Citat:
Ursprungligen postat av
gniknus2
Svensk förskola är kass.
Det finns undantag både på skola å lärare men alla verkar ha denna aura runt sig att det är så synd om dem och de får misslyckas med vadsomhelst medans vi föräldrar får aldrig komma för sent eller lämna nån minut för tidigt.
Ohållbart
Kass eller inte, har du träffat svenska föräldrar? När man suttit på diverse föräldrarmöten genom åren undrar man helt ärligt hur många av barnen kommer klara sig i vuxen ålder. ”Mitt barn äter bara vego, mitt barn måste vila 10.35, mitt barn är känslig för solljus, mitt barn mitt barn mitt barn”
Jag ser efter mina barns bästa, men varje motgång ser jag som en framgång. Alltså, knackar Olle- Pelle i huvudet med en sandspade är det en gåva för Pelle. Han lär sig att människor fungerar olika, han lär sig för varje gång hur man tar sig fram i livet. Innan skolstart i ettan förklarade jag för mina ungar att dom kommer få höra taskiga saker, dom kommer bli retade- jag har pö om pö lärt ut förhållningssätt och strategier. Samtidigt finns det föräldrar som på största allvar gör världens grej av minsta lilla sak, praktisk som emotionell. Ungarna blir ju helt jävla efter i utvecklingen?
Tro mig, jag är ingen machofarsa i den bemärkelsen att man inte får vara ledsen eller att man måste gå in i varje rum med känslan av att det är en kukmätartävling. Nej, men ingen kommer skydda dig, du måste ta ansvar för ditt eget liv.
Slut på tal