2026-05-13, 18:40
Medlem
Okej, så har du någon bakgrund i psykologi eller hur motiverar du din expertis gällande det mänskliga psyket?

Från hur du skriver så måste jag säga att du framstår som oerhört korkad och oförmögen att tänka bortom dina känslor gentemot kriminella som grupp.
Tur för dig att du är anonym, ganska pinsamt

Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Så alla i USA hade blivit snälla och skötsamma med svenska konsekvenser?

Ni vänsterfjollor förstår er inte på the human mind, speciellt inte de kriminellas sinne.
Alla är inte stackars felbehandlade fattiga offer, utan det finns människor som helt enkelt är genomonda monster som lever för att skada andra och bli rika på andras lidande.
Citera
2026-05-13, 19:21
Medlem
Citat:
Jag har lika mycket empati för kriminella som dom har för mig,
så avrättning av dom skulle inte störa mig ett dugg.

Man kan inte vänta i tusen år på att Sveriges godhetsknarkande nån gång kanske ska börja fungera.
Problemet är att i länder som Nord-Korea löper du större risk att bli illa åtgången av regimen, än du är att råka illa ut av pga kriminella i Sverige.

Och i USA som ju har hårdare straff än vi har i Sverige, är risken större för dig att bli mördad, rånad osv.

Så hur fan ska man göra för att minska risken för att bli utsatt för brott i Sverige? Jag gissar att du tycker att lösningen är hårdare straff. Jag tycker att jag visat att det inte funkar så enkelt. Att man sedan inte skulle gråta över att vissa idioter låstes in på livstid eller nackades, är liksom en annan femma.
Citera
2026-05-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Problemet är att i länder som Nord-Korea löper du större risk att bli illa åtgången av regimen, än du är att råka illa ut av pga kriminella i Sverige.

Och i USA som ju har hårdare straff än vi har i Sverige, är risken större för dig att bli mördad, rånad osv.

Så hur fan ska man göra för att minska risken för att bli utsatt för brott i Sverige? Jag gissar att du tycker att lösningen är hårdare straff. Jag tycker att jag visat att det inte funkar så enkelt. Att man sedan inte skulle gråta över att vissa idioter låstes in på livstid eller nackades, är liksom en annan femma.

Vänsterpacket VILL ju att det ska finnas våld och annan brottslighet och därför propagerar vänsterpacket för saft och bulle-straff.
Hur väl har såna straff funkat då ?
Berätta gärna.
Citera
2026-05-13, 19:33
Medlem
Citat:
Vänsterpacket VILL ju att det ska finnas våld och annan brottslighet och därför propagerar vänsterpacket för saft och bulle-straff.
Hur väl har såna straff funkat då ?
Berätta gärna.
Jag tror att det behövs en helhet.

- Folk som är farliga för andra ska vara inlåsta. Oavsett ålder.

- Brott måste bestraffas även om det inte gör att brottslingen slutar begå brott.

- Folk som åker in i fängelse och ska ut om typ 5-15 år måste ges någon form av möjlighet att byta spår.

- Det bästa sättet att få ner kriminalitet är att jobba förebyggande, så att det är mindre folk att straffa.

Om jag visste hur man bäst skulle få dessa saker att funka. Både att få fast och straffa/rehabilitera de som begår brott och förebygga så att inte folk blir kriminella, skulle jag vara miljardär. Jag vet helt enkelt inte hur man gör.

Det jag vet är att det inte hjälper att bjuda på saft och bullar. Enbart. Och inte heller hjälper det att göra som i USA.
Citera
2026-05-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror att det behövs en helhet.

- Folk som är farliga för andra ska vara inlåsta. Oavsett ålder.

- Brott måste bestraffas även om det inte gör att brottslingen slutar begå brott.

- Folk som åker in i fängelse och ska ut om typ 5-15 år måste ges någon form av möjlighet att byta spår.

- Det bästa sättet att få ner kriminalitet är att jobba förebyggande, så att det är mindre folk att straffa.

Om jag visste hur man bäst skulle få dessa saker att funka. Både att få fast och straffa/rehabilitera de som begår brott och förebygga så att inte folk blir kriminella, skulle jag vara miljardär. Jag vet helt enkelt inte hur man gör.

Det jag vet är att det inte hjälper att bjuda på saft och bullar. Enbart. Och inte heller hjälper det att göra som i USA.

Hot om att aldrig få återvända till samhället efter muck, kanske ?
Citera
2026-05-13, 19:58
Medlem
Varför ens starta en tråd om du inte klarar av att ha en konversation med någon? Ville du bara att alla skulle hålla med om din idioti?

Och när sa jag att de ska gå fria? Allt är inte så enkelt och svartvitt har du gått ut grundskolan?

Skulle även råda dig söka hjälp med tanke på dina tidigare trådar och hut ohälsosamt mycket du hatar människor som har en annan åsikt än dig. Prata med VC, de kan hjälpa dig.

Citat:
Och att vilja låta dom gå fria är inte pinsamt eller? Ännu större tur för dig att du är anonym, din hiv-smittade VÄNSTRA fittläpp
Senast redigerad av ientrea 2026-05-13 kl. 20:01. Anledning: Tillägg
Citera
2026-05-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Varför ens starta en tråd om du inte klarar av att ha en konversation med någon? Ville du bara att alla skulle hålla med om din idioti?

Och när sa jag att de ska gå fria? Allt är inte så enkelt och svartvitt har du gått ut grundskolan?

Skulle även råda dig söka hjälp med tanke på dina tidigare trådar och hut ohälsosamt mycket du hatar människor som har en annan åsikt än dig. Prata med VC, de kan hjälpa dig.

Om vänstermänniskor tycker jag är sjuk så anser jag mig frisk, vice versa.

Hur ska problemet med brottslighet lösas då, menar du?
Berätta gärna för du verkar ju veta ALLT.
Citera
2026-05-13, 20:03
Medlem
FunAndGamess avatar
Ni som gaggar om USA borde betänka att de har jurysystem och mängder av icke vita och "antirasister" vars tankevärld i stor utsträckning kretsar kring raslig rättvisa, som ni nog alla kan gissa vad det betyder. Och dessutom är politiskt kampanjande i stor utsträckning kopplat till domarutnämningar, och resultatet är mängder av totala vänsterdåredomare som beter sig som vänster dårar mer eller mindre alltid gör vad gäller grova våldsbrottslingar.

Negern som högg ihjäl den ukrainska tjejen (Iryna Zarutska) på ett tåg hade begått extrema mängder brott, inklusive våldsbrott, och ändå spenderat väldigt lite tid i fängelse trots att det borde blivit slutförvaring många år tidigare. Ett tag senare var det en annan neger (såklart) på ett annat tåg som angrep en annan kvinna genom att hälla bensin över henne och tända på, samma sak där; hur många brott som helst, slutförvaring var den uppenbart rimliga responsen, men pga vänsterdräggiga domare blev han utsläppt om och om igen. Finns hur många såna historier som helst, exakt samma sak om och om igen tills det slutar med helt groteska mord.

Förresten har några olydiga högerextremister börjat göra väggmålningar dedikerade till Iryna Zarutska. Vänstertomtarna som först såg till att hennes mördare var fri att mörda henne tog honom därefter i försvar efter mordet och nu har de blivit väldigt upprörda över dessa väggmålningar dedikerade till hennes minne. Folk måste komma över sina vanföreställningar om vänstertomtar som naiva idealister som är känslomässigt omogna. Visst, några såna finns men de som dominerar och är de tongivande typerna inom vänstern är genuint onda på ett sätt som normalt funtade och någorlunda sansade människor nog har svårt att föreställa sig.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-05-13 kl. 20:10.
Citera
2026-05-13, 20:06
Medlem
Nu är du lika enkelspårig igen. Bara för att jag säger att din slutsats är barnslig och banal så betyder det inte att jag själv kan allt.
Men tillskillnad från dig så tycker jag beslut och system skall fattas och utformas på vetenskaplig grund inte på en 13-årings känsloliv.

Citat:
Om vänstermänniskor tycker jag är sjuk så anser jag mig frisk, vice versa.

Hur ska problemet med brottslighet lösas då, menar du?
Berätta gärna för du verkar ju veta ALLT.
Citera
2026-05-13, 20:07
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Hej sossevänstermiljöcenter-fjantar.

Kom på ett par saker:

Vart snattas det mest, Sverige eller Saudi-Arabien?
Vart finns det mest gangsterism, Sverige eller Nord-Korea?

Nån noggrannare förklaring tycker inte jag behövs, utan svara på dessa två frågor, bara.
Jag vet att ni är ynkliga och fega, men försök svara åtminstone.
"Var" och "var". Vad var det som den lille nationalisten ville ha svar på? "Därt" eller "härt"?
Citera
2026-05-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Nu är du lika enkelspårig igen. Bara för att jag säger att din slutsats är barnslig och banal så betyder det inte att jag själv kan allt.
Men tillskillnad från dig så tycker jag beslut och system skall fattas och utformas på vetenskaplig grund inte på en 13-årings känsloliv.

Men du har ju känslor för dom kriminella.
Är inte det om något omoget?
Sen så kan vi inte vänta i evigheter på trygghet utan måste agera direkt.
Citera
2026-05-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
"Var" och "var". Vad var det som den lille nationalisten ville ha svar på? "Därt" eller "härt"?

Nationalist vete fan.
Jag vill bara ha trygghet.
Är det fel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in