2026-05-13, 20:33
Medlem
Jag tror du borde fokusera på minecraft eller något liknande för folk i din ålder istället, då kanske du mår lite bättre. Lev väl!

Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Men du har ju känslor för dom kriminella.
Är inte det om något omoget?
Sen så kan vi inte vänta i evigheter på trygghet utan måste agera direkt.
Citera
2026-05-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Jag tror du borde fokusera på minecraft eller något liknande för folk i din ålder istället, då kanske du mår lite bättre. Lev väl!

Typiskt vänsterbabbel och vänsterattityd.
Inte undra på att de flesta ser ner på er och tycker ni är skadade och efterblivna.
Citera
2026-05-13, 20:39
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Vart snattas det mest, Sverige eller Saudi-Arabien?

Vänstern kan ju inte tro på sig själva, när de hävdar att det inte finns ett samband mellan brottspåföljdens kännbarhet och incitamentet att begå ett sådant brott.

Detta kan enkelt bevisas genom att man tänker sig olika brott, allt från väldigt milda (slänga fimp på gatan) till väldigt grova (styckmord), och man går till sig själv och sin egen benägenhet att begå brottet ifråga ifall brottspåföljden som man riskerade var 1 öre i böter, eller dödsstraff genom tortyr.

Det finns nog knappt inte en enda människa som skulle våga slänga en fimp på gatan, om man därigenom riskerade dödsstraff genom tortyr.

Sedan kan man fråga sig om det är taskigt mot de få personer som måste utstå dessa stränga straff. Men att sambandet ju strängare straff desto färre brott finns, är för helsike självklart!

Man kan även diskutera ifall alla förbud i Sverige är legitima. Sålänge helt normala saker såsom terrängkörning på sin egen mark är förbjudet, vill inte heller jag att rättssystemet ska fungera bra. Men man får ju för diskussionens skull förutsätta att lagarna är rättvisa och endast fokuserar på att förbjuda RIKTIGA BROTT (stöld, misshandel, våldtäkt, mord och några till).
Citera
2026-05-13, 20:41
Medlem
Citat:
Hej sossevänstermiljöcenter-fjantar.

Kom på ett par saker:

Vart snattas det mest, Sverige eller Saudi-Arabien?
Vart finns det mest gangsterism, Sverige eller Nord-Korea?

Nån noggrannare förklaring tycker inte jag behövs, utan svara på dessa två frågor, bara.
Jag vet att ni är ynkliga och fega, men försök svara åtminstone.

Jag vet inte var det snattas mest
Mest gangstrar i Sverige
Men i USA där man har dödsstraff och väldigt många brottslingar
Citera
2026-05-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Vänstern kan ju inte tro på sig själva, när de hävdar att det inte finns ett samband mellan brottspåföljdens kännbarhet och incitamentet att begå ett sådant brott.

Detta kan enkelt bevisas genom att man tänker sig olika brott, allt från väldigt milda (slänga fimp på gatan) till väldigt grova (styckmord), och man går till sig själv och sin egen benägenhet att begå brottet ifråga ifall brottspåföljden som man riskerade var 1 öre i böter, eller dödsstraff genom tortyr.

Det finns nog knappt inte en enda människa som skulle våga slänga en fimp på gatan, om man därigenom riskerade dödsstraff genom tortyr.

Sedan kan man fråga sig om det är taskigt mot de få personer som måste utstå dessa stränga straff. Men att sambandet ju strängare straff desto färre brott finns, är för helsike självklart!

Man kan även diskutera ifall alla förbud i Sverige är legitima. Sålänge helt normala saker såsom terrängkörning på sin egen mark är förbjudet, vill inte heller jag att rättssystemet ska fungera bra. Men man får ju för diskussionens skull förutsätta att lagarna är rättvisa och endast fokuserar på att förbjuda RIKTIGA BROTT (stöld, misshandel, våldtäkt, mord och några till).

Du skriver bättre än jag men vete fan om dom ändå fattar.
Jag är inne på riktiga brott men det här flumfolket bagatelliserar även dom.
Antingen är de dumma och förstår inte offrens lidande och är de smarta och förstår offrens lidande, ja då är de totalt onda.

Jag har fått genomlida att ett somaliegäng som robbade mig fick villkorligt och domaren såg ut och lät som en sossekvinna rakt igenom.
Surrealistisk osmakligt var det !!!
Citera
2026-05-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jag vet inte var det snattas mest
Mest gangstrar i Sverige
Men i USA där man har dödsstraff och väldigt många brottslingar

Ja Sverige och USA är ju tvillingsamhällen ,
va ?
100 % lika varandra, right ?
Citera
2026-05-13, 20:53
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Att hårdare fängelsestraff inte alltid avskräcker tror jag beror till viss del på att man har det ganska bra i svenska fängelser. Skulle våra fängelser vara mer i stil med sånt man sett i t.ex. den där serien "Inifrån världens värsta fängelser" så skulle det vara mer avskräckande att riskera att hamna bakom galler.
Citera
2026-05-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Att hårdare fängelsestraff inte alltid avskräcker tror jag beror till viss del på att man har det ganska bra i svenska fängelser. Skulle våra fängelser vara mer i stil med sånt man sett i t.ex. den där serien "Inifrån världens värsta fängelser" så skulle det vara mer avskräckande att riskera att hamna bakom galler.

Tio år avskräcker väl ändå mer än fyra år, även om Sveriges kåkar inte är lika ruggiga som Colombias ?
Citera
2026-05-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ja Sverige och USA är ju tvillingsamhällen ,
va ?
100 % lika varandra, right ?

Så Sverige och Nordkorea är lika då eller?
Citera
2026-05-13, 20:59
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Tio år avskräcker väl ändå mer än fyra år, även om Sveriges kåkar inte är lika ruggiga som Colombias ?
Jo för de allra flesta är det nog mer avskräckande, absolut.
Citera
2026-05-13, 21:00
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Du skriver bättre än jag men vete fan om dom ändå fattar.
Jag är inne på riktiga brott men det här flumfolket bagatelliserar även dom.
Antingen är de dumma och förstår inte offrens lidande och är de smarta och förstår offrens lidande, ja då är de totalt onda.

Jag har fått genomlida att ett somaliegäng som robbade mig fick villkorligt och domaren såg ut och lät som en sossekvinna rakt igenom.
Surrealistisk osmakligt var det !!!

Beklagar din upplevelse. Mitt råd: dont get mad, get even! Någon gång tänker jag hämnas på politikerna som islamiserade Sverige. Men hämnas inte omgående för då är det lättare för dem att avslöja att det är du. Vänta länge och planera det du ska göra noga. (Fotnot: Hämnd kan se inom jurisdiktionens lagars ramar, skribentens anm.)

Om jag ska agera djävulens advokat så anför vänstern argumentet att inte alla människor är helt rationella, och att vissa kan begå brott i stundens hetta och inte ha en enda tanke på konsekvenserna. Detta köper emellertid inte jag. Inte ens om jag hade händerna fulla med jobbiga prylar och det spöregnade och jag saknade paraply, skulle jag slänga en fimp på gatan om jag visste att jag därigenom riskerade dödsstraff genom tortyr. Sånt har man ju i bakhuvudet. Kan liknas vid att gå på lina spänd över ett stup, ingen tänker "jaha, jag trodde man inte behövde gå på linan och att man kunde gå i luften också, ingen har lärt mig". Om ett land hade så stränga straff skulle ju varenda människa på jorden känna till det.

Och om man gillar att vara human, så kan man betänka att om somaliegäng genom omänskligt stränga lagar skräms från att robba någon, så är detta det mest humana även sett ur somaliernas egna perspektiv (eftersom de inte behöver bli kriminella då, och därmed inte riskera det stränga straffet).
Citera
2026-05-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Så Sverige och Nordkorea är lika då eller?

Näe, men tänk så här....tänk om USA sänkte sina straff till svensk nivå?
Vad skulle hända då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in