2026-05-12, 15:56
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Kan vi inte få en egen tråd för Svänska landslaget?
Jag slängde upp sådan.
Man får sälja om SVT eller TV4s Bollklubben är mindre irriterande.
Citera
2026-05-12, 16:09
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag slängde upp sådan.
Man får sälja om SVT eller TV4s Bollklubben är mindre irriterande.
Pest eller kolera enligt mig jag slår över till SVT nu.
Citera
2026-05-12, 16:16
Medlem
NoTruces avatar
Vad fan, har Argentina 55 spelare i sin bruttotrupp?
Citera
2026-05-12, 16:17
Medlem
Pernambucanos avatar
Det var Martin Dahlin som tog oss till VM med sin drömlottning. TACK SÅ MYCKET
Citera
2026-05-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Hugo Larsson inte nöjd. Han menar själv att han startar ofta i en tuff liga, så borde vara bra nog att få vara del av en VM-trupp. Enligt fotbollslogik så att säga.

Tankar kring det?

Han har ju inte gjort en bra landskamp någonsin, så jag är inte förvånad. Han må spela helt OK i EF men i landslaget har han då aldrig presterat. Helt fair petning.
Citera
2026-05-12, 17:18
Medlem
Pernambucanos avatar
HÄR ÄR SVERIGES VM-TRUPP
Målvakter: Viktor Johansson, Kristoffer Nordfeldt, Jacob Widell Zetterström.
Backar: Hjalmar Ekdal, Gabriel Gudmundsson, Isak Hien, Emil Holm, Gustaf Lagerbielke, Victor Nilsson Lindelöf, Eric Smith, Carl Starfelt, Elliot Stroud, Daniel Svensson.
Mittfältare/forwards: Taha Ali, Yasin Ayari, Lucas Bergvall, Alexander Bernhardsson, Anthony Elanga, Viktor Gyökeres, Alexander Isak, Jesper Karlström, Gustaf Nilsson, Benjamin Nygren, Ken Sema, Mattias Svanberg, Besfort Zeneli.
Citera
2026-05-13, 13:28
Medlem
Hugo får uppbackning av sin klubb som menar på att Potter kan vara någon slags skojare:

"Hugo har utvecklats på högsta nivå de senaste åren, konstant levererat starka prestationer och är en av våra absolut viktigaste spelare. 34 tävlingsmatcher den här säsongen talar för sig själva. Den som ignorerar såna prestationer skickar fel budskap till alla proffs som jobbar hårt vecka ut och vecka in," basunerar Eintrachts sportchef Markus Krösche ut på klubbens officiella hemsida.

"Det här beslutet är helt enkelt oförklarligt ur ett sportsligt perspektiv. Beslutet är inte bara obegripligt, utan enligt vår mening också helt enkelt fel. För oss är det tydligt, Hugo förtjänar svenskt landslagsspel," konstanerar han.
Citera
2026-05-13, 17:26
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad fan, har Argentina 55 spelare i sin bruttotrupp?
Ett flertal länder har presenterat 55-mannatrupper. Bruttotrupperna ska bestå av minst 35 och högst 55 spelare.
Citera
2026-05-13, 23:36
Medlem
skogsburkans avatar
Holland är rädda för 🇸🇪 och väljer hålla på sin trupp till 1 juni.
Citera
2026-05-14, 01:19
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Holland är rädda för 🇸🇪 och väljer hålla på sin trupp till 1 juni.
1 juni är deadline för att anmäla slutliga trupper. Jag fattar inte varför Sverige gjorde det så tidigt. Är det något annat land än Sverige och Nya Zeeland som redan gjort det? Bosnien?
Citera
2026-05-14, 16:39
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Ett flertal länder har presenterat 55-mannatrupper. Bruttotrupperna ska bestå av minst 35 och högst 55 spelare.

Måste man presentera bruttotrupper?
Citera
2026-05-14, 16:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Måste man presentera bruttotrupper?

Nej, Sverige kom ju direkt med en nettotrupp. Så gjorde även Bosnien.

https://www.dazn.com/en-US/news/soccer/fifa-world-cup-2026-full-squads-each-country-england-scotland-brazil-usa-canada-spain/1c8jggwdz3boh1nhuao4forjm7

I kväll ska tydligen Deschamps tillkännage Frankrikes trupp. Ska man gissa på att 20 eller fler kommer att ha afrikansk härkomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in