2026-05-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Jag vill minnas att det var nån senator, domare eller annan hotshot som införde det efter att hans dotter misshandlats, rånats, våldtagits och mördats.
Sen sa han i intervjun att om packet inte fattar efter 3:e brottet så är det packets problem.

När nån vänsterpajas läser detta så skriver han förstås att brottsligheten ändå fortsätter i USA.
Då kan man svara: Aa men skitfolket får i alla fall vad det förtjänar när det torskar.
Sen kan man svara även: Sverige är inte USA. Mindre befolkning och ett humanare samhälle och därmed inte riktigt nån anledning att vara våldsam och ond.
Man kan överleva UTAN att vara våldsam och ond.

Så ja, three strikes and you´re out skulle nog göra succé i Sverige.
Den finns ju i extrema fall, redan.
Jackie Arklöf kommer nog aldrig ut igen, trots att det var i snälla Sverige han torskade.
Men som sagt, om 3 strikes fanns här för ALL brottslighet, då skulle de flesta scumbags hellre stanna hemma och runka än att dra ut och begå djävulskap.

Jag vet inte vem som sa det eller när, tror det var Turkiet det gällde, men kan ha fel om land

Men var något om att vad du än gjorde som kom till domstol
SÅ hade du 10 år i fängelse innan ens rättegången hade startat.
Jag lovar dom hade tagit det lugnare då
Citera
2026-05-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Det jag försöker skriva är att det är mer komplicerat än du tror. Det är värre i USA. Malmö är inte värre än genomsnittet i USA, Malmö är inte ens bland de 10 värsta städerna i Europa.

Det vore ännu värre i USA om landet plötsligt fick svenska sossestraff.
Tror du på fullt allvar att de kriminella inte hade utnyttjat tramset och levt ännu mera rövare ????
Citera
2026-05-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe87t
Jag vet inte vem som sa det eller när, tror det var Turkiet det gällde, men kan ha fel om land

Men var något om att vad du än gjorde som kom till domstol
SÅ hade du 10 år i fängelse innan ens rättegången hade startat.
Jag lovar dom hade tagit det lugnare då

Hehe, ja det vore nåt det.
Få se hur många i Sverige som fortfarande hade velat vara 1-%:are, ortenkrigare eller maffiamän med såna konsekvenser.
Citera
2026-05-13, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Exakt så.

Det roliga är att TS brukar fnysa åt jämförelser med USA, och tycker inte USA kan jämföras med Sverige för att det är så olika länder.

Jag har skrivet det flera gånger att om USA hade svenska straff så hade kriminaliteten där miljondubblats.
Tror du inte maffiorna där hade utnyttjat den svenska dumsnällheten, mjäkigheten och fjolligheten?
Citera
2026-05-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Varför tog du inte USA som exempel?

Hårda straff och mycket brottslighet...men det kanske inte passar in i din banala analys.

Gå igenom tråden så får du se vad jag skrivit om USA.
Citera
2026-05-13, 11:16
Medlem
Citat:
Jag har skrivet det flera gånger att om USA hade svenska straff så hade kriminaliteten där miljondubblats.
Tror du inte maffiorna där hade utnyttjat den svenska dumsnällheten, mjäkigheten och fjolligheten?
Cirkelbevis alltså
Citera
2026-05-13, 11:19
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Hej sossevänstermiljöcenter-fjantar.

Kom på ett par saker:

Vart snattas det mest, Sverige eller Saudi-Arabien?
Vart finns det mest gangsterism, Sverige eller Nord-Korea?

Nån noggrannare förklaring tycker inte jag behövs, utan svara på dessa två frågor, bara.
Jag vet att ni är ynkliga och fega, men försök svara åtminstone.

Finns ju många som slutar med brott
Därför måste folk få en chans

Om du har en son som snattar
Vill du sonen ska halshuggas då ?

I Nordkorea är ju inte ens bära jeans tillåtet
Citera
2026-05-13, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Cirkelbevis alltså

Så alla i USA hade blivit snälla och skötsamma med svenska konsekvenser?

Ni vänsterfjollor förstår er inte på the human mind, speciellt inte de kriminellas sinne.
Alla är inte stackars felbehandlade fattiga offer, utan det finns människor som helt enkelt är genomonda monster som lever för att skada andra och bli rika på andras lidande.
Citera
2026-05-13, 11:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det vore ännu värre i USA om landet plötsligt fick svenska sossestraff.
Tror du på fullt allvar att de kriminella inte hade utnyttjat tramset och levt ännu mera rövare ????

Jag har inte försvarat sosseriet, jag skriver att det är mer komplicerat än du tror. Man behöver en holistisk lösning. Din åsikt verkar vara att det inte spelar någon roll hur hög kriminaliteten är så länge man har tillräckligt hårda straff. Det är en åsikt som precis alla andra.

Sanningen är att det inte bara är fattigdom och sinnessjukdom som orsakar kriminalitet. Det finns olika typer av kriminalitet som behöver olika typer av lösningar.
Citera
2026-05-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Finns ju många som slutar med brott
Därför måste folk få en chans

Om du har en son som snattar
Vill du sonen ska halshuggas då ?

I Nordkorea är ju inte ens bära jeans tillåtet

Inte huggas på nåt sätt, men han måste förstå att det inte är en bagatell att stjäla och skada folk.
Och jag vill inte att Sverige ska bli som dessa nämnda länder, men mera disciplin behövs.
Sverige är för slappt.
Sveriges lagar är skapta för medelsvensson, men nu är det så att en ohygglig del av de kriminella är något värre och farligare än medelsvensson.
Citera
2026-05-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har inte försvarat sosseriet, jag skriver att det är mer komplicerat än du tror. Man behöver en holistisk lösning. Din åsikt verkar vara att det inte spelar någon roll hur hög kriminaliteten är så länge man har tillräckligt hårda straff. Det är en åsikt som precis alla andra.

Sanningen är att det inte bara är fattigdom och sinnessjukdom som orsakar kriminalitet. Det finns olika typer av kriminalitet som behöver olika typer av lösningar.

Men är folk i Sverige SÅ fattiga och desperata att de MÅSTE misshandla, tortera, förnedra och råna folk för att överleva?
Är Sverige verkligen som Sydafrika, Bangladesh, Somalia, Marokko, Venezuela eller nåt annat bajsland i tredje världen ???
Citera
2026-05-13, 11:27
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Hej sossevänstermiljöcenter-fjantar.

Kom på ett par saker:

Vart snattas det mest, Sverige eller Saudi-Arabien?
Vart finns det mest gangsterism, Sverige eller Nord-Korea?

Nån noggrannare förklaring tycker inte jag behövs, utan svara på dessa två frågor, bara.
Jag vet att ni är ynkliga och fega, men försök svara åtminstone.

Jag tror inte kriminella har så mycket konsekvenstänk att de väger varje handling mot vilka straff det ger. Dessutom är hårda straff en stor kostnad för landet eftersom varje år i fängelse i dagsläget kostar över 1 miljon kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in