2026-05-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag funderade också på att varför och hur blev hon "Gunilla"? Varför inte "Gunnel"? Eller behålla sitt ursprungsnamn med stolthet?

Ja, tv-reportaget gav ju ingen trovärdighet åt " den drabbade". Det visade snarare en ärekränkt dam, ärekränkt att HENNES son blivit anklagad! Att han var så nöjd och glad och valde ofta att komma hem var fjärde helg, istället för var tredje, och allt var så bra men sen han anmäldes var plötsligt allt helt fel. Och nu har "mamma Arg" bestämt sig för att bakom ryggen på sin vägrande son ställa upp i alla fall! Då mobbar ju hon också honom...

Samt att hon inte ser skevheten i sina försök till verklighetsskildring.

Man får hoppas att de två följande delarna problematiserar det hela från andra vinklar för föräldrarna fick ju inte några intressanta och ifrågasättande frågor. Dottern gick ju t ex också på Lundsberg, går hon kvar? Och märkte hon inte av rasismen eller att hennes bror blev utsatt? Vet föräldrarna att sonen är oskyldig och inte har slagit någon?

Skulle vara kul att se en tidslinje över när kontakten mellan SVT och GvP tas jämfört med rättegången d v s är det efter att sonen dömts eller innan. Föräldrarna framstod som väldigt ovetande och naiva på ett sätt, sonen skulle själv ha tagit upp Lundsberg för att han hört att de hade så bra program för dyslektiker…kom igen! Trovärdighet nolla på den historien.
Citera
2026-05-13, 22:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Källa? Vänstermedia lär blåsa upp detta om det finns någon sanning i det.
Du minns inte strykjärnet?
Citera
2026-05-13, 22:30
Medlem
Addhocs avatar
Men HUR är det möjligt att folk fortsätter sätta sina ungar på Lundsberg? Har de levt under en sten hela sina liv?
Citera
2026-05-13, 22:57
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Ganska anmärkningsvärt att dokumentären i svt inte omnämner att Gunillas lilla ängel dömts för misshandel vid fyra tillfällen och inte ens var närvarande vid rap-battlen där han och hans mors heder kränktes.
Intressant, misshandel relaterat till skolan?

Låter ju nästan som favorut i repris Ondskan
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-05-13 kl. 22:59.
Citera
2026-05-13, 23:05
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Apropå Lundsberg så är det dags att riva skiten nu. En hop med överklassungar som fostras i fascistisk anda för att som äldre "ledare" kunna göra livet surt för andra. Jag har ofta vistats i Värmland och det finns mycket fint att vara stolt över där men Lundsberg är Värmlands värsta skamfläck. Många far illa där och bland så kallat vanligt folk har jag aldrig träffat någon som har något gott att säga om stället.
Citera
2026-05-13, 23:17
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Ganska anmärkningsvärt att dokumentären i svt inte omnämner att Gunillas lilla ängel dömts för misshandel vid fyra tillfällen och inte ens var närvarande vid rap-battlen där han och hans mors heder kränktes.
Jo i den dokumentär jag såg så nog nämndes det att pojken ifråga återkom till skolan dagen efter denna tillställning. I övrigt så vet jag självklart inte vad som hänt men att Lundsberg som helhet är ett jävla rövhål, om den saken finns ingen tvekan.
Citera
2026-05-13, 23:21
Medlem
israelisinnocents avatar
Det hela startade med ett så kallat ”rap battle” där yngre elever riktade kränkningar och rasistiska påhopp mot fem äldre. Kvällen efter utförde de äldre eleverna sin hämnd.

De bröt sig in i elevernas rum och misshandlade dem. Fyra av fem dömdes, en av dem är Gunilla von Platens son.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gunilla-von-platen-berattar-sonen-domd-for-misshandel/
Citera
2026-05-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Intressant, misshandel relaterat till skolan?

Låter ju nästan som favorut i repris Ondskan
Hur var det nu. "Jan har alltid haft en livlig fantasi" eller liknande /Giilovs luttrade mor, på ålderns höst.

Här måste det nu väl ändå finnas ett enda jäkla foto eller video som odiskutabelt visar Porschebältet (givetvis) under användning. Pennalism har det ju tjatats om där genom åren. Hur skulle det vara om framtida samhällstoppar "meriterade" genom blod och namn började fatta vuxna beslut, där i tredje ring, och sa att det räcker nu.

Direkta nasseramsor och kommentarer om pengar i familjen inför husherre/-fru, riktigt felknullade barn. Och filma eländet? Pappa skulle ha dragit ut innan avslut. Om det nu är tvättäkta von Silverslakkuk som fyllde mor, eller annat, bakom pappsens rygg.

Förnedrande nollningen på vårt gymnasium gav vi fan i, för 35 år sedan. Barnsligt skit, som kunde avbrytas från ett år till nästa.

"Nä, fru von P, ingen mobbing förekommer". De vuxna på LS har fått foten förut när strålkastarljuset riktats dit. Rewind and repeat.

Men visst, hennes gosse har slagit. Rätt ska vara rätt. Vad är hönan respektive ägget.
Citera
2026-05-13, 23:28
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Det hela startade med ett så kallat ”rap battle” där yngre elever riktade kränkningar och rasistiska påhopp mot fem äldre. Kvällen efter utförde de äldre eleverna sin hämnd.

De bröt sig in i elevernas rum och misshandlade dem. Fyra av fem dömdes, en av dem är Gunilla von Platens son.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gunilla-von-platen-berattar-sonen-domd-for-misshandel/

Jodå jag såg detta i dokumentären. Grejen är att detta är inget nytt utan sånt har förekommit på Lundsberg sedan skolan startades och det har dessutom förekommit med skolans goda minne. Alla de som sätter sina ungar i den skolan måste ju veta vad som förekommer där om de inte är både blinda och döva och inte ens kan läsa blindskrift.
Citera
2026-05-13, 23:34
Medlem
Som VD hade jag givetsvis aldrig under några som helst omständigheter anställt någon med en bakgrund på Lundsberg.
Citera
2026-05-13, 23:44
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Som VD hade jag givetsvis aldrig under några som helst omständigheter anställt någon med en bakgrund på Lundsberg.
Nä det kan vara en bra början. Funderar på om det finns någon här och läser som har ett barn (eller fler) på Lundsberg? Nä det är säkert under deras värdighet att läsa och skriva på Flashback, åtminstone officiellt men under ytan är de nog lika nyfikna som alla andra så helt säkert finns det någon som finner hit. Nåväl då undrar jag, varför vill ni att era barn fostras till svin?
Citera
2026-05-13, 23:58
Medlem
I SVT får Günel von Platen ge bilden av att hennes son inte hade någon del i misshandeln, trots att förundersökningsprotokollet innehåller uppgifter som pekar på motsatsen. Vad gäller den rasistiska kepsen han bar avstår jag från vidare kommentarer. Vilket haveri.

https://i.imgur.com/pShyGS5.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in