Citat:
Ursprungligen postat av
Jappdinfru
Förneka= inte hålla med, alt. Inte tro på det. Min fråga till den här z1o staten är varför man i grundlagen har yttrandefrihet som täcker just delen om att få tycka o tänka fritt. Vad fan har vi kommit till att man måste hålla med något som dom flesta bara har läst i historieböcker. Är ju som att tvinga en ateist att tro på gud, e de jag som har tappat det eller fattar ni vad jag menar???
"Berättelsen om Förintelsen under efterkrigstiden handlar inte om att sprida fakta om historiska skeenden. De närmast undantagslöst förljugna och kraftigt överdrivna berättelserna om tyskars behandling av judar under andra världskriget som under samlingsbegreppet ”förintelsen” spridits av judar i media de senaste årtiondena tjänar som jag ser det tre helt andra och mindre smickrande syften:
-Att delegitimera i huvudsak europeiska folkslags självklara moraliska rätt att kämpa för etniskt homogena hemländer och mot folkutbyte.
-Att genom en förljugen offerroll moraliskt legitimera judarnas kamp för att ta över Palestina med hjälp av mord och etnisk rensning.
-Att skrämma folk från att uttala saklig och vederhäftig kritik mot judiskt beteende på gruppnivå.
Uppenbarligen är det så att Israel lagt in en överväxel när det gäller att rensa Gaza, Västbanken och södra Libanon på araber. Det är förmodligen den minskade judiska ”offerrollsstatusen” som detta agerande kan förväntas orsaka som gjort att judiska lobbyorganisationer sökt påverka svenska lagstiftare på så sätt att en saklig och vederhäftig diskussion av judars användande av Förintelsevapnet ska kunna utgöra brottet ”hets mot folkgrupp” nu från och med den 1 juli 2024."
(Svaret ovan är godkänt av åklagare)