2025-05-12, 13:12
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vill du dela med dig av ditt recept?

Vet ej om det är samma recept, men här kommer ett äldre recept på Kungens negerbollar:
https://pbs.twimg.com/media/GqsSOIUWoAAJ210.jpg

På SVT play finns en gammal svartvit film där man använde ordet negerboll:
https://pbs.twimg.com/media/Fm7mdOXX0AMF_Zi.jpg
Det var tider det.
Citera
2025-05-12, 14:22
Medlem
upplaenningens avatar
Niggerbollar är nog det bästa som finns. Speciellt med pärlsocker.
Citera
2026-04-24, 19:41
Medlem
Negersmurfens avatar
Nu börjar vi närma oss årets viktigaste dag, Negerbollens dag.

Är det någon som har något bra tips på hur man kan variera detta läckra bakverk, t ex cayennepeppar eller något dylikt?
Citera
2026-04-30, 07:50
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen

Är det någon som har något bra tips på hur man kan variera detta läckra bakverk, t ex cayennepeppar eller något dylikt?

Sperma?

Jag kör nog en från delicato 11 maj. Förutom hemmagjorda som såklart är godast är dom lätt bäst av de som går köpa i affär. Billiga också 2 för 12 kr på min lokala Coop. Inget jag någonsin köper men 11 maj får jag unna mig.
Citera
2026-05-05, 10:34
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:

Vore fränt att göra vita bollar med svart kokos men vette skön hur man ska bära sig åt? Wiggerballz yo!
Citera
2026-05-11, 00:00
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Glad alla negerbollens dag på dig negersmurfen och alla andra som läser detta. Idag kommer jag kosta på mig en delicatoboll på lunchen. Hur firar ni?
Citera
2026-05-11, 19:52
Medlem
skogsburkans avatar
Hepp ingen som verkar fira här? Äter en nu.
Citera
2026-05-12, 04:56
Medlem
Nej, det finns ingen som firat denna dag då den ej existerar.

Jag firade dock en dag som kallas Chokladbollens dag och detta gjorde jag med mina egna, blåa chokladbollar som jag smaksatt med blåbärspulver och rullade i blått strössel. De var helt okej, om än lite svaga till smaken. Mest sött.
Citera
2026-05-12, 12:57
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mioshoying

Jag firade dock en dag som kallas Chokladbollens dag och detta gjorde jag med mina egna, blåa chokladbollar som jag smaksatt med blåbärspulver och rullade i blått strössel. De var helt okej, om än lite svaga till smaken. Mest sött.
Den existerar i högsta grad, användaren Negersmurfen instiftade negerbollens dag (11 maj) 2009, se trådstarten.
Citera
2026-05-12, 17:52
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Vore fränt att göra vita bollar med svart kokos men vette skön hur man ska bära sig åt? Wiggerballz yo!
Riv/finhacka vit chocklad, och använd det i stället för kakaopulver? Blanda med övriga ingredienser (smör, havregryn mm), kanske även kokosflingor.
Rulla sedan i kakaopulver eller annat av lämplig färg exempelvis något strössel.
Citera
2026-05-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Den existerar i högsta grad, användaren Mörkhyadesmurfen instiftade *bollens dag (11 maj) 2009, se trådstarten.
TS är en pillerknaprande och alkoholiserad f.d. barnskådis som inte vet vad han pratar om. Dagen handlar om att äta chokladbollar. Det finns inte nåt som heter n-ordet-bollar som sagt.

Jag ska göra nya chokladbollar imorgon. Med kaffe och en skvätt cointreau. Kommer att bli finfint och smaka lite som Kaffe Karlsson. Kaffe Karlsson-bollar.
Citera
2026-05-16, 11:12
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mioshoying

Visst finns Negerbollens dag. Aftonbladet har gjort en lista med temadagar och Aftonbladet kan man alltid lita på:
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/p6GQ5j/grattis-pizzan

Själv firade jag Negerbollens dag genom att göra 30 härliga negerbollar som jag sedan bjöd kollegorna på jobbet på. Det blev mycket uppskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in