2026-05-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
DNA på påsen är ju egentligen irrelevant, det är olagligt att inneha kokain och även fast Katja hävdar att påsen inte är hennes, så är den i hennes besittning och ligger i hennes väska. Det är innehav.
Sen är det karma att somaliepannan Katja åker dit efter att ha varit med i rejvkommisionen

Nej, det är inte irrelevant. Om såväl påse som väska och snortrör alla hade haft DNA från en annan person men inget från Katja, så hade det bidragit ganska starkt till rimligt tvivel kring vems grejerna egentligen var. Samma sak om de alla haft Katjas DNA, men då istället stärkt bevisningen emot henne.
Citera
2026-05-13, 18:36
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Nej, det är inte irrelevant. Om såväl påse som väska och snortrör alla hade haft DNA från en annan person men inget från Katja, så hade det bidragit ganska starkt till rimligt tvivel kring vems grejerna egentligen var. Samma sak om de alla haft Katjas DNA, men då istället stärkt bevisningen emot henne.

Trådmongot fortsätter försöka tänka!

Det hade verkligen inte bidragit till något tvivel. Visa gärna på en dom där tingsrätten anser att DNA på en knarkpåse från någon annan än innehavaren gör det mindre sannolikt att det är innehavarens påse. Dvs. att påsen är planterad på innehavaren.

En dom.

Att det finns DNA från någon annan på påsen är rentav förväntat eftersom Katja måste ha förvärvat påsen från någon annan. Eller tror du hon har portionsförpackat narkotikan själv?

Hur gick det förresten med dina påståenden att Katja inte var delgiven misstanke? Hade du rätt eller fel där?
Senast redigerad av Sharkkman 2026-05-13 kl. 18:41.
Citera
2026-05-13, 18:40
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goorg
Du svamlar. Varje trafikpolis lär sig märka om bilister äe påverkade på nolltid. Han jag åkte med en vecka var helt enorm. Ha än visade mig hur han gissade genom att ge mig tumme upp eller ner för att gissa om de var onyktra innan han lät dem blåsa. Han hade aldrig fel. Inte en enda gång.

Japp, det är enkelt att märka om man faktiskt tittar efter det, vilket poliser är tränade att göra. Men Veridictores är inte ute efter en sanningsenlig diskussion här. Han är ute efter bevis på att Katja blivit felbehandlad eller att någon försöker sätta dit henne, eftersom han är någon slags rättshaverist.
Citera
2026-05-13, 18:44
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om narkoktika inte är accepterat, och att folk som är högutbildade inte knarkar, varför tror du då att riksdagen har större andel knarkare än genomsnittet?

Knarkaren som ser ut som en fågelskrämma uppstod på 1970-talet eftersom politiker då bestämde sig för att förstöra livet för befintliga narkotikamissbrukare. Katja har uppenbarligen levt som en narkotikamissbrukare innan droger blev förbjudna, eller rättare sagt började att proaktivt bekämpas. Det återstår att se om Katja också dyker upp som en fågelskrämma, eller om hon lyckas avsluta sitt missbruk, eller om hon har de ekonomiska resurserna att fortsätta. Drogkriget är en cynisk paternalism som har drabbat de fattigaste under förevändningen att skydda de fattigaste.

Och visst finns det skäl till Schadenfreude. Men det är inte med Schadenfreude man bygger ett solidariskt samhälle. Någon vänsterpolitiker borde gå ut och med jesuitiskt storsinne ta Katja i försvar.
Citera
2026-05-13, 18:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det spelar ingen roll för ärendet, men som vuxen människa har man förstås ett ansvar. Dåligt inflytande fungerar bäst på barn.

Om hon har börjat droga i vuxen ålder borde hon verkligen veta bättre.

Som någon påpekade i tråden så verkar det vara en omvänd resa. Fler än en svensk har knaprat piller och annat i ungdomen och under studenttiden. Efter ett tag lägger de flesta dock av. Det blir som en fas i livet, och när man är klar med den, så är man klar med den.
Katja har gått i livets hårda skola. Hon fick lära för livet redan i Ravekommissionen.

Det finns en anledning att Katja blir bjuden på privata knarkfester på hemliga adresser som hon berättar om i sina förhör.

Jag vet inte om det är hårklyveri eller hårresande att påstå att Katja är både pundare och laddtorsk i samma person, även om det är att hårdra det lite.
Citera
2026-05-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Som polis borde hon kunna hålla käften bättre i polisförhören, ligga under radarn tills det blåser över.
Inte som nu, helt tvärtom. Jag trycker på röd knapp, efterbliven. Varför ens snorta kokain och ta ecstasy som normal människa?

Lite ADHD-piller får vem som helt fritt om man gillar bli pundig till helgens öl-paus från livet.

Du gör ju en spännande koppling. Hon tar bara uppåt grejer och har ett ADHD-beteende i polisförhören. Det kan förvisso även vara ett abstinensbeteende då hon fuckat upp belöningssystemet med droger.

Men alla människor behöver en "drog". De flesta använder sig av alkohol i Sverige men i andra kulturer tar man andra droger. Om man inte dricker alkohol eller tar andra droger så behöver de flesta andra människor antingen träna väldigt hårt, meditera regelbundet eller ha en stark religös tro. Folk behöver en ventil.

Så jag kan mycket väl förstå varför en Riksdagspolitiker börjar tar droger. Det är ett oerhört pressat arbete och tiden räcker inte till för att träna eller meditera. Så man rättfärdigar drog och alkoholanvändande med att man har gjort en massa bra saker och då behöver man få en paus från ansvaret. Det är min teori kring vad som hänt.

Hur ska man undvika liknande situationer i framtiden eller droganvändande som går över styr i allmänhet? Lägg inte så mycket press på människor överlag. De som klarar av svinhög press under långt tid utan ventil har någon typ av psykologisk defekt där de inte känner alla känslor som de flesta gör. Det är ju då egentligen inte rätt väg att gå att välja prickfria människor till Riksdagen. Alla människor kan göra fel.

I fallet Katja Nyberg oroar jag mig dock för hon visar ingen typ av ånger. Läser man förhören så uppvisar hon ingen ånger utan hon förhåller sig strategiskt till saker. Jag själv hade bett om ursäkt för jag råkat ta fel beslut eller bett om hjälp. Dock inte om jag hade haft ett beroende. Då hade jag troligen bett om ursäkt och berättat utförligt för polisen vad jag gjort. Jag hade troligen förnekat långvarigt bruk men erkänt tillfälligt bruk. Troligen hade jag inte mått så bra alls just nu.

Så jag hoppas att Katja Nyberg mår bra oavsett, att hon inser att hon troligen hade mått bättre om hon pudlade men framförallt inser att livet hon lever är inte hållbart för henne själv. Jag själv använder alkohol på fel sätt i bland. Men alla som inte dricker alkohol för att fly från verkligheten/känslor skulle jag vilja träffa.
Citera
2026-05-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Om SD har känt till hennes missbruk utan att agera på det så borde de be om ursäkt. Nu verkar det dock vara hyfsat vanligt förekommande i riksdagen att folk knarkar så det är nog många partier som har överseende. Antagligen för att de inte vill ha vildar på halsen. Hela systemet borde göras om så att partierna har möjlighet att göra sig av med ledamöter som inte sköter sitt jobb.

eller så kan man inte sätta en pundare i toppskiktet av partiet bara för att hon är ihop med nån ur partistyrelsen.

hon satt ju kvar i fyra månader efter rattfyllan och knarkpåsen och man får ju hoppas att det nådde nån i styrelsen. Ändå fick hon sitta kvar.

Helt sanslöst.
Citera
2026-05-13, 18:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Knarkaren som ser ut som en fågelskrämma uppstod på 1970-talet eftersom politiker då bestämde sig för att förstöra livet för befintliga narkotikamissbrukare. Katja har uppenbarligen levt som en narkotikamissbrukare innan droger blev förbjudna, eller rättare sagt började att proaktivt bekämpas. Det återstår att se om Katja också dyker upp som en fågelskrämma, eller om hon lyckas avsluta sitt missbruk, eller om hon har de ekonomiska resurserna att fortsätta. Drogkriget är en cynisk paternalism som har drabbat de fattigaste under förevändningen att skydda de fattigaste.

Och visst finns det skäl till Schadenfreude. Men det är inte med Schadenfreude man bygger ett solidariskt samhälle. Någon vänsterpolitiker borde gå ut och med jesuitiskt storsinne ta Katja i försvar.

Situation Stockholm får skynda på att göra ett hemma-hos-reportage med Katja innan hon knarkar bort huset och själv blir hemlös fågelskrämma.

Vi väntar med Schadenfreude tills Katja blir dömd. Så mycket Fingerspitzgefühl har vi åtminstone i denna tråd.
Citera
2026-05-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

man får väl gissa att rätten kommer anse att det frekventa bruket av narkotika månaderna innan påsen upptäcktes i hennes handväska ytterligare styrker att det var hennes.
Citera
2026-05-13, 18:59
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Situation Stockholm får skynda på att göra ett hemma-hos-reportage med Katja innan hon knarkar bort huset och själv blir hemlös fågelskrämma.

Vi väntar med Schadenfreude tills Katja blir dömd. Så mycket Fingerspitzgefühl har vi åtminstone i denna tråd.
Vore rimligt om slumpmässiga drogtester på Rosenbad blev obligatoriskt.
Eller är det bara fotfolket som inte får knarka?
Klart att Katja har varit polis tidigare, nu en sionistisk knarkare med ostoppbar will to power

Det svenska rikets öde ligger i händerna på ett par knarkande hedonister.
Citera
2026-05-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
eller så kan man inte sätta en pundare i toppskiktet av partiet bara för att hon är ihop med nån ur partistyrelsen.

hon satt ju kvar i fyra månader efter rattfyllan och knarkpåsen och man får ju hoppas att det nådde nån i styrelsen. Ändå fick hon sitta kvar.

Helt sanslöst.

Vem är hon ihop med?
Citera
2026-05-13, 19:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
man får väl gissa att rätten kommer anse att det frekventa bruket av narkotika månaderna innan påsen upptäcktes i hennes handväska ytterligare styrker att det var hennes.

Det är väl inte så troligt att påsen räckte flera månader och dessutom gav rester i Katjas hår från flera olika illegala substanser?

För en storkonsument som Katja var nog den hittade påsen avsedd för en betydligt kortare period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in