vilka fall man blir tvungen att betala advokatkostnader och i vilka fall man slipper. Finns det någon regel? Den här killen är rimligen bidragsförsörjd och borde ha låga inkomster.

Med 89 000 att få betala i advokatkostnader borde den här killen rimligen tackat nej till advokat, det hade blivit billigare. Får man det rådet någonstans, "du kan välja att ta emot en advokat men det kan bli väldigt dyrt ifall du fälls"? Advokaten vill rimligen ha jobb och kan inte gärna tipsa klienten om att strunta i advokat.

Sålänge du inte har soc så blir du tvungen att betala advokaten
Citera
2026-05-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappdinfru

"Berättelsen om Förintelsen under efterkrigstiden handlar inte om att sprida fakta om historiska skeenden. De närmast undantagslöst förljugna och kraftigt överdrivna berättelserna om tyskars behandling av judar under andra världskriget som under samlingsbegreppet ”förintelsen” spridits av judar i media de senaste årtiondena tjänar som jag ser det tre helt andra och mindre smickrande syften:

-Att delegitimera i huvudsak europeiska folkslags självklara moraliska rätt att kämpa för etniskt homogena hemländer och mot folkutbyte.
-Att genom en förljugen offerroll moraliskt legitimera judarnas kamp för att ta över Palestina med hjälp av mord och etnisk rensning.
-Att skrämma folk från att uttala saklig och vederhäftig kritik mot judiskt beteende på gruppnivå.

Uppenbarligen är det så att Israel lagt in en överväxel när det gäller att rensa Gaza, Västbanken och södra Libanon på araber. Det är förmodligen den minskade judiska ”offerrollsstatusen” som detta agerande kan förväntas orsaka som gjort att judiska lobbyorganisationer sökt påverka svenska lagstiftare på så sätt att en saklig och vederhäftig diskussion av judars användande av Förintelsevapnet ska kunna utgöra brottet ”hets mot folkgrupp” nu från och med den 1 juli 2024."

(Svaret ovan är godkänt av åklagare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in