2026-05-12, 22:02
Medlem
Jag får emellanåt grannens post. Har då skickat in det i deras brevinkast i anslutning till att jag ska gå hemifrån. Halvt på språng.
Dom första 7-8 gångerna har jag väl inte brytt mig på. Men det börjar bli en aning irriterande.
Har dom registrerat fel vid flyttanmälan?
Är det samma brevbärare som gör fel?
Ska jag sätta upp en skylt på min dörr för att förtydliga?
Citera
2026-05-12, 22:09
Medlem
heter ni lika?
Citera
2026-05-12, 22:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
En gång bodde jag i en trappuppgång där jag och en annan person hade helt olika förnamn där enbart den mittersta bokstaven var likadan och ett efternamn där de tre första bokstäverna var likadana.

Detta förvirrade tydligen brevbäraren som alltför ofta stoppade hennes brev i mitt brevinkast i några månader efter hon flyttat in. Hon fick dessutom mycket mer post än jag. Jag bodde längst ned och hon högst upp i ett hus utan hiss. Suck.

Så till slut ringde jag till Posten. Vädrade min irritation. Blev uppringd av brevsorteringen, som lyssnade och sen dyrt och heligt lovad att det inte skulle uppstå igen. Och det stämde.

Kanske det funkar för dig också om du ringer PostNord?
Citera
2026-05-12, 22:19
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag får emellanåt grannens post. Har då skickat in det i deras brevinkast i anslutning till att jag ska gå hemifrån. Halvt på språng.
Dom första 7-8 gångerna har jag väl inte brytt mig på. Men det börjar bli en aning irriterande.

Samma efternamn å samma första bokstav i namnet ?
Citera
2026-05-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En gång bodde jag i en trappuppgång där jag och en annan person hade helt olika förnamn där enbart den mittersta bokstaven var likadan och ett efternamn där de tre första bokstäverna var likadana.

Detta förvirrade tydligen brevbäraren som alltför ofta stoppade hennes brev i mitt brevinkast i några månader efter hon flyttat in. Hon fick dessutom mycket mer post än jag. Jag bodde längst ned och hon högst upp i ett hus utan hiss. Suck.

Så till slut ringde jag till Posten. Vädrade min irritation. Blev uppringd av brevsorteringen, som lyssnade och sen dyrt och heligt lovad att det inte skulle uppstå igen. Och det stämde.

Kanske det funkar för dig också om du ringer PostNord?

Finns fler än Postnord som delar ut post.
Citera
2026-05-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

Står grannens lgh-nummer på posten? Om inte, be grannen att få med det på posten som ska till denne. Relativt vanligt att folk lyckas skriva grannens lgh-nummer.
Citera
2026-05-12, 23:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Finns fler än Postnord som delar ut post.

Förvisso. Men andra företag borde också ha en kundtjänst.
Citera
2026-05-12, 23:36
Moderator
tobess avatar
Att prata med grannarna i fråga har inte slagit dig?
Citera
2026-05-13, 01:32
Medlem
Onanikrems avatar
Gjorde som Melonerna för många år sedan. Ringde upp Posten AB som det hette då och förklarade problemet för någon ansvarig på brevbäringen. Efter det upphörde problemet. (Hade samma efternamn som någon i trappuppgången)
Citera
2026-05-13, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Att prata med grannarna i fråga har inte slagit dig?

På vilket sätt kan grannen påverka vilket brevinkast brevbäraren lägger posten i?
Citera
2026-05-13, 08:47
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förvisso. Men andra företag borde också ha en kundtjänst.
Vi som jobbar har inte tid att sitta och ringa kundtjänst för andras misstag.
Citera
2026-05-13, 09:47
Medlem
Jordgubbes avatar
I den situationen är ju frågan hur mycket av din post som ligger hos grannarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in