Citat:
Ge mig en källa på ditt påhitt polen vill bli av med dem, jag är övertygad om de vill de sitter sina straff där som i andra fall jag känner till.
Nej överflyttningsbeslut sker efter dom och tar kanske 6-12 månader. Polen vill bli av med dem. Sverige vägrar inte ta emot svenskar även om man kanske försöker dra ut på tiden. Polen följer EU-direktivet från 2008.
Sverige skickar och tar emot kanske runt 150-200 fångar varje år. Sverige vill gärna fortsätta skicka ut fångar, därför tar emot svenska medborgare. Dessutom vill man inte bryta mot EU direktiv fr 2008. Som jag har förstått är numera tvingande.
Man kan inte äta kakan och ha den kvar. Så tar inte Sverige emot sina medborgare kommer länder i EU vägra ta emot sina från Sverige.
Det som kan få Polen att inte vilja skicka i väg dem är
1 Kort straff - högst osannolikt att det är under 6 mån
2 Att den polska regionsdomstolen kommer fram till att de dömda rehabiliteras bättre i Polen - Högst osannolikt.
Polen vill bli av med dem så fort det bara går. Det är billigare och de har också överfyllda fängelser. Sverige försöker eller måste försena det något för att Sverige har överfyllda fängelser. Men det normala är att Sverige tar emot sina medborgare.
Det finns undantag där Sverige vägrar Ex
1 Svag dom dvs till ex den dömde fick inte rätt till försvar, dömdes i sin utevaro eller torterades att erkänna.
2 Brottet är inte ett brott i Sverige utan endast i landet där den dömde dömdes
3 Brottet är preskriberat i Sverige
4 Rehabilitering Ex Den dömde är svensk meborgare men har bott hela livet i Polen.
Sverige skickar och tar emot kanske runt 150-200 fångar varje år. Sverige vill gärna fortsätta skicka ut fångar, därför tar emot svenska medborgare. Dessutom vill man inte bryta mot EU direktiv fr 2008. Som jag har förstått är numera tvingande.
Man kan inte äta kakan och ha den kvar. Så tar inte Sverige emot sina medborgare kommer länder i EU vägra ta emot sina från Sverige.
Det som kan få Polen att inte vilja skicka i väg dem är
1 Kort straff - högst osannolikt att det är under 6 mån
2 Att den polska regionsdomstolen kommer fram till att de dömda rehabiliteras bättre i Polen - Högst osannolikt.
Polen vill bli av med dem så fort det bara går. Det är billigare och de har också överfyllda fängelser. Sverige försöker eller måste försena det något för att Sverige har överfyllda fängelser. Men det normala är att Sverige tar emot sina medborgare.
Det finns undantag där Sverige vägrar Ex
1 Svag dom dvs till ex den dömde fick inte rätt till försvar, dömdes i sin utevaro eller torterades att erkänna.
2 Brottet är inte ett brott i Sverige utan endast i landet där den dömde dömdes
3 Brottet är preskriberat i Sverige
4 Rehabilitering Ex Den dömde är svensk meborgare men har bott hela livet i Polen.
Sluta ljug nu det finns i nuläget inget som tyder på de kommer förflyttas till sverige inom kort förutom dina våta fantasier få hit de du vurmar mest för då