Citat:
Ursprungligen postat av
Klinoik
Finland känns verkligen som den givna vinnaren i år! Både låten, artisterna och scennumret är bra. Förhoppningsvis hjälper det till ytterligare att Linda spelar på riktigt. Hon är ju solist med sin violin.
I övrigt var semifinalen ganska svårtippad, men att Moldavien, Grekland och Israel skulle gå vidare kändes givet. Personligen gillade jag Belgiens låt lite extra utöver Finland och Sverige.
När det gäller Israel måste jag säga att jag gillade låten och sångarens röst. Så de råkar faktiskt ha ett bra bidrag den här gången som musikaliskt faktiskt förtjänar höga poäng. Blir intressant att se hur jurygrupperna hanterar den. Att de får folkets toppoäng är jag ganska säker på. Själv kommer jag bara att rösta på Finland!
Ja, det är svårt att föreställa sig att något annat land än Finland tar hem detta. Det har ju varit klart sedan länge.
Greklands bidrag gillar jag inte alls. Men vissa tycker tydligen att det är roligt. Det kan vara lite Serdutjka / Jean Banan över det. Musikaliskt sett är det uselt.
Tråkigt att inte Estlands vackra skönsjungande hårdrocksblondiner gick vidare, jag gillade deras sköna 80-tals feel-good vibe.
Jag var lite rädd att Israel skulle saboteras av juryn, men bidraget håller riktigt hög klass och förtjänar en topplacering i finalen.