Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Du skriver bättre än jag men vete fan om dom ändå fattar.
Jag är inne på riktiga brott men det här flumfolket bagatelliserar även dom.
Antingen är de dumma och förstår inte offrens lidande och är de smarta och förstår offrens lidande, ja då är de totalt onda.
Jag har fått genomlida att ett somaliegäng som robbade mig fick villkorligt och domaren såg ut och lät som en sossekvinna rakt igenom.
Surrealistisk osmakligt var det !!!
Beklagar din upplevelse. Mitt råd: dont get mad, get even! Någon gång tänker jag hämnas på politikerna som islamiserade Sverige. Men hämnas inte omgående för då är det lättare för dem att avslöja att det är du. Vänta länge och planera det du ska göra noga. (
Fotnot: Hämnd kan se inom jurisdiktionens lagars ramar, skribentens anm.)
Om jag ska agera djävulens advokat så anför vänstern argumentet att
inte alla människor är helt rationella, och att vissa kan begå brott i stundens hetta och inte ha en enda tanke på konsekvenserna. Detta köper emellertid inte jag. Inte ens om jag hade händerna fulla med jobbiga prylar och det spöregnade och jag saknade paraply, skulle jag slänga en fimp på gatan
om jag visste att jag därigenom riskerade dödsstraff genom tortyr. Sånt har man ju i bakhuvudet. Kan liknas vid att gå på lina spänd över ett stup, ingen tänker "jaha, jag trodde man inte behövde gå på linan och att man kunde gå i luften också, ingen har lärt mig".
Om ett land hade så stränga straff skulle ju varenda människa på jorden känna till det.
Och om man gillar att vara human, så kan man betänka att om somaliegäng genom omänskligt stränga lagar skräms från att robba någon, så är detta det mest humana
även sett ur somaliernas egna perspektiv (eftersom de inte behöver bli kriminella då, och därmed inte riskera det stränga straffet).