2026-05-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Ursäkta sent inlägg, men man ska väl inte blanda ihop SSHL med Lundsberg?
Jag har två barn som gått där och båda har varit mycket nöjda.
De har haft en bra karriär efter skolgången.
Nu är det lite rivalitet mellan Lundsberg och SSHL
Enligt SSHL-elever så är Lundsberg som tomma tunnor, bullrar mycket men finns inte så mycket i dem.
Till exempel Ian Wachtmeisters beteende både vad han berättat och hur han framställde sej i TV, skulle inte fungera på SSHL.

Inte bara Lundsberg behöver granskas – även Sigtuna.

För några år sedan utsattes en flicka på SSHL för en våldtäkt av två äldre elever. Hon berättade vad som hänt för husmor, men inget gjordes. När rektorn senare informerades hände fortfarande ingenting. Flickan mådde allt sämre och först efter ungefär ett halvår berättade hon för sin mamma.

En polisanmälan upprättades och videoförhör hölls. Ärendet gick mellan flera åklagare. Fallet beskrevs som känsligt eftersom en av föräldrarna ska ha varit mycket högt uppsatt.

Det mest centrala beviset i sådana här mål – videoförhöret – ska sedan ha försvunnit ur arkivet.

Det är fortfarande en tickande bomb. Förr eller senare kommer sanningen om de två killarna att komma fram.
Citera
2026-05-13, 20:50
Medlem
Perkabalos avatar
260513
Nu är det nog tuffare för snorungarna att vara kaxiga och behandla folk som skit.
när det är så enkelt som det verkar som att få några barn att spränga/skjuta/elda någon eller sätta dit någon i rika familjen. Det skulle jag tänka på om jag hade massor med pengar och fruktansvärt bortskämda barn.
Citera
2026-05-13, 20:53
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Det kan ju bli lite dålig stämning mellan föräldrarna i näringslivets topp
nu när detta har kommit fram.

Hade jag fått veta att min son blivit grovt mobbad i skolan hade jag blivit ondskefull. Utan preskriptionstid.
Jag hade givit mig ut på jakt,
bokstavligen, och jag hade njutit av att se min sons mobbares rädsla och smärta.

Tror du att von Platen skulle jaga mobbarna? De kommer att ge sin son en lysande framtid med sina kontakter och pengar. Det kan bara vanliga svenneföräldrar drömma om. Jag skiter i överklassdräggens ungar och hur de misshandlar andra, snortar och har urinsex. Jag bryr mig bara om vanliga svenska skolungar som ska slippa all jävla mobbning vilket drabbar 100000 elever. Varje jävla år!
Citera
2026-05-13, 20:59
Medlem
Hög tid att lägga ner Lundsberg och andra internatskolor! Överklassens ligister till ungar klarar inte att bete sig som folk oavsett hur mycket regler och vackra statements som skolledningen lägger fram. Dessutom är personalen medvetna och medskyldiga. Miljön är som gjord för pennalism och övergrepp, varken föräldrar eller personal kan (eller vill) stoppa det. Rasism och judehat frodas fritt.
Citera
2026-05-13, 21:10
Medlem
Typisk woke SVT. Lägg ned skiten! Finns förstås inte ett uns av sanning eller så är också allt väldigt överdrivet. "Turkinnan" Gunilla bevisar att hon inte har någon humor.
Sonen målas upp dessutom upp som en dunderneger, men egentligen är han rågblond, totalt vit, som sina föräldrar (det skymtas fram bakom blurrningen).

Men det måste ju ändå turk på burk erkänna: att det sticker lite i ögonen när en sådan person (Gunilla, påhittat namn dessutom) konverterar sig till adelskap. Det är inte riktigt adel för många, lite svårsmält denna så kallade "klassresa".
Senast redigerad av christerst 2026-05-13 kl. 21:16.
Citera
2026-05-13, 21:14
Medlem
Karriäristen "Gunilla" (från fädernet Günüll, uttalas som kräks ) gör allt för att boosta sin dalanda karrriärsbana. Patetiskt.
Citera
2026-05-13, 21:14
Medlem
upplysas avatar
Förundersökningsprotokoll
Fup & Dom
Värmlands tingsrätt
B 458-25
https://fup.link/tr/varmlands/b-458-25

Citera
2026-05-13, 21:33
Medlem
Mustiga Mauri har faktiskt fått besöka Lundsberg som reporter. Rätt kul att se på : https://youtu.be/6qIWa_D-1Bc?si=A5nivTnO876COv7U
Citera
2026-05-13, 21:35
Medlem
Om det fanns mer rasism på Lundsberg kanske man kunde slippa Günüll och andra statussökande invandrare.
Citera
2026-05-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Typisk woke SVT. Lägg ned skiten! Finns förstås inte ett uns av sanning eller så är också allt väldigt överdrivet. "Turkinnan" Gunilla bevisar att hon inte har någon humor.
Sonen målas upp dessutom upp som en dunderneger, men egentligen är han rågblond, totalt vit, som sina föräldrar (det skymtas fram bakom blurrningen).

Men det måste ju ändå turk på burk erkänna: att det sticker lite i ögonen när en sådan person (Gunilla, påhittat namn dessutom) konverterar sig till adelskap. Det är inte riktigt adel för många, lite svårsmält denna så kallade "klassresa".

Jag funderade också på att varför och hur blev hon "Gunilla"? Varför inte "Gunnel"? Eller behålla sitt ursprungsnamn med stolthet?

Ja, tv-reportaget gav ju ingen trovärdighet åt " den drabbade". Det visade snarare en ärekränkt dam, ärekränkt att HENNES son blivit anklagad! Att han var så nöjd och glad och valde ofta att komma hem var fjärde helg, istället för var tredje, och allt var så bra men sen han anmäldes var plötsligt allt helt fel. Och nu har "mamma Arg" bestämt sig för att bakom ryggen på sin vägrande son ställa upp i alla fall! Då mobbar ju hon också honom...

Samt att hon inte ser skevheten i sina försök till verklighetsskildring.
Citera
2026-05-13, 21:42
Medlem
Ganska anmärkningsvärt att dokumentären i svt inte omnämner att Gunillas lilla ängel dömts för misshandel vid fyra tillfällen och inte ens var närvarande vid rap-battlen där han och hans mors heder kränktes.
Citera
2026-05-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag funderade också på att varför och hur blev hon "Gunilla"? Varför inte "Gunnel"? Eller behålla sitt ursprungsnamn med stolthet?

Ja, tv-reportaget gav ju ingen trovärdighet åt " den drabbade". Det visade snarare en ärekränkt dam, ärekränkt att HENNES son blivit anklagad! Att han var så nöjd och glad och valde ofta att komma hem var fjärde helg, istället för var tredje, och allt var så bra men sen han anmäldes var plötsligt allt helt fel. Och nu har "mamma Arg" bestämt sig för att bakom ryggen på sin vägrande son ställa upp i alla fall! Då mobbar ju hon också honom...

Samt att hon inte ser skevheten i sina försök till verklighetsskildring.

Ja, hon är förment ärekränkt å sin sons vägnar, spelar åtmintone rätt bra med i det spelet. Men häxan avslöjar sig när hon hetsigt lägger sig i rektorns narrativ, med väldigt obehagliga och ovälkomna "ja", "ja", "ja", "ja". Ren hets. Jag skulle själv ta mycket illa upp av att bli permanent avbruten på det viset. Inte konstigt om hennes son är störd, med en sådan häxa till mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in