2026-05-13, 13:42
Medlem
TwoThousands avatar
Varför står det UFOn det borde stå demoner där istället, vilka amatörer borde rätta dom.
Citera
2026-05-13, 15:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
kan man ?
Ja varför skulle man inte kunna resa mellan multiversum?
Citera
2026-05-13, 15:19
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Varför står det UFOn det borde stå demoner där istället, vilka amatörer borde rätta dom.
Är fåglar också demoner då för de kan flyga?
Citera
2026-05-13, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Ja varför skulle man inte kunna resa mellan multiversum?
jag vet inte men bra att du vet
Citera
2026-05-13, 16:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av christianseance
U.F.O. är en sak... och ett ufo (av typ tefat, cigarrformad, tic tac) som emojin är en annan sak. Det är ren och skär militär propaganda att blanda ihop dem som du gör.

Det jag tror till 99,999% (=vet) är bl a att det finns farkoster i jordens atmosfär som uppvisar egenskaper som vida överstiger vår mainstream-vetenskap idag. Sådana farkoster kan vi kalla ufon, men jag kan skriva Tic Tac eller Tefat nästa gång lite slarvigt om det gör denna diskussonen tydligare?
Nu har du otur när du tänker , vet du vad UFO står för ? annars kan jag förklara , det är en förkortning av oidentifierat flygande föremål som inte kan identifieras av observatören vid tidpunkten , varför går du i tron att UFO är utomjordiska , jag säger inte att de inte kan vara men så länge det är ett UFO så vet ingen , det är ungefär som om du ser min drönare och inte vet vad det är , då är det ett UFO till du får klarhet i att det är min drönare då blir det ett IFO.
Citera
2026-05-13, 16:47
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Nu har du otur när du tänker , vet du vad UFO står för ? annars kan jag förklara , det är en förkortning av oidentifierat flygande föremål som inte kan identifieras av observatören vid tidpunkten , varför går du i tron att UFO är utomjordiska , jag säger inte att de inte kan vara men så länge det är ett UFO så vet ingen , det är ungefär som om du ser min drönare och inte vet vad det är , då är det ett UFO till du får klarhet i att det är min drönare då blir det ett IFO.

Du har otur när du går på militär propaganda, samt när du läser OCH skriver. Ordet ufo har två betydelser alltså, inte enbart din favoritdefinition utan även flygande farkoster av typ tefat, cigarrform och tic tac etc. Tänk på emojin för ufo.

Var har jag skrivit ett enda ord om att UFO kategoriskt är utomjordiska? Om du tolkar något så stämmer det inte med hur jag tänker. För det första; hur bevisar du något objekt på jorden som utomjordiskt?
Citera
2026-05-13, 16:51
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Logiken i att något som besitter teknologin att färdas sinnessjuka avstånd för att besöka oss och sedan krascha i öknen eller bli tillfångatagna av en primitiv art som människan haltar en aning.

Vem som helst får anse sig ha sett dessa UFO's hur mycket denne vill, det gör dock inte UFO-existens till fakta som vissa skrikhalsar vill göra gällande.

Hjälp, VM i lösryckta antaganden. Kan du inte skriva svar på det man skriver istället för att fantisera ihop egna utsagor om hur det måste förhålla sig? När har jag skrivit att jag tror på exakt det scenariot? Nej just det, aldrig.
Citera
2026-05-13, 16:53
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Är fåglar också demoner då för de kan flyga?

Nej, Aliens är demoner som kan byta skepnad till vad dom behöver för att vilseleda stackars oskyldiga naiva människor som är ute och söker efter utomjordisk kontakt.

Varför dör alltid alien forskare som närmar sig dessa ande makter frågar många människor.
Citera
2026-05-13, 16:54
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad bra, då förstår du att det inte utgör bevis att en grupp (amerikaner, högt uppsatta, kineser, samhällets bottenskikt, piloter, präster, filosofer - whatever) människor säger att de tror/vet/tycker det finns bevis - eller att ett antal klipp vi inte kan tyda helt säkert heller utgör bevis för något paranormalt/övernaturlligt/utomjordiskt eller ens fantastiskt.

Samhällets bottenskikt?

Ännu mer lösryckta antaganden. Vem fan tror att en varelse som lever i rymden är övernaturlig? Du sitter på en stor rymdsten själv just nu och forsar runt i kosmos. Jag ser inget fantastiskt med dina skrivelser just nu direkt, logiken haltar vidare. Men allt gott! Visst är du lite av ett mirakel ändå?
Citera
2026-05-13, 16:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej, Aliens är demoner som kan byta skepnad till vad dom behöver för att vilseleda stackars oskyldiga naiva människor som är ute och söker efter utomjordisk kontakt.

Varför dör alltid alien forskare som närmar sig dessa ande makter frågar många människor.
Varför skulle det inte kunna vara människor som utvecklats på en annan planet? I rymdfarkoster.
Citera
2026-05-13, 16:56
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Varför skulle det inte kunna vara människor som utvecklats på en annan planet? I rymdfarkoster.

Jo för att den som är skyldig till att ha skapat allt levande liv, inte skapade något sådant liv.
Citera
2026-05-13, 16:59
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jo för att den som är skyldig till att ha skapat allt levande liv, inte skapade något sådant liv.
Hur vet du att gud inte skapade människor på andra planeter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in