Citat:
Ursprungligen postat av
HardyHonkala
Dessa kvinnor skulle ALDRIG följa med en okänd svensk man som vill bjuda hem dem på te i en sån situation "fy f-n vilket creep, hur dum tror han att jag är? Följa hem på te? Jäkla psycho!"
Men när det är en utlänning tänker kvinnorna "men så spännande, en tråkig svensk man skulle aldrig göra nåt så spontant och härligt som att bjuda en främling som väntar på bussen hem och bjuda på te helt utan baktankar, det här blir något att berätta för Mia och Linda!".
Exakt det jag tänkte.
Följa med på te är kodord för att knulla.
Därmed inte sagt att han får rätt att våldta, verkligen inte men att tacka ja till en "tebjudning" är jävligt naivt.
Igår såg jag ett klipp på en kille som blivit slagen i bakhuvudet med en vodkaflaska. Han hamnade i koma i veckor, var t.om. död några minuter. Har städnig huvudvärk, är kognitivt påverkad, ser inte i vissa vinklar osv. Ett helt liv förstört. Hans förövare fick i princip inget straff (minderårig).
Men tebjudaren ska in 4 år... Det känns väldigt oproportionerligt. En brutal misshandel är enligt mig mycket värre än samtyckesbrott (inte att förväxla med vissa våldtäkter och grova våldtäkter).