2026-05-13, 19:29
Medlem
VARNING för Northstar i Kista (tidigare på Isafjordsgatan) och nuvarande ZaNorth i Kista Galleria.

Jag gjorde en hårtransplantation där och resultatet blev katastrofalt. Inte bara att donorområdet bak på huvudet blev tydligt överuttaget och ojämnt, nästan ingenting växte heller efter transplantationen. Jag förlorade grafts från donorområdet utan att få något riktigt resultat tillbaka.

Det som gör mig ännu mer frustrerad är att jag i efterhand upplever att alla grafts som togs inte ens användes korrekt under själva transplantationen. Hela processen kändes extremt oseriös och gav mig starka tvivel kring kompetensen hos personerna som utförde behandlingarna.

Personen bakom verksamheten heter Helen. Under tiden jag var där såg jag flera personer involverade i behandlingarna som inte gav intryck av att vara professionell medicinsk personal. Tidigare verkade de även ta in folk från Turkiet och Iran innan verksamheten senare fortsatte under nytt namn.

Nu finns verksamheten istället som ZaNorth i Kista Galleria efter att Northstar försvann/gick i konkurs.

Jag skriver detta för att andra ska vara försiktiga. Gör ordentlig research innan ni låter någon röra ert hår eller ansikte. Kontrollera utbildning, legitimation, erfarenhet och riktiga långtidsresultat.
Citera
2026-05-13, 19:35
Medlem
Fantens avatar
Första varningstecknet är att det är en klinik som ligger i en galleria. Kista Galleria dessutom.
Citera
2026-05-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZanorthClinicHelen
VARNING för Northstar i Kista (tidigare på Isafjordsgatan) och nuvarande ZaNorth i Kista Galleria.

Jag gjorde en hårtransplantation där och resultatet blev katastrofalt. Inte bara att donorområdet bak på huvudet blev tydligt överuttaget och ojämnt, nästan ingenting växte heller efter transplantationen. Jag förlorade grafts från donorområdet utan att få något riktigt resultat tillbaka.

Det som gör mig ännu mer frustrerad är att jag i efterhand upplever att alla grafts som togs inte ens användes korrekt under själva transplantationen. Hela processen kändes extremt oseriös och gav mig starka tvivel kring kompetensen hos personerna som utförde behandlingarna.

Personen bakom verksamheten heter Helen. Under tiden jag var där såg jag flera personer involverade i behandlingarna som inte gav intryck av att vara professionell medicinsk personal. Tidigare verkade de även ta in folk från Turkiet och Iran innan verksamheten senare fortsatte under nytt namn.

Nu finns verksamheten istället som ZaNorth i Kista Galleria efter att Northstar försvann/gick i konkurs.

Jag skriver detta för att andra ska vara försiktiga. Gör ordentlig research innan ni låter någon röra ert hår eller ansikte. Kontrollera utbildning, legitimation, erfarenhet och riktiga långtidsresultat.
vad krävs det för utb för att göra sådana ingrepp
Citera
2026-05-13, 21:05
Bannlyst
Jag hoppas att du återfår din hälsa!

Jag rekommenderar att du söker på Aajonus Vonderplanitz, han återhämtade sig från allmöjliga medicinska ingrepp och nådde riktigt god hälsa genom sin rå-kost Primal Diet. Det är också hur du återfår normal hårväxt, eftersom jag har ett väldigt hälsosamt hårsvall efter att själv i yngre 20 års åldern varit oroad för håret och själv tänkt på en transplantation eller "medicinering" som egentlig bara skadar och förgiftar dig jämfört med att äta rätt mat på ett klokt sätt.
Citera
2026-05-14, 00:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Hårklyverier kanske men bolaget "... ska bedriva verksamhet inom skönhets- och kroppsvård" (från allabolag) och registrerades 2021-11-15, men kollar man årsredovisningen för 2023 och 2024 så "bedriver verksamhet inom inom bygg, snickeri, måleri och VVS" (från dess årsredovisning). För år 2025 omsatte företaget 47 000 och gjorde 20 000 i vinst. Är de rörmokare?
Citera
Igår, 19:52
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Första varningstecknet är att det är en klinik som ligger i en galleria. Kista Galleria dessutom.
Måste hålla med här. Det ger ett oseriöst intryck på något sätt när en sådan verksamhet bedrivs i en galleria!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in